Вести

Момировић: Изградњом брзе пруге Београд- Будимпешта стварамо историју

Министар саобраћаја и инфраструктуре у Влади Србије Томислав Момировић рекао је да присуствујемо стварању историје, повезујемо Београд и Будимпешту најквалитетнијом железничком инфраструктуром. Спојићемо Београд и Будимпешту на исти начин на који смо спојили Београд и Нови Сад, напоменуо је Момировић.

Пре два месеца пуштена је у саобраћај брза пруга Београд - Нови Сад. Само у априлу, на тој релацији, превезено је око 250 хиљада путника. Брзина од 200 километара на сат и пола сата вожње, главни су разлог што се већина вратила железничком превозу.

Одмах после пуштања у саобраћај те прве, настављени су радови на другој деоници, од Новог Сада до Суботице.

Данас ће бити потписан уговору са градом Ужице, којим се регулише финансирање санације клизишта. Реч је о вишедеценијском проблему, а директно је угрожено 30 кућа.

Момировић је рекао да се ради о локалном проблему, да је Ужице град у котлини, и да није први пут, а ни последњи да се Влада укључује у решавање локалних проблема.

"Данас потписујемо уговор, бирамо извођаче и очекујем да у наредна два месеца санирамо проблем који постоји дуго и прети да угрози 30 кућа", навео је Момировић и напоменуо да је угрожен и пут, али и трафостаница, што прети да угрози снабдевање енергијом целог Ужица.

Додао је да је Влада издвојила 110 милиона динара и очекује да у наредним недељама почну радови, како би се посао завршио за наредна два, три месеца.

Када је реч наставку изградње пруге до Суботице, Момировић напомиње да присуствујемо стварању историје, повезујемо Београд и Будимпешту најквалитетнијом железничком инфраструктуром.

"Спојићемо Београд и Будимпешту на исти начин на који смо спојили Београд и Нови Сад. Само у априлу је 250.000 људи прошло том пругом, ишло у тим брзим возовима. Желимо да спојимо и Београд и Ниш", напоменуо је Момировић..

Момировић је рекао да су радови на прузи ка Будимпешти већ почели, да се већ ради на демонтажи старе пруге, а после тога иде постављање нове.

"Оно што је значајније од грађевинског елемента је технолошки. Пруга има значајну технолошку компоненту. И да бисмо извели овај пројекат ми морамо да имамо инжењере који имају знање да спроведу овакве пројекте", рекао је Момировић и напоменуо да ће ова пруга бити најбоља у Источној Европи.

Саобраћај између Суботице и Новог Сада је заустављен 7. априла како би били завршени припремни радови. До сада је комплетна комуникациона мрежа демонтирана и ради се на демонтажи старих шина. 

 

Тренутно се ради на изградњи 10 ауто-путева 

Момировић је рекао да се тренутно ради на 10 ауто-путева, да се пројектује и гради 1.200 километара ауто-путева.

"Прошли су празници и грађани су могли да се увере да није било гужви. То је резултат што смо инвестирали у путеве", напоменуо је Момировић.

Једно од највећих градилишта је саобраћајница која повезује Нови Београд са ауто-путем Милош Велики. Ова саобраћајница треба да растерети саобраћај на Новом Београду, а биће олакшано укључивање на ауто-пут Милош Велики.

Говорећи о Обилазници око Београда, Момировић је рекао да је то пројекат који се ради већ 30 година и напоменуо да тај пројекат мора да се заврши у наредне три године.

 

 

Извор: РТС1