Весић: Нико неће бити озакоњен по основу овог закона
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Горан Весић одбацио је оптужбе опозиције, да ће се изменама и допунама Закона о озакоњењу, које се доносе како би се грађани који живе у нелегализованим објектима привремено прикључили на струју и воду, ти објекти легализовали.
Министар Весић је поручио делу опозиције, између осталог и Демократској странци, да су лицемерни јер говоре како желе да се људима који имају проблем исти реши, а гласаће против закона.
"Чуо сам више пута да се помиње озакоњење, хајде да рашчистимо то. Нико неће бити озакоњен на основу измена и допуна овог закона. Омогућавање некоме да се прикључи (на струју и воду) није озакоњење. То је хуманитарна мера, мера на коју нас је упозоравао и Заштитник грађана више пута јер су му се грађани обраћали", рекао је министар Весић.
Током расправе о амандманима на овај закон, министар Весић рекао да је стекао утисак да су сви посланици за усвајање овог закона јер желе да се реши проблем грађана који живе у нелегализованим објектима и немају струју и воду.
"Једино што не желе сви да гласају за закон, па ће онда да гласају против закона, а сутра ће да причају тим истим људима да су баш они хтели да им се реши проблем. Морам да кажем да је то баш, баш лицемерно", рекао је министар Весић.
Истовремено, министар Весић је позвао посланике који јесу за то да се реши проблем људима да ипак гласају за закон.
"Не мислим да је поштено да причате људима да сте за то да се реши проблем, а онда причате против закона", поновио је министар Весић.
Навео је да је прихватио амандман посланика Покрета социјалиста Ђорђа Комленског којим се прецизира да се измене Закона о озакоњењу односе на породично - стамбене објекте у којима живе породице које то треба да докажу.
"Никакви пословни објекти. То је одговор и на питање посланика (Маријана) Ристичевића који је питао да ли ће бити прикључен СББ. Неће нико ко је правно лице. Овде је реч о физичким лицима који живе са својим породицама у тим објектима", рекао је министар Весић.
На питање посланика ДС Миодрага Гавриловића зашто закон одмах ступа на снагу, а не осам дана по објављивању у Службеном гласнику, министар Весић му је поручио да је најбоље да пита грађане који немају струју зашто им се жури.
Поносимо се успехом Ер Србије
Србија је данас ваздухопловно чвориште овог дела Европе, рекао је Весић и додао да ће београдски аеродром "Никола Тесла" наставити да се развија како по капацитетима, тако и по броју путника.
Весић је на седници у Скупштини Србије, одговарајући на примедбе у вези са изменама и допунама Закона о ваздушном саобраћају, рекао да те измене представљају усклађивање са европским директивама.
Навео је да је оператер ваздухоплова специфична делатност која се дефинише посебним Законом о ваздушном саобраћају који мора да буде потпуно усклађен са директивама Европске уније јер смо ми, како је додао, део европског отвореног неба.
Весић је рекао да прописи Европске агенције за безбедност саобраћаја дају могућност измена распореда радног времена и не дефинишући временски рок и објаснио да се, када су у питању измене и допуне Закона о ваздушном саобраћају, траже измене искључиво у непредвиђеним околностима.
Навео је да одмор члана летачке посаде пре полетања на дужност, када је у питању матични аеродром, мора да траје онолико колико је износила његова претходна летачка дужност или 12 сати зависно од тога шта је повољније за њега.
Како је истакао, Правилник о организацији радног времена чланова посаде цивилног ваздухопловства потпуно је усклађен са свим европским регулативама, а пре свега са регулативом Европске агенције за безбедност саобраћаја.
Додао је да се радно време пилота стриктно прати како на националном нивоу тако и у надзору Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја.
Весић је подсетио да је 2013. године угашен "Јат Ервејз", а основана "Ер Србија" и питао посланике да ли се сећају какве је нападе доживео тада први потпредседник владе, касније и председник владе, а сада председник Србије Александар Вучић.
Истакао је да је данас "Ер Србија" у већинском власништву Републике Србије, скоро 86 одсто, а око 14 одсто у власништву "Етихад Ервејза".
Прошле године је "Ер Србија" увела 15 нових дестинација, а ове гоодине ће бити 22 нове дестинације, истакао је Весић и нагласио да је то најбрже растућа регионална авио компанија у Европи.
"Поносни смо на "Ер Србију" зато што је показала да може да буде регионални лидер. Јачи смо и снажнији од свих других авио компанија из земаља бивше Југославије", рекао је Весић.
Додао је да ће "Ер Србија" ове године имати више од 3,5 милиона путника, док ће аеродром "Никола Тесла" ове године имати више од 7,5 милиона путника и бити убедљиво најфреквентнији аеродром у овом делу Европе.
Весић је подсетио да је "Ер Србија", која чини 50 одсто свих летова на аеродрому "Никола Тесла" ове године своје операције на аеродрому повећала за 40 одсто и додао да су то учиниле и друге авио компаније те као пример навео "Turkish Airlines" који је своје операције повећао за преко 80 одсто, "Fly Dubai" за 193 одсто, "Wizz Air" за више од 300 одсто, "Austrian Airlines" за преко 42 одсто.
"Према томе, ваздушни саобраћај у Србији се развија и ми смо веома срећни успехом "Ер Србије". Жао ми је што то не признају они који су нападали одлуку Владе Србије у једном од претходних мандата да се оснује "Ер Србија". То је била храбра одлука председника Вучића која показује да у политици и послу морате да имате храброст да доносите одлуке које дају резултате", рекао је Весић.
Подсетио је да се у ваздушном саобраћају изнад националних законодавстава налазе директиве и регулатива које прописује Европска агенција за безбедност саобраћаја и додао да измене и допуне Закона о ваздушном саобраћају нису ништа друго него усклађивање са европским директивама.
Извор: Танјуг/РТС 2