
Михајловић: Коридор 10 је од националног интереса
Министарка грађевине Зорана Михајловић изјавила је данас да очекује да јужни крак Коридора 10 буде готов у року, али да ће, с обзиром да је безбедност најважнија, оставити да о томе последњу реч дају извођачи.
Михајловићева је рекла да се очекује да радови на источном краку буду завршени у априлу или мају наредне године.
Министарка каже да би волела да је јужни крак, на којем би радови требало да буду готови до краја године, већ сада готов, али да је безбедност на првом месту, те да је зато захтев Коридорима Србије и извођачима био да такви проблеми не смеју да постоје.
"Коридор 10 мора бити такав да бисмо га пустили и то не само због садашњег времена, већ и због година које нам долазе, јер једног дана не желим да се нешто деси. Морамо да водимо рачуна о томе. Јако смо близу, пар недеља горе или доле, не мислим да је проблем када се овако ради", каже Михајловић.
Наводи да се на јужном краку до сада много урадило, да је велики новац држава уложила у изградњу јужног крака на којем је од 26 километара, асфалтирано 24,3.
Тешке су ствари на којима се сада ради, истиче министарка и наводи да се уверила да се на косини 2 ради 24 сата, као и на делу магистралног пута, а да је решена косина 5, на којој је био проблем пре извесног времена.
"Чини ми се да на Грделицу увек обратимо пажњу када су проблеми и ми сви знамо да су овде били озбиљни проблеми, али будући да се овај Коридор толико дуго гради, на крају се заиста виде ствари које можда пре 10 година нису урађене на прави начин. Не би се десила косина 5 или 2 да су неке ствари давно завршене", наводи министарка.
Из тог разлога истиче да је за то да се пут квалитетно заврши и очекује да то буде у року, али са друге стране пушта и Коридоре и извођаче да они кажу последњу реч о томе.
Према њеним речима, Коридор 10 је од националног интереса, јер повезује север и југ земље и спаја нас са европским коридором, те нам омогућава боље повезивање и бољи живот.
"Од националног значаја је да га што пре завршимо, у Грделици имамо још километар, али тежак километар и то је оно што мора што пре да се заврши", каже министарка и додаје да се Коридор 10 ради 30 година, те да се о њему више причало, него што се радило.
Како наводи, пре четири године када је Влада Србије погледала шта је то што од инфраструктуре треба да се ради, установљено је да је европски коридор, који пролази кроз Србију од севера до југа, заправо Коридор 10.
У међувремену многе земље су у претходних 20 година улагале у Коридор 4, преко Бугарске и Румуније, наводи Михајловић и истиче да је сав саобраћај и теретни и путнички почео да иде више тим коридором него нашим, јер нисмо имали аутопут.
"Како смо почели да завршавамо Коридор 10, тако се повећао и број аутомобила који пролази Коридором 10. Од 32 милиона ми смо сада на 52 милиона аутомобила, почео је да се повећава број теретних камиона, превоз терета је постао много већи", навела је министарка.
Напомиње да је истовремено дуж Коридора 10 велики број инвеститора већ отворио или отвара нека своја постројења, што значи да ће запослити наше људе, да ће се повећати наш привредни раст.
Према њеним речима, од великог државног интереса биће и Моравски коридор који ће повезати Коридор 10 и Коридор 11, као и рехабилитација пруге Београд - Будимпешта.
Говорећи о источном краку Коридора 10, Михајловић је казала да постоји неколико критичних тачака на косинама на Сићевачкој клисури и да се очекује да завршетак тог коридора буде почетак следеће грађевинске сезоне, април, мај.
"Суштина је да у Сићевачкој клисури постоје три косине које су јако тешке и компликоване и у претходних пар година је било проблема, али када знате да на Сићевачкој клисури постоји 27 косина, а да је 25 решено и да су две проблематичне, онда морамо да сачекамо и да се те две реше. То је једини проблем који има на источном краку, ово остало иде својом динамиком како је и планирано", навела је потпредседница Владе.
Сматра да је добро то што је кабинет Министарства измештен на Коридор 10, на јужном краку, јер то представља и прилику да разговара на лицу места са извођачима и надзорним органима о критичним стварима, што може да да реалну слику за колико ће критичне тачке бити превазиђене, као и да се сагледа како ће се даље одвијати радови.
"За мене је било значајно да разговарам са извођачима на источном краку који ће се радити дуже него јужни. Све су то тешка градилишта која када се буду завршила и када се пусти аутопут, она ће се и наредних година увек пратити", каже Михајловић.
Она је додала да када се почне са радовима на деоници Коридора 11 Прељина - Пожега, то ће такође бити једна од тежих деоница која ће се морати пратити и када буде била завршена.
Говорећи о раду привремено измештеног кабинета након три дана, Михајловић каже да су искористили време да разговарају са председницима општина и начелницима округа, са којима иначе раде и у Београду пред крај сваке године, како би се договорили шта ће се радити следеће године.
"Сва околна места доста трпе док се гради Коридор 10 или 11 и ми инсистирамо да се након завршених радова на аутопуту среде и регионални и локални путеви, мостови, јер ако они нису сређени. Урадили смо много, али не довољно", казала је Михајловић.
Према њеним речима, то је један од разлога што се разговарало и са представницима локалних самоуправа из Пиротског округа, рецимо из Беле Паланке, где је два моста и неколико путева прилично руинирано радом извођача.
Наводи да је договорено и са Коридорима Србије и са извођачима да ће они све то поправити, те да је на састанцима разговарано и о комуналној инфраструктури, граничним прелазима.
Од предстојећих активности у Грделичкој клисури, Михајловић је издвојила састанак са директором Светске банке, са којим ће, каже, разговарати и о неким новим пројектима.
Подсетивши да је Србија од Светске банке узела кредит за изградњу дела Грделичке клисуре, који је већ завршен и под асфалтом, Михајловић је рекла да је са Светском банком почело да се ради на јако важном пројекту за Србију, који ће убрзати проток саобраћаја са суседним земљама.
"Ми сада радимо путеве и завршавамо их и радићемо и даље, али оно што нам прави велики проблем јесу нефизичке баријере. Ми имамо путеве са свим земљама које нас окружују, а онда наши аутомобили на граничним прелазима стоје сатима, наши теретни саобраћај и камиони стоје сатима, као и возови", објашњава Михајловић.
Наводи да је Светска банка објединила све земље у југоисточној Европи, те да се ради на пројекту да се смање чекања тако што ће сви направити по један заједнички гранични прелаз.
Каже и да Србија то већ ради са БиХ, односно да ће мост Љубовија - Братунац бити један гранични прелаз, као и са Црном Гором и Македонијом, где ће Табановци бити један гранични прелаз.
Због градње аутопута трпе мештани
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић обишла је данас насеље Грделица у општини Лесковац и захвалила мештанима што су издржали све оно што изградња аутопута носи са собом.
Са градоначелником Лесковца Гораном Цветановићем и директором Коридора Србије Зораном Бабићем, Михајловићева је обишла реконструисану Улицу Боре Пешића у Грделици и навела да, док се гради један аутопут, најтеже је мештанима околних места дуж тог пута.
"Ми радимо велике инфраструктурне пројекте, Коридор 10 који је од великог значаја не само за Србију, већ и за повезивање са околним земљама, али исто тако су нам важне све друге и регионалне улице и улице унутар малих места“, казала је Михајловићева обраћајући се окупљеним мештанима.
Према њеним речима, када се ради са градоначелником Лесковца онда се не може рећи "не", већ сваки његов захтев и жеља да се нешто уради, буде и учињено, јер је јако упоран.
"Хвала на упорности. Наставићемо да радимо, радићемо и обилазницу око Лесковца, пут из Бојника и све оно што смо се договорили и само тако можемо да обезбедимо да нам буду бољи услови живота, да остајемо овде, живимо у нашој земљи. То је наш задатак и зато радимо инфраструктуру", навела је министарка.
Извор: Танјуг