
Шапић: Тема савског моста била често злоупотребљавана у политичке сврхе
Градоначелник Београда Александар Шапић изјавио је да је највећи део конструкције Старог савског моста скинут, да радови теку по плану и да, када за годину, две буде завршен нови мост, више нико неће причати о њему.
На конференцији за медије у Старом двору, говорећи о инфраструктурним радовима у Београду, Шапић је рекао да је тема Старог савског моста често била злоупотребљавана у политичке сврхе, али да је, како је рекао, био једини који је истрајао у тој идеји.
"Нашли смо предизборни спот из 2022. где ја, са још пар њих, причам о уклањању моста и прављену новог, а тада су многи већ одустали од те идеје зато што је била политички непопуларна. Хвала богу да смо истрајали јер за годишњу две када буде готов нови Српски мост, ја ћу га увек тако звати, са свим пропратним саобраћајницама више нико неће причати о Старом савском мосту", рекао је Шапић.
Говорећи о Линијском парку, Шапић је рекао да је он каснио од самог почетка због тога што је било потребно решити 1.162 имовинска предмета.
"Било је неопходно да се реше, да би могло да се уђе у радове на пројекту који је планиран. У међувремену су решене две трећине да би могло да се крене. Тако да, буквално, како се који предмет решава, тако се улази и да кажемо осваја се простор код Линијског парка", рекао је Шапић.
Додао је да је добро што су завршена археолошка истраживања и што ту неће бити проблема.
"Тако ће се ићи дубље у тај простор, пре свега у целине 1, 2, 3, 4", навео је Шапић.
Шапић је рекао да ће се радови у Тошином бунару, Булевару Зорана Ђинђића и Париске комуне интензивирати после септембра, када се заврше радови у центру града.
Како је рекао, Град нема довољно капацитета да ради на 10 места одједном.
"Париске комуне смо кренули да проширујемо, али интензитет тих радова ће се подићи кад будемо изашли из центра града. Прећи ћемо тамо и онда планирамо да највећи део радова у току јесени тамо завршимо. Ту причамо о завршетку Париске комуне, Тошином бунару и онда планирамо да завршимо проширење раскрсници Тошин бунар - Зорана Ђинђића и горе пут до КБЦ Бежанијска коса", навео је Шапић.
Што се тиче реконструкције Теодора Драјзера урађена водоводна мрежа и три коловозне траке и да очекује да ће следеће недеља бити пуштена у саобраћај.
"Сигуран да ће да буду од кључне важности за све становнике Вождовца, Савског Венца, Раковице", рекао је Шапић.
Навео је да је Град покушао да у Булевару Војводе Мишића добију дозволу за четири траке, али да им нису дали у Заводу за заштиту споменика.
"Али оно што можемо, то је да урадимо једну траку. Једна трака је неупитна и да направимо један велики Булевар практично од Дедиња скроз до Моста на Ади, Теодора Драјзера и Булевара Војводе Мишића, да има три траке где ће се мењати сигнализација као у Кнеза Милоша. И ако ту буде све у реду, почели бисмо с тим радовима на јесен и у току јесени очекујемо да би могли и да завршимо", рекао је Шапић.
Радови на Тргу Николе Пашића биће готови за два дана
Шапић је изјавио да ће сви радови на Тргу Николе Пашића бити завршени у року од два дана, али да он не зна када ће тај трг бити пуштен у саобраћај због кампа студената који желе да уче у Пионирском парку и испред Скупштине Србије.
На конференцији за новинаре у Старом двору, Шапић је рекао да су радови готови, а да би саобраћајна сигнализација требало да буде постављена до четвртка.
Додао је да, међутим, пуштање саобраћајнице у рад не зависи од Града, већ од од оних који је блокирају.
Шапић изјавио је да се очекује да ће радови на Тргу републике и на Теразијама бити завршени до 1.септембра и да ће бити пуштен саобраћај.
"Остаће нам још неких 15-20 дана да се ради постамент за сат. Сат је већ стигао, оно што недостаје је камен којим треба да се тај постамент облепи, али то неће угрожавати саобраћај. Надам се да ћем бити спремни да Васину улицу, Трг републике, Теразије и пустимо у саобраћај од 1. септембра", рекао је Шапић.
Када је реч о радовима на платоу испред Храма Светог Саве Шапић је истакао да да се они не одвијају како је било у плану и нагласио да ће због тога Град финансирати остатак пројекта око Храма и парка где се налази споменик Карађорђу.
"Планирамо да распишемо то да ли на јесен или почетком следеће године", најавио је Шапић.
Шапић је истакао и да је у плану потпуна реконструкција платоа испред Филозофског факултета, за шта је, како је додао, Град покренуо иницијативу још пре две године.
"Ако се сећате, пре још две и по године смо о томе говорили, па нам Министарство грађевине није давало неке дозволе, па нам је поново Завод за заштиту споменика тражио да се мења пројекат, свашта нешто су тражили и надам се да смо сада дошли до неке, хајде да кажемо, форме пројекта који је за њих прихватљив", рекао је Шапић.
Додао је да је чињеница да тај плато изгледа "срамно", али да Град није могао да реализује никакве радове без сагласности министарства и Завода за заштиту споменика.
На јесен или зиму у плану је да се распише и јавни позив за Париску улицу, најавио је Шапић.
Како је рекао, радови на гаражи у Скерлићевој улици "иду својим током".
"Није се променио рок који сам вам дао, а то је да завршавамо гараже крај 2026. године. И то се сад поклапа с овим радовима код Храма, јер оног момента када се одобри извођач за радове код Храма ти радови не би требало да трају дуже од годину, годину и по дана", навео је Шапић.
Планираном динамиком, додао је, одвијају се радови и на Влајковићевој улици.
"До краја године би требала гаража да буде готова, онда се креће у радове на парку који се изнад налази, који ће, као што сам већ рекао, да буде јединствен у овом делу Европе, где ћете моћи из парка да имате поглед на оно што је археологија нашла и то нам је драматично одложило почетак радова, али мислим да је вредело јер ће да буде заиста један, слободно могу рећи, парк-музеј", указао је Шапић.
Што се тиче Савске и Карађорђеве улице, Шапић каже да ту да добар део радова изводи предузеће "Београд на води".
"Савска улица се дуго радила, имаћемо пробијање Карађорђеве, везаћемо то за наше радове. Мислимо да ће то значајно да растерети саобраћај у центру града. Што се тиче тог естетског аспекта свакако је много лепше, сређеније и уредније. Покушаћемо да максимало искористимо саобраћајнице које су направљене унутар Београда на води, да повежемо сва три или четири моста", навео је Шапић.
Што се тиче санације Савског приобаља, он је рекао да су радови у току и да се очекује да се пређе на другу страну и да се очисте део код Куле Небојша и дунавски део."У току је завршетак пројекта уређења читавог савског приобаља. Иако је пре три године деловало да сам само ја глупо упоран у жељи да уклоним савске сплавове, данас кад њих више нема, видим да су се појавили државни органи, министарства који ту виде прилику да се среди савска обала и хвала им на томе", рекао је Шапић.
Како је додао, некада морате да истрајете у неким стварима које делују немогуће, да би се после сви прикључили и рекли да су они то од почетка мислили, само им је било глупо да кажу.
"Важно је да ми идемо у том правцу и да се Савска обала сређује, да дивљих сплавова ту више нема. Очекујем код Сајма да се ускоро уклања, а и од хотела Југославије до Ушћа такође је у току уклањање", рекао је Шапић.
Шапић је навео и да реконструкција зграде Хитне помоћи иде својом динамиком и да за сада нема информација да ће бити кашњења, додајући да се очекује завршетак до средине 2026. године.
Говорећи о кружном току на Новом Београду, Шапић је рекао да су када је направљен сви говорили како је све упропастио и да је закочио саобраћај, а да се сад већ о њему дуже времена не говори јер је једна од најфреквентнијих саобраћајница у Београду сада никад проточнија.
"Нико више никад није споменуо Бранков мост и то вам је пракса како овде све функционише. Када се нешто ради, оцрни га, испљуј га, исфекалиши га колико год можеш, након тога прави се луд. И понављаћу ту реченицу сваки пут кад дођем овде, иако ћете ви сви да игноришете и да се правите да нисам изговорио, јер и то је нова пракса у нашим медијима", рекао је Шапић.
За радове у БГ који су се изводили у 2025. издвојено 15 милиона евра
Шапић изјавио је данас да је за све радове који су се у Београду изводили у овој години издвојено око 15 милиона евра.
Шапић је то рекао на конференцији за медије одговарајући на питање новинара колико коштају радови у центру града испред Старог двора и напоменуо да је прави одговор на то питање да сви радови у главном граду коштају исто колико су коштали и пре пет или шест година, само што их тада, како је навео, није било.
"То су радови које ми изводимо из наших средстава, изводе их наше јавне службе, Дирекција за путеве града Београда, Београд Пут. Ми можемо да вам кажемо, ја мислим да смо у овој години за све радове које смо имали у граду Београду издвојили неких 15 милиона евра. Отприлике, то је за све радове, али ћемо морати да урадимо ребаланс у септембру, да отворимо неке нове позиције", рекао је Шапић.
Објаснио је да Град издваја средства за радове које изводи Београд пут или неко друго јавно предузеће, а да су све информације транспарентне и доступне јавности.
"Можете да нађете у буџету колика су њихова средства, сва та средства они троше на радове. Наравно, не потроше се сва средства на радове које ви видите, има ту и путева који се раде у приградским општинама, има ту и путева који нису у самом центру града, то вам је све од тог буџета које је издвојио Град", навео је Шапић.
Навео је да Град данас има мање средстава него пре пет или шест година, јер је буџет номинално остао исти, а инфлација висока у однос на ранији период, али да се 99 одсто пројеката реализује средствима из градског буџета.
Напомиње да не зна колико сваки од пројеката појединачно кошта.
"Радови коштају исто колико су коштали пре пет или шест година, само што их тада није било. Главна тема у граду је колико шта кошта. Колико коштају бесплатни вртићи исто као пре пет или шест година, само их тада није било. Бесплатан превоз? Исто као пре пет или шест година само што га тада није било. Колико коштају бесплатни ваучери и базени, колико коштају реконструисане школе, колико коштају нова саобраћајна решења, колико коштају радови у центру града, исто колико и пре пет или шест година, само што и тад није било", навео је Шапић.
На питање новинара зашто се не проширује Смедеревски пут ка Гроцкој, Шапић је одговорио да је то због нерешених имовинских односа и да је слична ситуација и у Безистану.
"Имамо ситуацију, из истих разлога, да ћемо можда завршити нови мост на Сави, а да нећемо моћи да уђемо на њега, јер нам смета ауто-механичарска радња. Неко је том човеку дао дозволу за ту радњу, а затим је он уселио жену и дете на спрат, да буде да ту неко живи и никако не може да се договори са Дирекцијом за грађевинско земљиште", навео је Шапић.
Извор: Танјуг