Вести

Михајловић: Први комерцијални лет "Ер Србије" после ванредног стања

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, обишла је данас, са генералним директорима београдског аеродрома и "Ер Србије", Франсоом Беризом и Нејсмитом Данканом, Аеродром "Никола Тесла", поводом првог комерцијалног лета "Ер Србије" после укидања ванредног стања.

Михајловић је овом приликом истакла да је то важан дан за све нас, јер после два месеца испраћамо први комерцијални лет који ће се из Цириха вратити пун, као и да је "Ер Србија" прва у региону почела с комерцијалним летовима.

"Поред Цириха, реализоваће се летови за Франкфурт, Лондон, Беч, али и Париз, Амстердам, Љубљану, Њујорк и друге градове. Важно је да полако почињемо да се враћамо нормалнијем животу. Ми радимо заједно као један тим и чинимо све да овај вид транспорта буде доступнији и да имамо што више редовних линија. Безбедност је свакако на првом месту", изјавила је Михајловић.

Михајловић је додала да од сутра неће бити обавезног ПСР теста нити самоизолације приликом уласка у Србију, а да ће наши грађани који путују у друге земље морати да се понашају у складу са обавезама тих држава.

Потпредседница Владе истакла је да је ова грана саобраћаја претрпела велике губитке свуда у свету и да је до сада штета преко 70 милиона евра, те да се нада да ћемо годину завршити са мање од 200 милиона евра штете у авио-саобраћају.

 

Од сутра улаз у Србију без ПЦР теста и изолације

Влада Србије ће на данашњој седници донети одлуку да од петка приликом уласка у нашу земљу више неће бити потребан ПЦР тест нити изолација, најавила је Михајловић.

"Ми ћемо данас имати седницу Владе и од сутра неће бити више обавезе ПЦР тестова нити изолације оних који улазе у нашу земљу, а наши грађани који иду ка неким другим државама ће се понашати у складу са одлукама тих држава", рекла је Михајловић.

Михајловић је додала да, на пример, Швајцарска нема никакве рестрикције и да ће путници који су данас отишли првим летом ући у ту земљу уз обавезно ношење маски.

"Остаје за све нас, једна лична одговорност, пажња и брига о безбедности која ће се наставити и у наредном периоду. Ми као Влада желимо да имамо што пре и што више комерцијалних летова и на томе ћемо заједно радити и са Ер Србијом тако и са другим компанијама", рекла је Михајловић.

 

Штета у авиосаобраћају Србије у 2020.години до 200 милиона евра

Штета у авиосаобраћају Србије у претходна два месеца износи више од 70 милиона евра, а надамо се да ћемо годину завршити са губитком у том сектору мањим од 200 милиона евра, упркос томе што су прве процене говориле да ће губици бити много већи, рекла је Михајловић.

Поручила је да ће држава помоћи Ер Србији, као и да се још разговара о томе, тако да то још не може да буде јавно.

"У претходних месец дана гледамо како то да урадимо и шта други раде, као стање буџета. Размишљамо о свим варијантама и опцијама".

На питање новинара када ће бити објављен ранији уговор за Ер Србију, Михајловић је рекла да ће он бити потпуно јаван када Влада Србије буде одлучила да уговор више није потуно поверљив.

Истакла је да Ер Србија није добијала никакве субвенције нити државну помоћ у 2019. годину, зато што то законом и европским правилима није дозвољено.

"Имали смо линије од јавног интереса и надам се да ћемо полако отворити и аеродроме у Нишу и Краљеву, то нису биле субвенције Ер Србији већ грађанима у Србији и региону који су користили те линије. Како се полако ствари буду отварале, видећемо и како ћемо отварати и та два аеродрома".

Указала је на важност очувања националне авиокомпаније, која је у тешким и кризним временима успела да евакуише српске држављане широм света и да помогне онима који су се враћали у своје државе, као и да допреми хуманитарну помоћ.

"Кад је проглашено ванредно стање, да Србија нема своју националну авиокомпанију ми не би могли да доведемо 15.000 људи. Ниједна светска компанија није то хтела да ради, нити би стране држављане превезли у њихове државе", истакла је Михајловић.

Упитана када ће Ер Србија рефундирати новац путницима, Михајловић је рекла да ће то Ер Србија учинити према својој политици са путницима и да ни највеће авиокомпаније које добијају милијарде помоћи од својих држава, попут "Lufthanze", то још нису учиниле.

Верујем да ће Ер Србија наћи начин како то да уради, рекла је Михајловић и додала да морамо у овој ситуацији бити флексибилни.

"Да нам је остао Јат не би имали ништа од овог што видите овде, не би могли ни да дођемо на овај аеродром, имали би можда две и по линије и то би био крај, имали би угашен аеродром без националне авиокомпаније", нагласила је Михајловић.

Како је рекла, предност Ер Србије у овој кризи у односу на неке друге велике компаније јесте њена величина и што није била много задужена, што је компанија средње величине са око 20 авиона и што има могућност еластичности коју немају неке велике компаније као што је "Lufthanze".

"Створићемо све услове да Ер Србија може да настави да ради, јер је то национална авиокомпанија и важно је да постоји и показало се да је управо она та која је помогла и да аеродром Никола Тесла има такве резултате, али то неће бити лако. Са завршетком ванредног стања није све престало и не можемо да се вратимо одједном на почетак марта. Имали смо дневно на београдском аеродрому 18.000 путника, а онда само за два месеца док је трајало ванредно стање успели смо да опслужимо око 30.000 путника, од чега је половина била ка Србији".

Корак по корак ћемо правити услове за Ер Србију и аеродром да могу да наставе да раде, поручила је Михајловић.

 

 

Извор: Танјуг