Београд на води као светска метропола
„Предвиђена је градња ексклузивних хотела, једног хотела-солитера високе спратности који ће постати нови симбол града, претварање Старог железничког моста у „зелени“ пешачки мост који неће представљати само брзу везу између две обале него, већ простор где се људи задржавају уживајући у панорамском погледу на Савски амфитеатар и реку Саву. Стари железнички мост биће трансформисан у „зелени“ пешачки мост, а планирано је подизање још једног пешачко-бициклистичког моста, изградња Савског булевара и пословно-стамбеног комплекса уз Савску улицу“ истакао је Александар Вучић.
Комерцијални простор протезао би се од трга испред зграде Железничке станице и Поште, преко планираног објекта тржног центра и трга око сачуваног објекта Ложионице, а уливао би се у комплекс Београдског сајма. Комерцијални простор био би смештен у приземљу пословних и стамбених објеката уз Савски булевар.
„Обалу реке претворићемо у зелену оазу са спорстко-рекреативним активностима и мини марином испод моста Газела. Ова зона постаће динамичан простор са мноштвом галерија, атељеа, креативних простора са мултимедијалним садржајима, кафеа, хотела, стамбених јединица за уметнике... Пројекат „Београд на води“ привући ће инвеститоре, отворити нова радна места, запослити Београђане и показати лепше лице нашег града“, нагласио је Вучић.
СЛУЖБА ЗА ИНФОРМИСАЊЕ
СРПСКЕ НАПРЕДНЕ СТРАНКЕ
Транскрипт изјаве, 12.04.2012
Александар Вучић: Даме и господо, пре свега да вам се захвалим што сте дошли на ово наше дивно крстарење. Покушаћемо данас да вам представимо наш пројекат, наш стручни тим је наручио овај пројекат који је радила једна од најмоћнијих швајцарских компанија и ми ћемо данас покушати да вам представимо оно што је у Београду већ деценијама сан, што никада нико није имао ни идејно решење, а камоли пројекат. Ми смо направили комплетан пројекат и показаћемо вам га, показаћемо филм како ће све то да изгледа, а како то може да изгледа и какве смо ми то промене све предвидели. Наиме, наш план је да као град који има ту стратешку предност у односу на све остале градове, и Беч и Будимпешта могу да имају Дунав, могу да имају своје канале, али нико нема Саву и Дунав као што имамо ми. Да не причам о томе да Влтава не може да се мери са нашим рекама, са нашим Калемегданом и са нашим туристичким потенцијалом. И оно што је најважније то је да тај пројекат и та прича о спуштању Београда на реке да коначно почне и деценију већ чини ми се и пре осам година када смо разговарали у кампањи за градоначелника сви су обећавали, сви су нудили, сви су говорили, али никада нико ништа није урадио по том питању. Није завршена ни експропријација, нису решени ни имовински односи, ништа никада није било решено, само су сви некако чекали како да се направи некаква комбинација, а од наведених ствари да се не решава ништа.
Ја мислим да је ово један од апсолутно највећих пројеката које Београд и Србија могу да имају и ви на крају можете да питате и питаћете сигуран сам колике инвестиције могу да буду, да ли имамо обезбеђене инвеститоре, ја ћу вам рећи наравно за све ће бити тендери, али унапред вам могу рећи да постоји велики број заинтересованих који су спремни да плате за учешће у остварењу тог пројекта. Наиме, овде се ради о обе обале Саве, посебно показаћу вам од овог дела дакле, добићете сви материјал, али ћу да вам покушам да покажем места како, на који начин и шта све мислимо да урадимо. Овде имамо измештање и аутобуске и железничке станице, планирамо један пословни комплекс, један културно уметнички комплекс, један стамбени комплекс који ће бити одвојен каналом, па ћемо вам на филму то показати. Значи, наши стручни људи ће вам објаснити како то треба да изгледа, али то ће бити један велелепно, модерно уређен град, потпуно нови град у овом делу Београда и посебно ће имати спој са Новим Београдом преко старог железничког моста који ћемо претворити у такозвани зелени пешачки мост на који ћете имати додатних садржаја, од шопинг молова до институција културе и свега другог, где ће пешаци моћи да иду из једног у други део града, где ће моћи наравно да уживају у свим садржајима. Такође, ту смо предвидели и један хотелски комплекс за најзначајније хотелске ланце из света који би дошли код нас и који су већ заинтересовани да ту дођу и једну зграду која би постала нови заштитни симбол Београда, то је преко 25 спратова, видећете сами у пројекту, дакле то је урађено тако да вам дах стане и оно што је веома интересантно, данас ја вам кажем постоји велики број заинтересованих инвеститора, али наравно ми не можемо да кажемо ко ће посао да ради док не буду расписани тендери, јер морамо да се понашамо у складу са законом, у складу са оним што је наша обавеза. Али негде ево одавде па рекао бих све до иза старог железничког моста тај простор би био у потпуности реконструисан, све у потпуности реновирано и ја бих вас молио да пустите филм па ће онда и Јасмина Којић да вам се обрати, па ћу онда и ја да додам још нешто.
Јасмина Којић(архитекта): Желим да вам нагласим да је комплетан овај пројекат у складу са изменама и допунама Генералног урбанистичког плана, значи и у складу са Планом генералне регулације. Основа овога је измештање железничке и аутобуске станице, железничка станица се измешта на станицу Прокоп и Нови Београд, а аутобуска станица биће смештена уз ту железничку станицу. Значи, ослобађамо комплетно овај део, овде је предвиђено задржавање објеката који имају културну и историјску вредност. Ово је подручје које има своју историју, рекли смо да је обала Саве подређена угоститељству, значи најлуксузнији угоститељски објекти су ту смештени, ексклузивитет локације је потенциран увођењем овог речног канала, одвајање те зоне од стамбене зоне. Значи стамбена зона је између канала и једне нове саобраћајнице која се уводи а то је Савски булевар. Савски булевар полази од зграде данашње поште, значи зграде и железничке станице поред ложионице и улази у комплекс Београдског сајма. Дакле, уз тај булевар планирани су пословни објекти, а уз саму савску улицу такође је за пословање. Стамбени део је предвиђен у овој изолованој зони која је пуна зеленила, постоји могућност за одржавање спортских активности, а наравно да би ово било што атрактивније биће једна мала марина а она је улога да би се обезбедио ексклузивитет локације и за речне активности. Имамо и неке квадратуре које су планиране, то је отприлике 1.795.000 квадратних метара простора. Негде по нашој анализи од убирања значи, процена колико би могло да се слије у касу градску то је негде око 451.000.000 евра. Значи, финансирање комплетне ове локације је из накнаде за коришћење грађевинског земљишта на које ће инвеститори плаћати граду.
Александар Вучић: И нећемо се задуживати уопште. Они ће да плате, ми ћемо да зарадимо на овоме што ће да буде направљено и изграђено и што ће овако да изгледа. Дакле, Београд ће да заради, Србија ће да заради, а не да ми дајемо паре и да узимамо нове кредите. То је суштинска разлика у концепту. Ви осмислите, нађете решење и нађете довољан број заинтересованих инвеститора и тако се решава проблем, а не тиме што ћемо да се задужујемо и да узимамо кредите. Ми ћемо да обавимо наш посао што се тиче грађевинског земљишта и што се тиче комуналног уређења, а све остало је на инвеститору. Инвеститор ће да плати, јер ће после тога да заради и од тога што ће они да плате Београд ће да буде у плусу, а грађани погледајте шта добијају. То је оно што ми нудимо. Има ли питања?
Новинар: Колико времена треба да се ово направи?
Јасмина Којчић: Отприлике око 8 година.
Александар Вучић: И то да завршимо све комплетно град на реци, значи решавање свих имовинско-правних проблема, са комплетном изградњом, окончањем инвестиција, свега, дакле 8 година је крајњи рок.
Јасмина Којић: А у овој анализи 210.000 радника би било ангажовано на реализацији овог пројекта.
Александар Вучић: Што је најважнија ствар, дакле да би се све то изградило, да би се то све направило најмање 200.000 људи би радило. Да ли ћемо бити у прилици то да спроводимо? Како ствари иду изгледа да хоћемо.
Новинар: Може мало бројева, колико би укупно требало пара за овај пројекат?
Александар Вучић: Дакле, оно што могу да вам кажем, да не нагађамо пошто нисмо расписали тендер, па не могу да вам кажем какви ће понудиоци да буду. Ми вам кажмо да је реч о стотинама милиона, да не кажем и неку већу цифру, али оно што је наш прорачун да бу граду од такси требало да остане око 451.000.000. То је оно што мислимо и то је та суштинска разлика у концепту. Ми нећемо да узимамо новац и да плаћемо нешто, ми хоћемо да понудимо оно што су наши ресурси. То је атрактивна локација, то је земљиште, то је наша изградња комуналне инфраструктуре, а за то ми тражимо пара од инвеститора. Не задужујемо се, запошљавамо људе, подмирујемо потребе за наш град и то кад се све заврши ви немате минус него имате плус у каси.
Јасмина Којић: Знате, имамо и тржишну вредност свих тих објеката, мислим да смо ишли са крајње реалним ценама на тржишту, за угоститељство смо рачунали по 2500 по квадрату, за пословање 2200, коначна рачуница је преко 4 милијарде евра.
Александар Вучић: То је тржишна вредност, а да ли ће бити такав тренутак и да ли ћемо имати још ниже цене некретнина видећемо. Ми се надамо да ће бити нешто више ако почнемо земљу да извлачимо из кризе, онда ће то бити још значајније и још веће. Хвала вам.