Вести

Шапић: Од 1. јануара бесплатан јавни превоз за све Београђане

Од 1. јануара 2025. године јавни градски превоз биће бесплатан и више нико неће морати да плаћа карту, најавио је градоначелник Александар Шапић на данашњој конференцији за новинаре. У току је и највећа реформа јавног превоза, а истакао је и да ће се, сем бесплатног јавног превоза, у наредне три године потпуно обновити читав возни парк у јавном превозу.

"Неће више бити ни месечних, ни годишњих карата, ни попуста, већ град Београд са овом социјалном мером постаје једини град у Европи, већи од 500.000 људи, који има бесплатан јавни превоз. Има примера, попут Талина који има 450.000 становника и неких у Француској, али то су све мањи градови од по 200 до 300.000 људи", рекао је Шапић.

Он је подвукао да је у току највећа реформа јавног превоза и најавио је да ће се у наредне три године потпуно обновити читав возни парк.

"До краја 2025. неће бити аутобуса старијих од две године на градским улицама, како од приватника тако и градских. Сада нам је стигло четрдесет, педесет возила стиже, а и читаве наредне године сукцесивно ће стизати. Током 2025. стижу и први трамваји, за које смо набавку већ завршили, њих 25, а до краја 2027. задали смо себи задатак да за све тролејбусе, њих сто, и преосталих 120 трамваја обезбедимо средства, можда кроз приватно-јавно партнерство, или ћемо то ми учинити, како би и сви они били замењени новим возилима. Циљ је да на крају 2027. имамо сва нова возила, без наплате јавног превоза, што ниједан град у својој историји, и у овако кратком периоду, није урадио. То можда звучи као немогуће, али су и многе друге ствари, које су данас реалност и које су урађене, деловале немогуће. То је реалност откад је ова градска управа почела да доноси важне и тешке, али храбре и одговорне одлуке, које су увек биле подупрте добрим планом", рекао је Шапић.

Градоначелник је подсетио на све важне мере у оквиру социјалне политике града.

"Увођење бесплатних вртића за сву београдску децу резултирало је са новоуписаних додатних 3.000 деце, субвенцијама од 33.000 динара за приватне вртиће, а изменом система плаћања дошли смо до стабилности система. Иначе, до краја следеће године биће завршено осам вртића које ми градимо, а за 2026, захваљујући нашем пројектном бироу, планирамо чак њих 20", казао је градоначелник.

Ту је и ђачка помоћ породици, која се користи пре свега за уџбенике. Међутим, како је то и више новца, онда се тај исти новац користи и за набавку прибора, опреме и других потребних ствари, нагласио је Шапић.

"Подсетићу да смо прошле године у све разреде убацили потпуно нове уџбенике, што није рађено последњих 30 година, тако да смо омогућили да боље ради и берза, размена и набавка свих уџбеника. Међу социјалним мерама су и бесплатан улазак на београдске базене, новогодишњи поклон-ваучери за све предшколце, школарце и запослене у школским установама, као и бесплатни енглески језик за предшколце", рекао је Шапић.

По његовим речима, овај сет мера не постоји ни у једном граду величине Београда.

"Ово је социјално најодговорнија управа града за последњих 50 година. То је нешто што ме је карактерисало и на Новом Београду, у односу на могућности које сам тамо имао, и изузетно сам поносан на ове мере. Докле год будем на челу града, ми ћемо новац Београђана трошити одговорно", казао је Шапић.

Објашњавајући све социјалне мере које је ова градска власт увела, градоначелник је представио просечну уштеду једне просечне београдске породице на годишњем нивоу, захваљујући тим социјалним мерама.

"Буџет породице ће бити умањен захваљујући бесплатним месечним картама јавног превоза, затим бесплатним вртићима, бесплатном енглеском језику за све предшколце, бесплатном уласку на градске базене, као и новогодишњем поклон-ваучеру. Свеукупно је то мање-више 670.000 динара, што значи да захваљујући овим социјалним мерама једна просечна београдска породица на месечном нивоу од Града Београда добије близу 500 евра", рекао је први човек Београда.

Када је реч о безбедности, градоначелник је рекао да очекује да ће до пролећа бити изграђено 30-40 комунално-безбедносних станица које ће бити чворишта система камера које се уграђују у дворишта свих школа.

"Ту ће бити уграђен посебан софтвер који нема ниједан град у региону, а који детектује оружје и тврде предмете, а биће на десетине камера у једном дворишту. Када завршимо то креће се са вртићима и очекујем да ћемо до јесени имати покривено свих око 400 вртића, као и око 250 основних школа. Поред централног видео-надзора, свака од локалних комунално-безбедносних станица имаће надзор школа и вртића који се налазе у њеном рејону", истакао је први човек српске престонице.

Шапић је најавио да ће у међувремену бити основана београдска служба безбедности коју ће Град да финансира, а чији припадници ће да патролирају у току дана поред школа и вртића. Они ће бити јасно обележени, а увече ће патролирати по насељима и биће повезани са полицијом.

"То значи да ћемо школе и вртиће покривати не само технички путем софтвера већ и физички, као и насеља. Сматрамо да ћемо на тај начин растеретити полицију. Значи, радимо на безбедности као ниједан град у региону јер сматрам да је безбедност једна од најважнијих сегмената политике ове градске управе", рекао је Шапић.

Шапић је на конференцији за новинаре рекао и да ће бити настављена изградња, реконструкција и проширење београдских улица и булевара, што такође, према његовим речима, нико није радио.

"Проширени су Вишњичка улица, Булевар Зорана Ђинђића, Тошин бунар, Земунска улица, Николе Добровића, као и многе друге. Тиме настојимо да, колико нам могућности дозвољавају, мењамо одређена саобраћајна решења јер се Београд значајно променио у претходних десетак година и на улицама је много више возила. Покушавамо да, до тренутка док Београд не добије метро као примарни вид превоза, смањимо и успоримо процес загушења саобраћаја. То не види само онај ко не жели да види", рекао је Шапић.

Он је додао да је током последње две године реконструисано и "пресвучено" више од 500 улица, те нагласио да ће тај посао бити настављен.

"Интензитет радова биће највећи у последњих 30 година. То одговорно тврдим јер захваљујући "EXPO"-у који је наша земља обезбедила и који је мотор покретања многих ствари, Београд ће до краја мандата актуелне градске управе доживети квалитативне промене у сваком погледу, а те промене биће највеће у последњих 20 година. Наставићемо изградњу инфраструктуре, ту пре свега мислим на нови српски мост и тунел који повезује потез на којем се налази Економски факултет и део Булевара деспота Стефана који води ка Панчевачком мосту. То сада иде одређеном динамиком, након што смо на почетку били успорени деловањем тридесетак људи. Ако све буде у реду, до краја 2026. године, односно почетком 2027. Београд ће добити нови мост преко Саве. Инфраструктура остаје важан део политике ове градске управе", истакао је Шапић.

 

 

Извор: Танјуг