Вести

Медијска стратегија после обрачуна са тајкунима

СНС обавештава јавност да ће због неспособности Владе и недоношења одређених мера нових 30.000 - 40.000 људи изгубити посао на јесен ове године, јер ће десетак до двадесет хиљада малих и средњих предузећа због делимичне или потпуне неликвидности у претходном периоду, аутоматски отићи у стечај и ти људи ће остати на улици и престаће да примају плате.
Нажалост, држава није учинила ништа да се избори ни са садашњом економском кризом и узалудна су била упозорења Српске напредне странке у последње две године да је потребно да Влада оствари много значајније мере штедње. Видели сте и медији су дошли до информације да је у последње две године запослено нових 2.000 административно - партијских службеника које су запослиле све странке које чине данашњу владајућу коалицију, а да се директори јавних предузећа и министри утркују у томе ко ће више аутомобила да купи и обезбеди више луксуза себи и својим службеницима.

Због ефикасније борбе против ефеката садашње, али и новог таласа кризе која нас због неспособности Владе тек очекује на јесен, сматрамо да је потребно да се хитно распишу нови парламентарни избори, јер су избори једини начин да Србија крене напред и изађе из овако тешке кризе у којој се данас налази.    

 
Новинар: Какав је став ваше партије, да ли сте за то да држава буде власник било ког медија у Србији?  Друго питање је да ли сте спремни да кажете које медије у земљи контролишу, како ви кажете, тајкуни и Демократска странка?

Небојша Стефановић: Што се тиче структуре, опште је познато јавности и постоје конкретни докази да уназад много година фирме Драгана Ђиласа и Срђана Шапера имају велики утицај на куповину секунди, од РТС-а, преко ТВ Б92, вероватно и других медија. Немамо увида у сваки податак, али можемо да припремимо све оно што је доступно јавности и до чега смо ми дошли.Довољни су вам ови подаци да они на почетку године покупују све маркетиншке секунде и свако ко жели да се рекламира на државној телевизији мора да рекламно време купи од фирми чији су они власници, сувласници, делимични власници или се крију иза одређених лица која су гурнута као оснивачи или директори тих компанија.

Што се тиче вашег другог питања, ми заиста нећемо да о томе сада разговарамо, док се претходно питање не реши, јер питање власништва није тренутно најважније. Србију сад притиска то што тајкуни сада управљају великим бројем медија и обликују јавно мнење у потпуности, најпре у политичком смислу, јер су то тајкуни из редова Демократске странке, али и у смислу да се омогући куповина или продаја одређених производа, до тога да се одређени стратешки интереси остваре који тим тајкунима одговарају. Када се то реши, онда ћемо лако дефинисати да ли држава треба да има одређени проценат у власништву или ако не треба да има, онда не, али тек тада ћемо моћи да разговарамо о озбиљној медијској стратегији и вероватно о доношењу новог закона о информисању.