![](https://sns.org.rs/sites/default/files/styles/feature-single/public/images/novosti/salapura_simo_20240606.jpg?itok=I35Kpa4o)
Салапура: Зрењанин град будућности
Зрењанин је потпуно другачији град од доласка представника Српске напредне странке на чело града. О томе најбоље сведоче пројекти попут почетка изградње ауто-пута Београд-Зрењанин - Нови Сад, доласка кинеске компаније пнеуматика "Линглонг", изградње постројења за пречишћавање пијаће воде, реконструкције Градског стадиона. Потврда ангажованости награђена је титулама Европски град спорта 2021. године и Национална престоница културе 2025. године. Имајући ове чињенице у виду, могу слободно да кажем да је Зрењанин ушао у потпуно нову привредну еру.
Овим речима започиње интервју за "СНС Информатор" градоначелник Зрењанина Симо Салапура, који, заједно са сарадницима, предано ради на унапређењу животних услова у граду на Бегеју.
* Које пројекте бисте издвојили као најважније за грађане Зрењанина?
- Свакако су то ауто-пут Београд - Зрењанин - Нови Сад, постројење за пречишћавање воде, долазак Компаније "Линглонг", Градски стадион, уз улагања у Општу болницу и Специјалну болницу за плућне болести, реконструкцију и изградњу водоводне и канализационе мреже, инфраструктурно опремање села, асфалтирање улица. Такође, ту су и рекордна улагања у заштиту животне средине, захваљујући Влади Србије и АП Војводини, али и у културу и образовање. Редовно разговарамо са грађанима и ослушкујемо њихове потребе, тако да смо уложили значајна средства у унапређење пронаталитетне политике, омладинског и женског предузетништва, у развој старих заната, пољопривреде, енергетске ефикасности.
* Почетак изградње ауто-пута Београд - Зрењанин - Нови Сад значајна је вест за Зрењанинце.
- Ауто-пут је инвестиција која ће у потпуности променити град. Укупна дужина ауто-пута биће 105,4 километра са четири моста - два преко Тамиша и по један преко Бегеја и Тисе, већи број надвожњака и пропуста. Ауто-путем ће се до Београда путовати пола сата, а до Новог Сада двадесетак минута. Захваљујући њему, Зрењанин ће бити директно повезан са најзначајнијим путним коридорима у земљи.
* Шта се дешава са фабриком воде, која је једно од најзначајнијих питања за Зрењанице?
- Уз изузетно ангажовање Владе Србије и провереног инвеститора, на корак смо до коначног решења главног питања у Зрењанину. Прве анализе пречишћене воде потврђују да све иде ка решавању основог проблема, елиминисања арсена. Упоредо, приводимо крају замену водоводних цеви у четири месне заједнице и пуштање у рад 17 мерно-регулационих станица за мерење протока воде и притиска у цевима. Ускоро почињемо и фазно опремање и аутоматизацију изворишта и изградњу нових бунара. Све ове активности су припрема за рад постројења за пречишћавање у пуном обиму, односно да исправна вода за пиће стигне до сваког домаћинства, у довољним количинама.
* Колико за град значи долазак кинеске компаније аутомобилских пнеуматика "Шангдонг Линглонг"?
- Долазак инвестиције вредне више од милијарду евра значи потпуни препород зрењанинске индустрије. Годинама уназад унапређивали смо и проширивали наше индустријске зоне, у којима успешно послују многобројни домаћи и страни инвеститори, а долазак кинеског гиганта представља круну зрењанинске привреде. Након недавне посете овој компанији, уверио сам се да технологија, машине и опрема, као и комплетна организација производног процеса, у хали дугачкој готово километар, превазилазе све што се до сада могло видети, не само у зрењанинској индустрији, већ и шире. Ова компанија ће буџете Града и Републике пунити са скоро 700 милиона динара годишње, што говори о њеном значају на тржишту.
* Град је издвојио 2,5 милијарди динара за путну инфраструктуру. О којим пројектима је реч?
- Град, на основу трогодишњег уговора о јавно-приватном партнерству за изградњу и одржавање путне инфраструктуре, вредног 2,5 милијарди динара, изводи радове у више од 40 улица у граду и у насељеним местима - у Книћанину, Перлезу, Стајићеву, Ечки, Ботошу, Лукином Селу, Јанковом Мосту, Лукићеву, Ченти. Зрењанин и Арадац спојени су новом саобраћајницом дугом два километра, у чију је обнову уложено 102 милиона динара. Завршени су и радови на 6,3 километара дугој деоници пута Ботош - Орловат, који је од атарског постао државни пут и донео олакшање мештанима оба села, а посебно Томашевца, у очекивању изградње новог друмског моста преко Тамиша.
Извор: СНС Информатор