
Мићин: Новосађани не желе блокаде него рад и развој града
После трагедије на Железничкој станици, када је у паду надстрешнице страдало 16 људи и осталих немилих догађаја који су касније задесили Нови Сад, уништавања Градске куће, изливања фекалија на трг, напада на активисте СНС, демолирање страначких просторија и осталих, градоначелник Жарко Мићин говори о тренутној ситуацији у граду и каже да је трагична несрећа искоришћена за покушај изазивања уличне револуције и промену власти без избора.
Када су схватили да им се обојена револуција „испумпала“, сада покушавају да подметну идеју ванредних избора, да би добили нов повод и изговор за покушај изазивања нових масовних протеста и уличне револуције. Грађани Новог Сада су одавно престали да обраћају пажњу на блокаде и активности блокадера. Нико им се не придружује, остали су усамљени. И из дана у дан их је све мање. И ако наставе да истрајавају у малтретирању људи блокирањем раскрсница и улица, леђа ће им окренути чак и најватреније присталице. Од првог дана позивам на дијалог, јер сматрам да је даљи развој Новог Сада, а не његово блокирање, суштинско питање око ког је уједињена већина Новосађана.
* Како грађани реагују на блокаде, бруталан напад на Градску кућу, малтретирање активиста СНС?
- Њихова малобројност показује да су Новосађани схватили да је у питању брутална обмана, која под маском борбе за већа демократска права, одузима грађанима право да се слободно крећу и обављају редовне животне активности. Свим добронамерним људима, а такви представљају огромну већину, од првог дана је јасно да се напредак не остварује спречавањем нормалног живота и инвестиција. Да није прогрес, већ назадовање, ако деца не иду у школу, а студенти на факултете. Да није пијетет кад разлупате Градску кућу. Или кад уништавате просторије политичких неистомишљеника. И кад покушавате да им забраните да разговарају са грађанима. Новосађани желе нешто сасвим друго. Желе да се град развија. Да имају боље улице. Да имају више паркинга. Да се слободно крећу. Да се заврше сва три нова моста. Да наставимо са отварањем нових фабрика. То је политика града, коју је 2012. године трасирао Милош Вучевић. И наставићемо да је спроводимо и у будућности.
* Да ли су људи жељни нормалног живота?
- Нови Сад и Србија су више од шест месеци таоци једне групе политичара, универзитетских професора, и студената које су злоупотребили за покушај насилног преузимања власти на улици. Пола године држе блокиране факултете, више од три месеца су блокирали школе. И све време блокирају мостове и најпрометније улице и раскрснице. Политика која је заснована на идеји да се друштво може унапредити блокирањем и онемогућавањем других људи у обављању редовних животних активности је дубоко антидемократска и антицивилизацијска. Ко год тврди да тако помаже грађанима да боље и квалитетније живе, шири најбезочније неистине. Људи желе да њихова деца нормално иду у школу. Да заједно славе рођендане. Желе да им деца иду на факултет. Да стекну диплому и запосле се, и раде оно за шта су се образовали. Желе да нормално иду на посао, у куповину, или код лекара, да не размишљају да ли је неко блокирао улицу којом треба да прођу. Нови Сад се не гради блокадама и препрекама, већ пројектима који покрећу економију и унапређују квалитет живота. Град се не развија блокирањем, него радом. Просечна новосадска плата достигла је у марту 127.765 динара, односно скоро 1.100 евра. Наставићемо да се боримо за још веће плате. За нове фабрике. Наставићемо да радимо у интересу Новосађана.
* Каква ће бити даља судбина новосадске Железничке станице? Докле се стигло са идејом подизања споменика на месту страдања 16-оро људи?
- Нови Сад је 1. новембра доживео једну од највећих трагедија у својој историји. Погибија и страдање невиних грађана на Железничкој станици остаће вечна рана за све становнике Новог Сада и Србије. Зато сам Савету за културу Скупштине града Новог Сада упутио иницијативу да се на месту несреће подигне споменик који ће представљати трајан материјални траг у култури сећања, на животе које смо изгубили и трагедију која нас је задесила. Споменик као основне елементе мора да има написана имена жртава и повређених, као и информације и трагичном догађају. Савет је иницијативу прихватио и упутио на стручно мишљење Заводу за заштиту споменика културе и ЈП „Урбанизам“. Дакле, том питању приступамо с дужним пијететом, саосећањем и солидарношћу. И желимо да споменик буде изграђен кроз дијалог у који би били укључени сви грађани Новог Сада и породице страдалих. С друге стране, неопходно је да надлежно Министарство и предузеће „Железнице Србије“ нађу адекватно решење за железнички саобраћај у Новом Саду. Станица у Петроварадину нема довољне капацитете за тако велики број путника. А посебно треба имати на уму да ће број путника бити још већи кад се отвори брза пруга до Суботице и даље до Будимпеште.
НОВО ЛИЦЕ ГРАДА
* На којим важним пројектима у граду се тренутно ради?
- Ради се много. У свим деловима града. Сређујемо Алмашки крај - историјско срце Новог Сада. У последње три године у овај пројекат, заједно са АПВ, инвестирамо више од 5,1 милијарди динара. Завршавамо градњу и опремање топлане „Мајевица“, прве нове топлане после 40 година, капацитета 22.000 корисника. На Југовићеву градимо нову школу од 4.600 квадрата, за 600 ђака. Гради се нови објекат OШ „Милош Црњански“ за око 1.600 ученика. Градимо фискултурну салу и дограђујемо ОШ „Десанка Максимовић“ у Футогу. У току је доградња и опремање медицинске школе „7. април“. Градимо и опремамо фискултурну салу у Гимназији „Лаза Костић". Успели смо да стабилизујемо водоснабдевање и укинемо ноћне рестрикције воде. Регенерисали смо три бунара и добили 120 нових литара воде у секунди. У току је испирање филтерских поља у фабрици воде. До краја године урадићемо утискивање нових дренова у бунар БХД 3 на Штранду, који је из система искључен од 2008. године. Тиме ћемо добити још 120 литара у секунди. Поред тога, урадићемо и утискивање нових дренова у једном бунару на Ратном острву. А наставићемо и са регенерацијама бунара. Укупно ће до краја године бити регенерисано девет бунара. Најважније је што ћемо почети бушење новог бунара, првог после више од 25 година. Граде се два нова моста и ускоро почиње градња трећег, пешачко-бициклистичког моста.
* Недавно је приказана макета пешачког моста на стубовима Франца Јозефа. Колико ће овај мост значити за Нови Сад?
- Нови пешачко-бициклистички мост дуг 437,6 и широк 12 метара представља инвестицију за будућност. Темељ успеха за нове генерације. Нови мост има вишеструко значење за Новосађане. Њиме ћемо повезати Кеј и центар града са нашим најважнијим симболом, са нашим Гибралтаром на Дунаву - Петроварадинском тврђавом. Новосађани ће пешке или бициклом стизати до тунела који ће бити реконструисан и из ког ће лифтом моћи да се превезу до платоа на Петроварадинској тврђави. Када мост буде изграђен, створићемо услове за још снажнији развој туристичке привреде, као и услове да Подграђе тврђаве буде нова пешачка зона са културно-туристичким садржајима.
Поред овог, граде се још два моста, у продужетку Булевара Европе и између Ковиља и Петроварадина. Ова три моста представљаће нове жиле куцавице, нове коридоре развоја нашег града у будућности. Са три нова моста потпуно се мења живот у Новом Саду. Пројекат овог, као и преостала два моста који се граде, започет је током мандата Милоша Вучевића на челу Новог Сада. Он је убрзани развој и модернизацију града поставио као свој и наш приоритет. И захваљујући тој визији, Нови Сад већ 12 година остварује снове многих генерација.
Извор: СНС Информатор