Вести

Михајловић: Србија се повезује са свим суседима

Изградња ауто-пута Сремска Рача-Кузмин допринеће бољем повезивању Србије са Републиком Српском и Босном и Херцеговином, али је важан пројекат и за стабилност региона, рекла је данас потпредседница Владе Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић.

Важно је да се Србија повезује са свим суседима, било путевима или железницом, јер чим смо повезани, то значи мање нестабилности у целом региону. Ауто-пут ће значити много и за Србију и за Републику Српску, као и за Босну и Херцеговину", рекла је Михајловић.

"Србија не може да буде стабилна, а да регион не буде стабилан. Зато је ауто-пут Београд-Сарајево важан и због повезивања, али је и важан политички пројекат”, рекла је Михајловић.

Она је додала да ће се ауто-пут Београд-Сарајево, за који је у среду потписан први комерцијални уговор са турском компанијом „Ташјапи“, радити као прстен, у две трасе.

“Деоница од Пожеге до Котромана дуга је око 60 километара, и паралелно и за ту деоницу почињемо да радимо пројектно-техничку документацију”, рекла је потпредседница Владе.

 

У 2018. завршено око 100 километара аутопута

Михајловић је изјавила данас да је ове године у земљи изграђено близу 100 километара аутопута на коридорима 10 и 11.

"Када се рачунају све деонице које су изграђене, и на Коридору 10 и на Коридору 11, то је близу 100 километара аутопута које смо изградили у 2018. Поред деоница које су већ пуштене у саобраћај, до краја године планирамо да пустимо у саобраћај две деонице на Коридору 11, од Обреновца до Уба и део од петље Лајковац до петље Љиг", рекла је Михајловић.

Она је додала да би сада да између тих деоница није деоница Уб-Лајковац која је грађена од глине и блата и која сад мора да се поправља, било око 100 километара аутопута од Обреновца до Чачка, али је најавила да ће то сигурно бити завршено идуће године".

Михајловић је подсетила да је на аутопуту кроз Грделичку клисуру асфалтирано 24,5 километара од 26,3 километра трасе, али је навела да ће саобраћај бити пуштен онда кад "Коридори Србије" кажу да је све безбедно, јер се тај аутопут ради не за две или три године, него за наредних 30 година.

"Ми о завршетку Коридора 10 говоримо тек сада, али верујем да је могао бити завршен много раније. Нажалост, иако је било и пара и пројеката, недостајало је воље да се упрегну све снаге да се то заврши и да се чешће ради ван кабинета", истакла је министарка.

Она је додала да се Србија већ сад припрема за нове пројекте, пре свега за изградњу аутопута Прељина-Пожега, који почиње да се гради 1. марта 2019.

"За саму Србију можда је најважнији Моравски коридор, односно аутопут Појате-Прељина, јер ће повезати Коридор 10 и Коридор 11 и омогућити боље повезивање делова централне Србије у којима живи око 500.000 људи", рекла је Зорана Михајловић.

Она је навела да је америчка компанија "Бехтел", с којом је потписан меморандум за тај Моравски коридор, једна је од најбољих светских компанија, што значи да Србија реализацијом пројекта неће добити само аутопут већ и најновије знање из света о томе како се гради инфраструктура и како се управља пројектима.

 

 

 

Извор: Танјуг/ТВ Хепи