Вести

Момировић: Морамо бити спремни за примену нових технологија

Министар унутрашње и спољне трговине у Влади Републике Србије Томислав Момировић изјавио је да ће у будућности кроз процес дигитализације трговци све више употребљавати групе података о купцима, вештачку интелигенцију и "machine learning" на нивоу малопродаје  како би повећали приходе и задовољство потрошача.

Отварајући  конференцију "Будућност трговине", коју је организовала Привредна комора Србије (ПКС) и "Color Media Communications", под покровитељством Министарства унутрашње и спољне трговине, Момировић је рекао да, према истраживању Центра за дигиталну трансформацију ПКС, више од 70 одсто компанија планира да инвестира у дигиталне технологије како би унапредиле односе са купцима.

"Да би се вештачка интелигенција користила на прави начин, трговци и произвођачи треба да, више него икада, деле податке и заједно раде на иницијативама усмереним ка потрошачима, а ресорно министарство ће увек бити ту уз вас да буде подршка", рекао је Момировић.

Према његовим речима, веома је важно помоћи добављачима из сегмента средњих и малих предузећа да прођу кроз процес дигиталне трансформације, како би унапредили ланац снабдевања.

Момировић је нагласио да су теме - "Употреба Big data података" , "Како живети здравије" и "Одрживо пословање", три теме које ће дефинисати будућност "retail" индустрије.

"Очекујемо да ће трговци бити активнији на подручју едукације, информисања и награђивања купаца који воде здравији живот. Они ће позитивно подржавати и посредно предлагати начине којим ће потрошаче благо усмеравати према здравијем животном стилу", рекао је Момировић.

Момировић је истакао и да је Министарство унутрашње и спољне трговине спремно да са трговцима организује дијалог свих учесника у ланцу снабдевања, како би додатно едуковали произвођаче о новим стандардима и променама у потребама потрошача.

"У овој години спровешћемо и истраживања како бисмо боље дефинисали српског потрошача, његове карактеристике и навике", најавио је Момировић.

Момировић је рекао и да су глобалне кризе у последњих неколико година свима показале и колико стабилност економије једне земље зависи од квалитета ланаца снабдевања на унутрашњем тржишту.

"Данас, током глобалних изазова, више него икад видимо колико је лидерство важно, како у целом друштву, тако посебно у трговини", рекао је Момировић и нагласио да је у Србији заједничком координацијом Владе, трговаца и произвођача обезбеђена стабилност снабдевања и да глобална криза није зауставила ни инвестиције ни пројекте модернизације у српској малопродаји.

 

Употреба пластичних кеса у трговини смањена за 80 одсто

Употреба пластичних кеса у трговини у Србији је за мање од годину дана смањена за више од 80 одсто, изјавио је Момировић.

"Сви смо свесни колико је важно да бринемо о животној средини, да смањимо отпад и промовишемо одрживо пословање. У протеклом периоду смо заједно радили на иницијативама, које су смањиле употребу пластике и смањиле отпад који се генерише у "retail" индустрији", рекао је Момировић.

Момировић је нагласио да је веома важно да цео ланац снабдевања прихвата нове трендове за које се зна да ће помоћи у очувању животне средине, као што је избегавање пластике, рециклажа, употреба регенеративних и незагађујућих материјала, као и употреба нових технологија.

"Трговински ланци знају да ће им усвајање модела циркуларне економије и одговорно пословање помоћи да се повежу са својим постојећим купцима и привуку нове потрошаче који све више брину о животној средини", нагласио је Момировић.

Како је додао, трговци морају константно да буду део дијалога о новим моделима управљања отпадом, посебно амбалажним отпадом, јер је трговина мост који повезује произвођача и потрошача.

"Малопродавци су они које потрошачи увек прве виде и препознају када се дешавају промене", рекао је Момировић.

Како је рекао, веома је важно да поред законског уређења трговине сви заједно више радимо на саморегулацији и подизању етичке свести у трговини, како би се створило тржиште засновано на поштовању потрошача и фер конкуренцији.

 

 

 

 

Извор: Танјуг