Вести

Михајловић: Нови инвестициони циклус у 2019. години

На јужном и источном краку Коридора 10 у Србији завршава се изградња последњих око 8,5 километара аутопута, изјавила је потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић и најавила да ће све бити готово на пролеће.

"Србија је у 2018. урадила тачно 102 километара аутопута, а од 2014. до 2018. смо асфалтирали готово 300 километара", рекла је Михајловић.

Говорећи о Коридору 10 кроз Грделичку клисуру, Михајловић каже да је тренутно 24,5 км под асфалтом и да је остало да се заврши још само нешто више од једног километра, јер се и даље ради на обезбеђивању "косине 2" и "косине 5", као и на опремању тунела.

"Само је питање тренутка када ће извођачки бити готове косине (потпорни зидови и галерија), што није питање нерада или неког проблема већ просто времена потребног за санацију. Надамо се, како је рекао директор Коридора Србије, да можемо да причамо о завршетку у фебруару или марту, али бих то, ипак, оставила отворено", навела је министарка.

Михајловић је нагласила да тек када Коридори Србије буду рекли да је све готово и безбедно, да ће тог тренутка влада дати употребну дозволу и пустити саобраћај кроз Грделичку клисуру.

На питање колико је остало још километара на источном краку Коридора 10, од Ниша до границе са Бугарском код Димитровграда, каже да се ту гради последњих седам км аутопута.

"Када погледате цео Коридор 10, укупно имамо око 8,5 км на којима се ради, од чега је на јужном краку кроз Грделицу око километар и остатак на источном краку".

Министарка каже да је на источном краку ангажован извођач из Грчке и да се и ту, такође, највише ради на обезбеђивању појединих косина над аутопутем.

Михајловић очекује да ће и то бити грађевински потпуно готово на пролеће.

На питање када ће бити готов цео аутопут на траси Коридора 11 од Обреновца до Љига, рекла је да је деоница Обреновац - Уб потпуно завршена, али да је проблем раније изграђена деоница од Уба до Лајковца.

"Сигнализација је постављена, као и ограда и овог тренутка док разговарамо ту може да се вози. Међутим, на деоници Уб - Лајковац поправљамо деоницу од скоро три километра, можда чак и део насипа. То је она чувена деоница која је грађена од глине и она нам прави проблем, јер се налази у средини, а затим иде деоница петља Лајковац - петља Љиг, која је такође готова", објаснила је Михајловић.

"Све оно што смо започели пре пар година ми смо и завршили. Наше размишљање је било да пустимо све у целини и имамо укупно 103 км (од Обреновца до Прељине), а то ћемо урадити када се заврши поправка деонице Уб - Лајковац".

На питање када ће бити завршена санација деонице Уб - Лајковац, Михајловић је рекла да се то још не зна тачно, али да би како ствари сада стоје морала да буде готова на пролеће.

"То је и за нас делом непознаница, нисмо очекивали да ћемо од нове деонице која је завршена да дођемо у ситуацију да је поправљамо. Морамо да уклонимо три метра дубине, што значи да практично поново градимо тај део и поред 2,5 км на којима се изводе радови, извршена су испитивања и на осталим деловима и има још делова насипа који показују нестабилност".

Рекла је да би, по проценама министарства, пролеће морало бити време када ће санација бити готова, уз претпоставку да се не појаве неки додатни радови.

Михајловић је подсетила да се гради деоница Коридора 11 Сурчин - Обреновац, где је ангажована кинеска компанија ЦРБЦ и најавила да ће се правити и деоница Нови Београд - Сурчин.

Министарка најављује и почетак градње деонице од Новог Београда до Сурчина у 2019., пошто је ЦРБЦ сматрао да је без тог дела тешко размишљати о правој вези са Коридором 11.

"Чекамо да видимо њихове понуде, постоји могућност да то буде иста компанија, кинески ЦРБЦ, која ради Сурчин - Обреновац", рекла је она.

На питање који ће бити најважнији подухват или пројекат за министарство у 2019. години, Михајловић наводи покретање новог инвестиционог циклуса за развој инфраструктуре вредан пет милијарди евра који ће обухватити пројекте у саобраћајној инфраструктури: друмском, железничком, водном и ваздушном саобраћају.

Истиче да ће, у оквиру тог циклуса, почети изградња нове деонице Коридора 11 од Прељине до Пожеге, чија је вредност 450 милиона евра и да је потпуно спремна документација и извршена експропријација земљишта.

"Важно је што почињемо и изградњу још једног коридора, а то је Моравски коридор (од Појата до Прељине), који треба да повеже коридоре 10 и 11. Трећи пројекат је почетак радова на делу брзе пруге Београд - Будимпешта између Новог Сада и Суботице", рекла је Михајловић и додала да су то кључни пројекти.

 

Градња јефтиних станова почиње крајем јануара

Изградња јефтиних станова за припаднике снага безбедности почеће крајем јануара у Врању и Нишу, најавила је потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић.

Она је рекла да ће се градити око 8.000 станова у наредне две године.

"Локације у Нишу и Врању имају грађевинску дозволу и потписан је уговор са извођачима, који већ прегледају терен. Очекујемо да крајем јануара имамо постављање камена темељца и у Нишу и у Врању", навела је министарка.

Додала је да ће станови у та два града бити завршени у року од 12 месеци од тренутка постављања камена темељца.

Истовремено се, како каже, завршава техничка документација за друге градове, која ће бити готова до краја јануара.

Михајловић је рекла да ће у наредних пар месеци бити расписани јавни позиви за избор извођача радова и у другим градовима.

Министарство грађевинарства издало је грађевинске дозволе за изградњу у Врању 186 јефтиних станова у четири зграде и 190 станова у Нишу у две зграде.

"За сада смо кренули да радимо те станове само за припаднике снага безбедности, и када будемо видели завршене прве зграде у Нишу, Врању, Сремској Митровици и Београду, онда ћемо видети да тај модел применимо и на друге категорије становништва којима су потребни станови, просветне раднике, лекаре и слично", каже Михајловић.

Нагласила је да ће 80 одсто опреме и грађевинског материјала за тај пројекат бити домаће производње, што ће позитивно утицати на грађевинску индустрију.

Влада је, иначе, у новембру донела одлуку о оснивању седам предузећа која ће се бавити изградњом станова за припаднике снага безбедности.

Основана су предузећа "Авала" из Београда, "Ибар" из Краљева, "Пчиња" из Врања, "Тиса" и "Дунав из Новог Сада, "Лепеница" из Крагујевца и "Сава" из Сремске Митровице.

У првој фази реализације пројекта изградње јефтиних станова за припаднике снага безбедности, чија је вредност процењена на 64,35 милиона евра, требало би да буде изграђено 1.578 станова.

За градњу је планирано седам градова: Београд, Нови Сад, Ниш, Врање, Краљево, Крагујевац и Сремска Митровица. Предвиђено је да станови буду површине између 32 и 92 квадрата.

Скупштина Србије усвојила је 25. маја лекс специјалис који омогућава изградњу станова за припаднике војске, полиције и служби безбедности по субвенционисаним ценама, не већим од 500 евра по квадратном метру.

 

Није планирано повећање цене путарине у 2019.

Није планирано повећање цене путарине у 2019. години, изјавила је потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Она је рекла да за сада нема ни захтева Путева Србије за повећање цене путарине.

"Није у плану да се подигне цена путарине. Ми, чак, планирамо када будемо следеће године отварали нове деонице аутопута, око 100 километара на Коридору 11, као и на Коридору 10, да се на њима неко време не наплаћује путарина, а касније да крене наплата по истим ценама", навела је Михајловић.

Подсећа да је исто тако урађено када је пуштен у саобраћај аутопут на Коридору 11 од Љига до Прељине, у дужини од 40 км.

Путарина је последњи пут у Србији поскупела 7. јануара 2017. године за 10 одсто.

Тада је путарина, на пример, од Београда до Ниша повећана за аутомобиле са 730 динара на 800 динара.

 

 

Извор: Танјуг