Вести

Обрадовић: У Београду отворен шалтер за помоћ грађанима

"Задатак сваке државе је да брине о својим грађанима. Данас покушавамо да грађане Србије убедимо да постану еГрађани. Ово је новина за нашу земљу, можда не за Београд, али грађани у најудаљенијим местима где нема интернета о овоме гледају само на телевизији и то мора да се промени, јер је дигитализација нешто што не можемо да заобиђемо", истакла је министарка државне управе и локалне самоуправе Марија Обрадовић у општини Стари град, где је отворен шалтер за регистрацију грађана на Порталу еУправа.

Обрадовић је поручила да је ово само корак даље како би сви у Србији постали еГрађани, грађани који електронски комуницирају са државом, чиме ће себи уштедети време и новац и чиме ће се убрзати комуникација између грађана, привреде и државе.

"Ово је будућност. Србија постаје модерна држава, држава по мери свих нас, а ми модерни грађани. Држава је то обезбедила, а на грађанима је да пожеле да буду еГрађани, за шта је потребно само неколико минута. Као што смо успели да се пријавимо за вакцинацију или за новачану помоћ државе путем Портала еУправа, тако ће и ово постати наша свакодневница“, навела је Обрадовић.

Обрадовић је позвала грађане да на шалтерима локалних самоуправа и пошта затраже своје параметре и уз личну карту и мобилни телефон постану еГрађани, након чега се сва комуникација са државом одвија електронски.

После Крагујевца и Суботице, Београд је данас добио специјализовани шалтер за регистрацију грађана на Порталу еУправа у градској општини Стари град. Сви Београђани моћи ће да добију подршку у креирању налога и тиме постану еГрађани који користе електронске услуге и којих је до сада преко милион.

Креирањем налога грађанима је омогућено да користе услуге више државних портала, за шта је потребно да уз личну карту на шалтеру градске управе од службеника добију корисничко име и лозинку за приступ Порталу еУправа и инсталирају апликацију на мобилни телефон.

 

 

Извор: Танјуг