Вести

Весић: Брзе пруге доприносе напретку Србије

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић говорио је, гостујући на Информер телевизији, о економији и будућим пројектима у Србији и објаснио значај брзе пруге за Србију.

"Много је пројеката пред нама. Сваки пројекат је значајан, али брзе пруге су најзначајнији пројекат наше земље. Са поносом кажемо да брзе пруге добијају свој сјај. У раније време изградња пруге је била равна одлетању у свемир. Доћи ћемо до Будимпеште за 2 и по сата. Имаћемо мађарску контролу у Београду. Најбитнији је равномерни развој Србије", закључио је министар Весић.

Министар Весић додао је и да су кључни нови пројекти за Србију.

"У многим европским државама догађа се пад економије, док у Србији неминовно расте. Изградња Милоша Великог је растеретило Ибарску магистралу. Суштина је да се сваки град развија. Путевима ћемо повећати популарност наших туристичких дестинација. Важно је организовати што више догађаја, било спортских, било музичких. "EXPO 2027" ће бити кључан за Београд", рекао је министар Весић.

Министар Весић рекао је да је свака власт до сада у Србији говорила о градњи брзе пруге, али да нико пре актуелне власти није по том питању урадио ишта.

Министар Весић подсетио је да је Србија своје прве пруге градила после добијања независности, као и да је 1884. године кренуо железнички саобраћај према Нишу и Земуну, односно ка Будимпешти.

"Када смо добили независност 1878. године, једна од ставки у уговору који смо тада добили од европских сила била је да се изгради пруга која је требало да повеже Београд са Нишем, затим Ниш са Софијом, а после са Истанбулом и горе према Будимпешти тако да је у то време изградња пруга у Србији, које је градио краљ Милан, значила технолошки напредак Србије, повезивање наше земље са Европом и доказ да је Србија европска држава", рекао је министар Весић.

Како је навео, Србија се сада враћа изградњи, овога пута брзих пруга које, како тврди, значе технолошки напредак.

Министар Весић подсетио је да је изграђена брза пруга од Београда до Новог Сада, а да су у току радови на изградњи брзе пруге од Новог Сада до Суботице која је дуга 108 километара, што значи да ће укупно имати скоро 184 километара брзих пруга.

"Купили смо пет нових возова. То су кинески брзи возови, а већ имамо три Штадлерова то јест швајцарска брза воза", рекао је министар Весић.

Додао је да ће до 2026. године бити брза пруга између Београда и Будимпеште, којом ће се возити у просеку 200 километара на сат, односно да ће путовање између та два града трајати два сата и 45 минута.

Како је рекао, очекује да брза пруга од Новог Сада до Суботице  буде пуштена у саобраћај крајем новембра или почетком децембра ове године и да ће се од Београда до Суботице стизати за сат и десет минута.

Додао је да где год да се гради пруга, у том делу Србије долази до развоја.

"Зато је изградња инфраструктуре коју је иницирао председник (Србије Александар) Вучић најзначајнија за равномеран развој земље. Од када знам за себе, као што се прича о брзим пругама, прича се и о равномерном развоју Србије, али све те жеље су остале мртво слово на папиру док не изградите инфраструктуру. Када је изградите, тада у то место које је повезано ауто-путем, брзом саобраћајницом, брзом или реконструисаном пругом, имате долазак страних инвеститора, више радних места, већу мобилност становништва", рекао је министар Весић.

Према његовим речима, постоје два начина за борбу против економске кризе која влада у свету од којих је један да се смање трошкови, а други да се више инвестира у инфраструктуру како би она постала замајац привредног развоја, те истакао да се Влада Србије определила за други приступ.

Министар Весић навео је и да је у Србији у априлу 2024. године број грађевинских дозвола био већи за 38 одсто него у априлу прошле године.

Министар Весић додао је да је вредност грађевинских радова у Србији у априлу била 76 милијарди динара што је пораст од 7,4 одсто у односу на април 2023. године, те да је забележен раст и у текућим ценама.

"Истовремено, у Европској унији је ситуација поптуно другачија и између осталог наводи да је у априлу ове године смањена грађевинска активност за 1,1 одсто у еврозони, а за 0,9 одсто у читавој Европској унији", рекао је министар Весић.

Објаснио је да то значи да је приступ који је Србија изабрала дао резултате, јер је "Србија је мала земља, али бележи раст своје грађевинске индустрије и изградњу више инфраструктуре него у другим европском земљама".

Министар Весић рекао је и да ће Београд постати још атрактивнији захваљујући изградњи капацитета попут националног стадиона, као и простора за међународну изложбу "ЕХРО 2027".

"У Београду 2027. године очекујемо 3,5 милиона туриста који ће доћи само због "ЕХРО 2027" и будите сигурни да ће многи желети да поново дођу у наш град јер ће многи од њих први пут бити у посети српској престоници, а то онда значи да постајемо све атрактивнија дестинација", навео је министар Весић.

Додао је да има много посла у оквиру припрема за "ЕХРО 2027" , међу којима је изградња пруге од Земун Поља до будућег националног стадиона, дуге 18 километара.

"Србија ће бити пословни центар света 2027. године када ће у нашу земљу доћи 3,5 милиона људи само због "ЕХРО 2027" . То ће бити промоција наше земље и заиста не знам како ико може да каже да то није добро", закључио је министар Весић.

 

 

 

Извор: Танјуг/Информер