Шапић: Изградња метроа коначно постаје реалност
САОПШТЕЊЕ ЗА МЕДИЈЕ / 17.11.2023.
Александар Шапић
кандидат за градоначелника листе "Александар Вучић - Београд не сме да стане!"
Обишао је радове на изградњи депоа на Макишком пољу где је поручио да изградња метроа коначно постаје реалност.
"Овде се налази срце будућег метро-система и за кратко време очекујем да се виде и конкретни помаци у његовој изградњи", истакао је Шапић и додао да радови иду испред зацртаних рокова, због чега се захвалио извођачима радова из комапније "Пауерчајна" и Јавном предузећу "Београдски метро и воз".
Подсетио је да се од краја шездесетих година прошлог века прича у јавности о изградњи метроа.
"Огроман је посао већ сада урађен, јер је насуто од два до четири метра земље. Овај простор по завршеним радовима биће град у граду. Одовог места па до Чукаричке падине, поред контролног места будућег метроа и његовог депоа, треба да никне и нова велика саобраћајница, а око ње пословни и стамбени објекти, док ће Обреновачки пут постати нека врста магистрале. На овај начин добијамо нови урбани део града, који је досад био потпуно неискоришћен", истакао је Шапић и подсетио да композиције будућег беогарадског метроа неће имати возаче, већ ће цео систем бити аутоматизован.
Најавио је да ће у другој половини 2024. године бити видљиве конкретне ствари на изградњи Београдског метроа.
"Очекујем да ће се до тада кренути са радовима на великом колектору, који ће ићи паралелно са Обреновачким путем, а потом и радови на саобраћајници и пословно-стамбеном комплексу, а испод њих траса прве линије метроа, због чега се посебно радујем", указао је Шапић.
Такође је указао да је изградња метроа национални пројекат, који треба да промени саобраћајну као и сваку другу перцепцију Београда као метрополе, али и целе Србије.
"Зато се сви, од председника државе Александра Вучића до надлежних министарстава трудимо да испратимо радове, посебно у овој фази како би грађани престонице али и целе Србије добили две линије метроа до 2030. године. Осећа се да је почетак најтежи, али чини ми се да полако пробијамо ту прву баријеру. Насути оволики простор је подухват какав не може било ко да изведе, због чега сам захвалан пријатељима из Кине. Председник општине је урадио огроман посао што се тиче експропријације, подсетићу вас да је дато више од пет милијарди динара зато и да није било већих имовинских проблема. Дакле, општина је урадила свој део посла, Град такође, представници Дирекције за грађевинско земљиште и предузећа "Београдски метро и воз" свакодневно су на терену, људи из мог кабинета и ја кад је потребно јер је ово сада питање струке, као и ресорних министарстава, дакле сви, јер овакве пројекте је немогуће спровести без добре синхронизације. Очекујем да ће тако бити и убудуће. Дошло је време да о Београдском метроу нећемо више говорити у футуру, као о нечему што би требало да се деси већ се дешава", рекао је Шапић.
Прва линија метроа је развојна линија јер поспешује развој града, нарочито у деоницама кроз које ће пролазити, а локација на Макишу биће чвориште београдског транспорта и очекује се експанзија развоја овог дела Чукарице. То је капиталан, националан, регионалан и међународни пројекат који треба да омогући даљи развој српске престонице на задовољство грађана, закључио је Шапић.
Служба за информисање
Српска напредна странка