Вести

Шапић: Ни од једног пројекта се није одустало

Градоначелник Београда, Александар Шапић, обишао је данас радове на неколико локација у граду, чијим завршетком ће се побољшати проточност саобраћаја, значајно подићи квалитет живота наших суграђана, и том приликом нагласио да се на свим пројектима интензивно ради, те да се ни од једног није одустало.

Искористили смо данашњи дан да обиђемо неколико локација у Београду на којима радимо интензивно. Обишли смо радове на углу улица Париске комуне и Тошин бунар, радове на подвожњаку у Булевару уметности, затим у центру града, Трг Николе Пашића и Трг републике, и дошли смо овде, на месту некадашњег Старог савског моста, а будућег Новог српског моста, који би за око годину и по дана требало да краси наше обале, рекао је Шапић.

Шапић је додао да се раде и други пројекти и да се ни од једног важног пројекта није одустало. Било је успоравања радова из различитих разлога, али у овом моменту ми у Граду Београду имамо више од десет интензивних градилишта великих пројеката. У овом моменту радимо три школе: Трговачку, Спортску и Основну школу "Ослободиоци Београда", радимо две велике гараже у Влајковићевој и Скерлићевој, Линијски парк, Драјзерова улица се завршава, као и радови на две пијаце у Обреновцу и Лазаревцу. Ради се и у Савској и Карађорђевој улици и очекујемо да ће у току ове године и оне бити до краја завршене. Пројекат Хитне помоћи, један од капиталних и најважнијих пројеката, увелико је у току, а рок завршетка је друга половина 2026. године, истакао је Шапић.

Говорећи о радовима у центру града, најавио је наставак радова на Тргу републике, у Васиној улици и на Теразијама према тргу. Код некадашњег Старог савског моста санира се приобаље, а рашчистили смо сплавове. Упоредо с тим, гради се Експо, који је посебан пројекат, не само београдски, већ и национални. Тамо се гради читав један град, преко националног стадиона, зграда, изложбеног простора, железничке пруге. Много је радова у Београду и након једног периода и онога што нам се све дешавало последњих неколико месеци, чини се да смо успоставили нормалнију динамику, рекао је Шапић.

Шапић је, објашњавајући изградњу малог метроа и бушење тунела, који треба да повеже леву обалу Дунава са новим српским мостом, рекао да почетак припремних радова касни из објективних разлога, јер се тако комплексан пројекат никада није радио у Београду. Тачније, 1,9 километара иде испод самог центра града. Очекујемо да ће у току лета почети измештање инсталација и припремни радови за почетак бушења тунела. Треба знати и то да кртица, када уђе, док не избуши обе цеви, не сме да се заустави и не може да изађе. Она ради 24 часа дневно и суштински две године ради непрекидно, истакао је Шапић.

Према његовим речима, у току је скидање последњег дела старог моста, потом се уклањају и стубови, након чега ће бити направљени нови на које ће мост бити ослоњен. Требало би да нови мост, ако све буде онако како се планира, угледа светлост дана и постане употребљив за саобраћај у 2027. години. Најоптимистичније процене кажу чак и крајем 2026. године, али да кажемо да у 2027. очекујемо да реално буде спреман да прими саобраћај. Затим, испред моста треба да радимо велику петљу, која ће да повеже Јурија Гагарина, Булевар Зорана Ђинђића, Булевар Михајла Пупина, Булевар Николе Тесле и кружни ток испред Бранковог моста са свим новобеоградским булеварима које смо урадили и које ћемо урадити у следећих годину и по до две године, појаснио је Шапић.

Шапић је истакао да је у последњем периоду највише урађено на Новом Београду, јер, како је нагласио, услови, урбанизам и инфраструктура омогућавају проширење саобраћајница. Најавио је за јесен завршетак тренутних саобраћајних радова у центру града, као и наставак даљих улагања у инфраструктуру у циљу њеног потпуног растерећења. Поред недостајућег Старог савског моста, опет имамо потпуну проточност саобраћаја у центру града, а пре свега захваљујући претходно добро одрађеним радовима у Карађорђевој, на Зеленом венцу и Призренској улици, закључио је Шапић.

 

 

 

Извор: Танјуг