Вести

Шапић: Јавни превоз у Београду биће потпуно промењен

Прошле године, када нам је стигло 100 нових аутобуса на гас, рекао сам да ћемо сав градски јавни превоз у што краћем периоду пребацити са дизела и нафте на гас, те да нећемо имати возила старија од две-три године, и у тај процес смо ушли. Расписана је набавка за 150 аутобуса, ускоро расписујемо набавку за још 150 возила, најкасније током јуна месеца. Такође, расписана је и набавка за 25 нових трамваја, очекујемо набавку за још 100 трамваја, а у току је и набавка за 20 комбија за децу са посебним потребама и за инвалиде. У последњих 30 или 40 година, у овако кратком периоду, овај број возила није био набављен, јер са 300 нових аутобуса које купујемо и још неких 400 који ће ући од јесени у наш јавни превоз од стране приватника, то је 700 нових возила и 125 трамваја на улицама Београда, најавио је Александар Шапић, председник Привременог органа Града Београда приликом обиласка погона ГСП-а на Новом Београду и додао:

У протеклих годину дана подигли смо стандард приватним превозницима. Исписали смо им много казни, има ту још проблема, али морам да будем фер и да признам да су и они почели да мењају свој приступ. Оно што је најважније јесте да сада они потписују нове уговоре и то под новим условима и околностима. Биће условљени да до 1. септембра имају више од 50% нових возила, а да осталих 50% возила не сме бити старије од седам година. Према нашој процени, у следећих годину и по дана, од стране приватних превозника ће око 400 нових возила бити доведено у наш јавни превоз, рекао је Шапић.

Како је објаснио, очекује се и набавка нових тролејбуса, без обзира на то што су изузетно скупи, и онда ће јавни превоз у Београду бити потпуно промењен.

Када сам дошао на чело Београда, возачи су радили шест дана недељно са платом од око 75 и 80 хиљада динара. У међувремену смо подигли плате максимално колико смо могли, а трудићу се да њихове плате и даље расту. Циљ нам је да уместо шест радних дана у недељи имају пет, а да то не утиче на њихову зараду. Никога нећемо отпуштати, не рачунајући оне које природно иду у пензију. Прича како ми уништавамо наш градски превоз је потпуно обрнута. Желимо да га ојачамо, да обезбедимо нова возила, да водимо рачуна и о услузи коју пружамо, али и о условима рада људи у њему, јер само на тај начин имаћемо јавни превоз на нивоу какав Београд и заслужује, закључио је Шапић.

 

 

 

 

Извор: Танјуг