Момировић: Пружићемо нашим грађанима најбоље услове у трговини
Министар унутрашње и спољне трговине у Влади Републике Србије Томислав Момировић изјавио је, поводом обележавања Светског дана потрошача, да је важно подизање свести грађана о њиховим правима, као и да подаци о потрошачким приговорима за 2023. годину показују да је према месту куповине највећи број потрошача обављао куповину у продајним објектима, али да није занемарљив ни број куповина "од врата до врата" и на промоцијама, где је приметно увећање приговора.
"С тим у вези, морамо да усмеримо своје ресурсе на посебну бригу о старијој популацији и заштити њихових права. Радимо заједно са удружењима за заштиту права потрошача, која на регионалном нивоу пружају помоћ грађанима у решавању њихових потрошачких проблема", рекао је министар Момировић на догађају посвећеном куповини ван пословних просторија под слоганом "Предомислили сте се? Одустаните од куповине".
Догађај је организовало Министарство у сарадњи са Градском општином Звездара, с циљем да представници владиног и невладиног сектора представе куповину ван пословних просторија старијој популацији и осталим потрошачима који производе купују на овај начин.
Министар Момировић је том приликом истакао да је Министарство иницирало и вансудску заштиту потрошача наметањем обавезе трговцима да учествују у овом спору.
"У последњих годину и по дана имали смо близу 5.000 поступака. Бројке показују нашу решеност да на неколико нивоа пружимо заштиту потрошачима у остваривању својих права", поручио је министар Момировић.
Подсетио је да је ове године почео да ради и регистар "Не зови!" којим се потрошачи штите од непоштене пословне праксе.
"Данас се око 10.000 грађана Србије упислао у тај регистар, што показује да је свест потрошача о заштити својих права на вишем нивоу", рекао је министар Момировић.
Нагласио је да је Сектор тржишне инспекције своје активности усмерио ка контроли непоштене пословне праксе код трговаца који своју робу продају онлајн, као и да је почела израда новог закона о заштити потрошача којима се одредбе усклађују са европском праксом.
Министар Момировић је подсетио и да је у овој школској години уведена Заштита потрошача у наставни план и програм, како би се ученицима јачала свест о њиховим правима као потрошачима.
Председник Градске општине Звездара Владан Јеремић изјавио је да држава има обавезу да обезбеди ефективну заштиту потрошача.
"Ми се у Градској општини Звездара трудимо да се глас сваког нашег Звездарца чује, да их саслушамо и информишемо о активностима које често заједнички спроводимо са другим институцијама", рекао је Јеремић.
Јеремић се захвалио министру Момировићу на сарадњи, а потом му уручио признање Градске општине Звездара за подршку, разумевање и сарадњу.
Презентацију о законским правим потрошача одржали су Неда Загорац из Сектора за заштиту потрошача Министарства унутрашње и спољне трговине, Зоран Николић из Удружење за заштиту потрошача и Зорица Ђоновић из Сектоа тржишне инспекције.
Извор: Танјуг