
Глишић: Треба да градимо исправан систем вредности
Министар за јавна улагања Дарко Глишић рекао је данас да је пред посланицима најдужа измена и допуна Закона о ваздушном саобраћају од његовог доношења 2010. године, а измене, између осталог, обухватају три категорије операција система беспилотних летелица: отворена, посебна и сертификована, и основне услове за њихово одвијање.
"Један од главних циљева овог предлога закона о изменама и допунама закона о ваздушном саобраћају је постављање правног оквира за производњу, регистрацију и нарочито коришћење система беспилотних ваздухоплова, укључујући ту обавезу оператера тих система као и обавезе даљинских пилота који непосредно управљају тим системима", рекао је Глишић, који обавља и функцију министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Глишић је објаснио да се изменама које се тичу дефинисања три категорије операције система беспилотних летелица стварају предуслови за усаглашавање законодавства са уредбом Европске уније.
"Поред тога, овим чланом се предвиђа и правни основ за доношење подзаконских прописа од стране директората", навео је Глишић.
Додао је да се мења (проширује) и досадашња забрана за стране летелице да у ваздушном простору Србије носе активно напуњено стрељачко, ракетно или бомбардерско оружје, тако да се уводи и забрана да носе активну опрему за снимање и електронско снимање.
Према предложеном решењу, истиче Глишић, повреду ваздушног простора може да изврши и домаћи ваздухоплов, а не само страни, па само одступање од плана лета више се неће сматрати повредом ваздушног простора, имајући у виду да до ових одступања долази често, првенствено када је то неопходно у складу са одређеним метеоролошким приликама.
Извор: Танјуг/РТС 2