Вести

Михајловић: Већа политичка стабилност за изазове и развој инфраструктуре

Резултати избора су обезбедили још већу политичку стабилност за изазове са којима ће се суочити држава у наредном периоду, рекла је потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и чланица Председништва Српске напредне странке Зорана Михајловић, наводећи да ће у области инфраструктуре бити настављено све што је започето и покренути нови пројекти.

"Желим да захвалим свим грађанима и грађанкама који су дали поврење нашој листи, раду и резултатима и неизмерно сам срећна због тога. Али, исто тако, ови избори нам дају још већу политичку сигурност, а то нам је важно за све оне месеце испред нас и изазове са којима ћемо се као држава сусрести", рекла је Михајловић.

Наводи да ни током предизборне кампање, као ни током ванредног стања због короне, није стао ниједан пројекат.

Михајловић је најавила да ће већ за неки дан почети радови на побијању шипова за изградњу моста преко Саве код Шапца, у оквиру изградње ауто-пута Рума-Шабац и брзе саобраћајнице Шабац-Лозница.

"Мислим да би могли да почнемо радове већ колико сутра, на самом мосту, пробијање шипова у Сави и поред Саве, само је питање временских прилика пошто сада пада киша. Говоримо о данима када ће се забости први прави шипови за градњу моста код Шапца", рекла је Михајловић, изразивши очекивање да ће цела деоница Рума-Шабац-Лозница бити потпуно завршена за три године.

Настављају се радови на градњи ауто-путева, почев од Моравског коридора, затим деонице Сремска Рача-Кузмин и Прељина-Пожега, као и изградња брзе пруге Београд-Будимпешта кроз Србију.

"Дали смо грађанима обећање да ће следеће године у септембру моћи да се возе од Београда до Новог Сада пругом за брзину возова до 200 километара на сат", подсетила је Михајловић.

Михајловић истиче да се разговара и о новим пројектима и да очекује у септембру расписивање тендера за градњу деонице ауто-пута Ниш-Плочник.

Наводи да је за ту деоницу од 38 километара обезбеђено финансирање: грант од ЕУ од 40 милиона евра, да је потписан уговор са ЕИБ од 100 милиона евра и да се очекује да ће у току лета бити потписан уговор за кредит са ЕБРД од 85 милиона евра.

"Дакле, финансијски смо све обезбедили и документација је завршена. Сада се припрема тендерска документација, Коридори Србије су инвеститори и крајем августа или почетком септембра биће расписан јавни позив најбољим домаћим и међународним компанијама", рекла је Михајловић и додала да ће то бити тендер не само за извођаче већ и за надзор.

Михајловић очекује почетак радова у марту 2021. године, то јест са почетком грађевинске сезоне и наводи да је за радове потребно око 20 месеци.

Такође, од септембра ове године почиње и израда документације за другу деоницу од Плочника до Мердара, за коју се процењује да ће коштати око 350 милиона евра.

"Радимо документацију да и она у пролеће буде спремна како бисмо такође расписали јавни позив", навела је министарка.

Очекује се ускоро, како је рекла, и потписивање комерцијалног уговора за Фрушкогорски коридор.

Упитана када се очекује потписивање уговора за градњу ауто-пута од Пожеге до Дуге Пољане, Михајловић наводи да је прошле недеље имала разговор са кинеском компањом са којом су направљене прве финансијске процене које су, како је рекао, доста тешке, пошто је реч о захтевној деоници за градњу ауто-пута.

"Разговарамо у влади на који начин ћемо то финансирати. По новим правилима, нема потписивања било каквог комерцијалног уговора уколико пре тога од кинеске Ексим банке не добијемо одобрење да се узима кредит под повољним условима. Очекујем да ове године разговарамо о потписивању одређеног протокола и меморандума и да као влада пошаљемо апликацију Ексим банци Кине, исто као што смо радили код Фрушкогорског коридора", рекла је Михајловић.

Следеће године би, додаје, могли да очекујемо одобрење тог кредита и физички почетак радова.

"Део пројектно - техничке документације је већ завршен, тако да би 2021. било реално да очекујемо почетак градње, а причамо о радовима вредним 1,8 милијарди евра", рекла је Михајловић.

 

 

Извор: Танјуг