Вести

Весић: Циљ је да модернизујемо наше ауто-путеве

Заједничким пројектом са Институтом Михаило Пупин и Телекомом Србија у наредном периоду ћемо покренути пројекат чијом реализацијом ће наши ауто-путеви а сада имамо око 1.000 км ових путева, постати паметни ауто-путеви, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

"Циљ је да они комуницирају са аутомобилима, јер аутомобили већ примају информације о застојима на путу, о саобраћајним знацима, о потреби да се смањи брзина, проблемима који се налазе на ауто-путу и тако се ствара већа безбедност учесника у саобраћају. Речју, желимо да постојеће ауто-путеве приближимо новом времену", изјавио је министар Весић.

Министар Весић навео је да се у том смислу ради и 320 нових пуњача за електричне аутомобиле, од којих ће 80 бити постављено већ до краја ове године.

Министар Весић се осврнуо и на недавну посету кинеске делегације на челу са председником Си Ђинпингом Републици Србији и истакао да су поред осам постојећих најављена и два нова пројекта са Кинезима.

"Први пројекат који желимо да урадимо са Кинезима је брза саобраћајница Карађорђе, чија градња ће почети 15. новембра. Други пројекат са нашим кинеским пријатељима, јесте градња ауто-пута од Пожеге до Бољара, односно према Црној Гори, а он ће бити грађен на концесију", рекао је министар Весић.

Министар Весић додао је да ће то бити први пут да се ауто-пут ради тако, не средствима из буџета већ са партнерима на концесију.

Министар Весић је рекао и да је почела градња ауто-пута који ће повезати Београд, Зрењанин и Нови Сад, чија ће дужина бити 105 км.

Оценио је министар Весић да ће он бити веома значајан, зато што је то банатски пут и повезује многа места у Банату, који је дуго био запостављан а када он буде завршен као и такозвани Смајли или Осмех Војводине, Банат ће бити много боље повезан.

Према речима министра Весића, Србија купује пет композиција кинеских брзих возова од којих је једна већ стигла у нашу земљу, као и девет композиција за БГ воз и додао да сви ови возови одлазе на сертификацију у Чешку и враћају се као сертификовани возови по стандардима ЕУ.

"Прва композиција је стигла у Србију, оне онда одлазе у Чешку, где ће бити извршена њихова сертификација на стандарде ЕУ, враћају се у Србију и почећемо да их користимо већ до краја ове године када будемо завршили брзу пругу Нови Сад-Суботица. Ових девет композиција ће бити кориштено за нову пругу коју градимо од Земун-Поља до Сурчина, која ће повезати центар Сурчина, аеродром Никола Тесла, Национални стадион и "EXPO 2027"", рекао је министар Весић.

Министар Весић најавио је да ће до краја ове године бити пет шест полазака возова из Панчева до Београда новим возовима који су почели да пристижу, тако да ће, како је рекао, бити решен монопол оних аутопревозника који су "безобразно високим ценама наплаћивали превоз грађанима".

Овај систем ће, рекао је министар Весић, заједно са метроом чинити јединствен шински систем у Београду који ће бити најзаступљенији систем јавног превоза у Београду а сви делови Београда биће повезани са метроом.

Министар Весић је истакао да ће пруга од Новог Сада до Суботице бити завршена више од годину дана пре рока, односно до 30. јула, након чега следи сертификација за стандарде ЕУ, коју ће у августу извршити фирма из Холандије, да би затим Дојче бан обавио технички пријем пруге.

"Од октобра почињу пробе пруге и ми ћемо до краја новембра, почетком децембра имати први воз између Београда и Суботице а између ова два града ће се путовати око 80 минута", рекао је министар Весић.

 

 

 

Извор: Танјуг