Вести

Михајловић: Државу нико не може да уцењује

- Енергетика је моја љубав и наставићу да се стручно бавим том облашћу. Поред тога, ни у енергетици се ништа не може градити и радити без грађевинарства и саобраћаја. Могу да обећам да ћу дати све од себе да на крају мандата ово министарство оставим барем у онаквом стању у каквом сам својим наследницима оставила енергетику, као и да ћу много и напорно радити да бисмо систем поставили на ноге - каже у разговору за Курир потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Ванредном контролом изненадили сте извођаче на деоници Коридора 11 код Уба... Уместо машина чуо се цвркут птица. Мислите ли да ћете тако извести раднике на терен?

- Мислим да је важно да као потпредседница Владе и министарка будем што више присутна. Нема градилишта које нећу обићи, не једном, већ онолико пута колико буде потребно да се неки посао заврши. На терену ће бити присутни и државни секретари, помоћници, а инспекције ће морати да раде много активније. Сви ћемо морати да се понашамо много одговорније ако желимо да испоштујемо рокове које смо као Влада поставили.

На који начин ћете кажњавати за нерад? Држава ће раскидати уговоре са извођачима?

- Држава је до сада много новца обезбеђивала, а врло се мало питала, зато се данас налазимо у оваквој ситуацији, и то стање се мора променити. Државу нико не може да уцењује, јер то је као да је уцењен сваки грађанин Србије. Ако је држава дала новац да се нешто гради, или обезбедила гаранције за кредит, то значи да нерад и кашњење плаћају сви грађани Србије, а то нећу дозволити!

Премијер је најавио изградњу око 100.000 станова, величине око 80 квадрата, за које би рата била до 120 евра. Кад ће кренути градња, усељење?

- Од обећања да ћемо добити јефтине а квалитетне станове, каква смо могли чути претходних година, на крају смо добили скупе, од којих је један број остао непродат. Сад ћемо радити другачије, држава ће се потрудити да направи повољан амбијент за улагање у станоградњу, да понуди бесплатно земљиште и да, у пројектима који се буду реализовали, што више запосли домаћу грађевинску оперативу. На крају ће највећу корист од тога имати грађани, који ће моћи да купе стан под повољнијим условима.

Да ли ће и када у Србији коначно бити завршен Коридор 10 и део тзв. Коридора 11?

- Коридори 10 и 11 требало би да буду завршени до краја 2016. До сада је било много одуговлачења и кашњења, што је скупо коштало грађане Србије, и учинићу све да се рокови од сада дословно поштују, и нећу имати разумевања за нерад. Али, да се не осврћемо уназад, идемо напред - учинићемо све да саобраћај и инфраструктура никад више не буду кочница развоја земље.

Ко је одговоран за то што су путеви у Србији најлошији у региону?

- Јавна предузећа која се баве путевима и коридорима, али и сва друга у овим секторима претрпреће велике промене. Формирала сам тим потпредседника Владе који ради искључиво на томе како да ова предузећа буду организована на добробит грађана и у циљу ефикасног обављања посла, а не у корист чувања нечијих фотеља. Кад је реч о одговорности, упутила бих вас на претходне власти и оне који су у прошлости с њима сарађивали и путарска предузећа довели до пропасти. Против неких се данас воде поступци пред судом, али штета која је учињена држави тешко се може надокнадити.

Остаје ли Зоран Дробњак на челу „Путева Србије“?

- Резултати ће одредити останак на функцији свакога од нас, и директора и министара.

Колику кривицу имају претходници - Милутин Мркоњић, Велимир Илић?

- Не размишљам о томе. Свако је вероватно покушавао да у мору проблема направи неки резултат. Хоћу да помогнем да се нађе најповољније решење, а да Србија добије нове путеве, реконструисану железницу, уређене пловне путеве, да искористимо и Коридор 4 на Дунаву, јер је то неискоришћени потенцијал. 

Хоћете ли решавати питање легализације бесправних објеката?

- Сигурно. Ако не решимо тај проблем, и то што пре, увек ће неко покушавати да извуче корист, да уцењује, и потрошићемо много времена расправљајући да ли је оно што је за неке праведно за друге неправедно. Ту ћемо подвући црту и проблем ће бити решен, а ускоро ћемо изаћи и с конкретним информацијама како то намеравамо да урадимо.