Вести

Михајловић: Источни крак Коридора 10 важан због нових инвестиција и безбедности саобраћаја

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић рекла је данас да завршетак целог источног крака Коридора 10 значи нове инвестиције, већи транзит возила кроз Србију, а нарочито већу безбедност саобраћаја.

“Источни крак Коридора 10 је 99 одсто завршен, остало је неколико тешких и компликованих тачака где су велика клизишта, посебно на косини испред тунела Банцарево. То нас онемогућава да се и ова деоница пусти у саобраћај у наредних 10-15 дана, али смо зато и изместили Министарство на коридор, да бисмо преостале проблеме решили и да на јесен читав ауто-пут до границе са Бугарском буде у потпуности завршен и пуштен у саобраћај“, рекла је Михајловић.

Она је напоменула да постоје одређени проблеми и са извођачима, да Србија не може да чека да извођач реши своје проблеме да би се изградио ауто-пут и да је због тога на појединим тачкама уведен још један извођач, фирма “Интеграл”.

„Оно што је за грађане важно то је да ће комплетан источни крак Коридора 10 који нас повезује са Бугарском и са Турском бити пуштен у сабраћај на јесен, као и то да ове и наредне године у Србији почиње изградња пет нових ауто-путева“, рекла је Михајловић.

Она је истакла да источни крак неће бити пуштен у саобраћај док све не буде потпуно безбедно, јер је безбедност у саобраћају на првом месту.

“Ауто-путеви су важни због нових инвестиција, због транзитног саобраћаја, али и због безбедности, и то видимо и по Грделичкој клисури, где је до сад прошло око пола милиона возила, практично без иједног удеса. То ћемо имати на Коридору 11 кад буде пуштен у саобраћај, а исте ефекте очекујемо и у источној Србији, где је Сићевачка клисура”, рекла је потпредседница Владе.

Она је додала да поред тога што је изграђено око 300 километара ауто-путева у претходне четири године, Србија улаже и у железнички и ваздушни саобраћај.

“У четвртом кварталу ове године почињу радови на реконструкцији, модернизацији и електрификацији пруге Ниш-Димитровград, пројекту вредном 268 милиона евра, који највећим делом финансира Европска инвестициона банка“, навела је она.