Вести

Кубуровић: Српска напредна странка је увек спремна за изборе

Две и по године које је провела бавећи се политиком, јер министарски посао јесте политичка функција, нису довољне да би могла да се пожали на умор.

То није ни довољан период да би могли да урадите нешто конкретније. Суштина мандата од четири године управо је та да вам даје могућност да зацртате нешто на почетку вашег доласка и да за те четири године и остварите.

Две и по године нису довољан период да би све оно што треба да урадите могли да испуните, каже Кубуровић.

* Шта још планирате да урадите?

- Закон о пореклу имовине је једна од првих ствари која је мене дочекала када сам постала министар. Ми смо све време радили на томе и колико год грађани мислили да то није истина, та радна група је формирана на почетку мог мандата.

* Али, зашто се застало са тим законом?

- Зато што смо имали потпуну реорганизацију судства и тужилаштва.

Увођење нових коруптивних одељења, доношење новог закона о спречавању корупције и организованог криминала...

* Шта је суштина овог закона и ко ће све бити на мети?

- По први пут треба да утврдимо стварну имовину неких лица, да покушамо да утврдимо да ли је стечена на легалан или илегалан начин. Оно што можда изазива забуну у јавности јесте то што није реч само о нелегално стеченој имовини, већ о целокупној. Некад је та имовина стечена и легалним, законитим путем, али се није пријављивала управо да би се избегавали порези који тако високој имовини припадају. Сада ћете имати високу пореску стопу која ће бити отприлике 70 одсто процењене вредности имовине, тако да је питање да ли ће некоме убудуће пасти на памет да скрива имовину. Такође, уколико се утврди да постоје елементи кривичног дела, тада ће поступати надлежни органи и у судском поступку утврдити о ком кривичном делу је реч, да ли је била злоупотреба положаја или пореска утаја или неко друго кривично дело. Суштина је да ће се вршити унакрсно преиспитивање имовине, а поступак ће спроводити Пореска управа, која ће бити ојачана људством које ће пре тога морати да прође посебне обуке.

* За који период ће се чешљати имовина и кад ће закон ступити на снагу?

- Радна верзија текста предвиђа да ће се вршити испитивање имовине 10 година уназад. Не односи се само на функционере, односи се апсолутно на све грађане који својим стилом живота могу да изазову било какву сумњу да њихови приходи нису у складу с оним што су пријављивали до сада. Ми смо доста тога радили када је реч о спречавању прања новца. Данас располажемо одговарајућим регистрима који су изузетно битни за Пореску управу када је реч о утврђивању стварне вредности имовине. Све су то системски кораци који су морали да се предузму да би пореска управа могла на адекватан начин да утврди, преиспитује, шта свако од нас може да има а није пријавио. До сада није постојала истинска политичка воља да се такав закон донесе и почне да се примењује.

Нацрт закона ће се ускоро појавити у јавности, надам се да ће се тај закон током пролећа наћи у Скупштини и скупштинској процедури и да ће бити у примени током ове године.

* А када би требало да ступи на снагу доживотни затвор за убице деце?

- Уколико изађемо са Нацртом за увођење доживотног затвора током фебруара, већ почетком скупштинског заседања он ће се наћи у процедури по хитном поступку, тако да ће посланици бити ти који ће да одлуче када ће изгласати, ја се надам да ће изгласати, овај закон и верујем да ћемо већ током ове године имати могућност да примењујемо ову врсту кривичне санкције.

* Најавили сте суђења убицама деце која ће се дешавати дан за даном, како ћете то извести?

- Један од највећих проблема када је реч о правосуђу је питање ефикасности судских поступака. Доста тога се радило и у претходном периоду за поступак и у кривици и парници. Наш законик о кривичном поступку и данас предвиђа једно од начела које је управо континуитет главног претреса. Суштина је да судије користе све ресурсе да се рочишта одржавају дан за даном.

Судови су оптерећени, па и због тога долази до одлагања главног претреса...

Судије које поступају у кривици нису данас оптерећене тако великим бројем предмета као раније.

Велико је оптерећење у парничним поступцима, у кривици није. Неки судови чак немају довољан број предмета да би судија у току године остварио своју норму, јер се велики број поступака завршава опортунитетом, споразумом о признању кривице, тако да се пред судом не налази тако велики број кривичних предмета. С друге стране, и даље имамо поступке који трају дуже од пет година иако је мања оптерећеност судија и то су све разлози који указују на то да морају да се промене процесна правила, да би се поступци убрзали.

Ове измене свакако ће пратити измене Законика о кривичном поступку које се односе на правила саме процедуре главног претреса.

 

О случају Симоновић

* Да ли је Министарство правде било упознато са дописима новинара Милана Јовановића који је говорио о махинацијама Драгољуба Симоновића и хоћете ли ургирати да се та врста истраге покрене?

- Министарство правде није надлежно да спроводи предистражне радње. Што се тиче дописа Министарству који се тичу појединачних поступака у којима је лице заинтересована странка, ту смо поступали, доставили обавештење новинару, што је он потврдио у својим изјавама у јавности. Битно је да ниједно лице не сме да буде аболирано од кривичне одговорности, без обзира да ли је у питању функционер или не, и то је свакако политика Владе.

 

О изборима

* Све би то могло да успори изборе о којима се спекулише...

- Ако буде избора, у сваком случају текст закона ће бити припремљен и сачекаће после избора да се нађе на дневном реду.

* Које је ваше лично мишљење: хоће ли их бити?

- Српска напредна странка је увек спремна за изборе и немамо ништа против да се преиспита воља грађана, али када имате резултате програма, то грађани свакако знају да препознају. Избора не треба да се плашимо.

 

 

 

Извор: Блиц