Вести

Весић: До краја године две нове линије Ер Србије за Кину

Ер Србија је добила дозволе кинеских ваздухопловних власти којима се потврђује право летења између Београда и Шангаја два пута недељно, а између Београда и града Гванџо три пута недељно, са периодом важења дозвола од три године, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Горан Весић.

Министар Весић навео је да ће Ер Србија бити у могућности да директне летове за Шангај и Гванџо започне након увођења нових широкотрупних авиона у своју флоту.

"Ер Србија је у процесу додавања два авиона типа А330 и очекује да ће први авион стићи крајем јула или почетком августа ове године и након завршених свих неопходних процедура увођења у флоту, што се очекује да ће бити у септембру или октобру ове године, авион ће моћи да буде распоређен на нове директне линије ка Кини, са планом да то буде један лет недељно за Шангај и један лет недељно за Гванџо", рекао је министар Весић.

Министар Весић рекао је и да је Ер Србија у априлу ове године превезла 303.189 путника, што је најбољи априлски резултат ове компаније од оснивања.

Додао је да је у односу на исти месец 2023. године у априлу превезено седам одсто више путника, а са српских аеродрома реализован 3.271 лет.

"До сада је Ер Србијом у 2024. години летело више од милион путника и имамо тренд повећања путника у односу на прошлу годину у сваком од прва четири месеца ове године", навео је министар Весић.

Министар Весић рекао је да су најпопуларније дестинације Ер Србије у западној Европи Париз, Цирих, Милано, Лондон, Рим и Амстердам, док су у региону то Подгорица и Тиват.

У широј евромедитеранској зони најтраженији летови си били до Истанбула, Атине, Барселоне и Ларнаке.

 

Набављамо композиције за БГ воз, биће их укупно 39 на седам линија

Министар Весић изјавио је да Србија, у оквиру пројекта изградње и модернизације градске железнице у Београду, набавља модерне композиције за брзине до 120 километара на сат, којих ће за четири године бити укупно 39 на седам линија.

Министар Весић јуче је са председником Управног одбора кинеске компаније ЦРРЦ Лиу Ченкингом потписао Протокол о разумевању и сарадњи о набавци девет електромоторних возова, који ће бити испоручени до краја 2026.

"Сада градимо пругу у оквиру "ЕХРО 2027", од Земун Поља до Националног стадиона, дугу скоро 20 километара. Ових девет нових композиција је за ту пругу, којом ће ићи 120 километара на сат", рекао је министар Весић.

Уз београдску градску железницу, граде се и две линије метроа, од којих ће прва бити пуштена у саобраћај 2028. године.

"У оквиру БГ воза имаћемо и нове колосеке, модернизоваћемо постојеће, повезаћемо Младеновац, Лазаревац, Сопот, Обреновац, јер ће пруга од Сурчина бити повезана са Обреновцем. Све приградске општине, изазов Гроцке, биће повезане. Имаћемо укупно 39 композиције, на седам линија у Београду, а људи из приградских општина имаће 20 до 25 полазака дневно и моћи ће брже да стигну у центар града", поручио је министар Весић.

Додао је да ће Србија набавити и нове возове швајцарске компаније "Штадлер".

"Повезаћемо све делове Београда БГ Возом и метроом, а када томе додамо трамваје, доминантан подсистем превоза у Београду до 2030. године биће шински систем", рекао је министар Весић.

Министар Весић рекао је да се о цени кинеских возова још увек преговара, али да ће свакако бити јефтинији од европских.

"Цене кинеских возова су иначе ниже од европских, а истог су квалитета или чак квалитетнији. У Европској унији највећа дозвољена брзина за возове је 160 километара на сат, у Кини они могу да развију и до 350 километара на сат", рекао је министар Весић.

Подсетио је да је у Србију из Кине стигла прва од пет композиција које ће превозити путнике на брзој прузи од Београда до Суботице, која ће ускоро бити пребачена у Чешку, ради прилагођавања стандардима Европске уније.

Министар Весић је, говорећи о кинеским компанијама, посебно издвојио China Railway, која изводи радове на брзој прузи, као и Шангдонг који је ангажован на пројектима друмског саобраћаја, као две компаније које поверене послове завршавају пре рока.

Брза пруга од Новог Сада до Суботице биће завршена у јулу, а до краја године већ пуштена у саобраћај, годину дана пре рока.

Такође, Дунавски коридор, који гради Шангдонг, комплетно ће бити завршен следеће године - годину и по дана пре рока.

 

 

 

 

 

Извор: Танјуг/ТВ Прва