Вести

Весић: Читаво Барајево до 2023. године имаће воду

Заменик градоначелника Београда Горан Весић обишао је радове на изградњи водоводне мреже и резервоара у насељима Врапче брдо и Брђански крај у општини Барајево. Весић је том приликом навео да се овај крај налази на око четрдесет километара од Београда, а да, нажалост, још увек нема воду, што указује на контрастe у нашем граду и колико има нерешених проблема из прошлости. Он је подсетио да 2013. године засигурно половина Барајева није имала воду, а са изградњом преосталих неколико резервоара читава ће општина имати воду.

"Урађено је више од 36 километара секундарне водоводне мреже у селима Арнајево и Рожанци, те да би она била пуштена у функцију, неопходно је да се ураде резервоари. Граде се, дакле, два, и то један од 750 литара и други од 500 литара. Покриће око 1.200 домаћинстава у Арнајеву, Бељини и Рожанцима, а одавде ће бити и црпна станица за снабдевање висинских делова, тако да ће коначно око три хиљаде људи добити воду. Преостају још два резервоара: у Дубрави, који ће уз ову већим делом покривати и општину Сопот, као и резервоар Вис, што је предуслов да би се водом снабдело село Манић. По окончању свега, комплетно ће Барајево бити снабдевено водом ", рекао је Весић.

Сваки део града је важан, поручио је Весић.

"Очекујемо да ће резервоари бити пуштени у рад пре Нове године, иако је рок јануар. Реално је да до 2023. читаво Барајево има воду, Обреновац до краја следеће године, а истовремено се ради и у Сопоту, Гроцкој, те регионални водовод Макиш–Младеновац до 2025, након чега ће и Младеновац бити прикључен на градску воду. Дакле, једно по једно се ради да би све приградске општине биле снабдевене водом", додао је Весић.

 

До краја недеље уговор за пројектовање друге линије метроа

Уговор за пројектовање друге линије београдског метроа биће потписан до краја ове недеље са француском компанијом "Ежис", изјавио је Весић.

Весић је навео да ће друга линија почети да се гради после прве и да ће бити завршена 2030. године.

Најавио да ће у септембру бити расписан конкурс за пројектовање првих 16 станица метроа на првој линији метроа и појаснио да је реч о архитектонском конкурсу који се припрема заједно са Друштвом архитеката Београда.

Весић је позвао све архитекте да се јаве на тај конкурс и додао да ће пројектовање метро станице за њих бити добра референца за даљу каријеру.

Навео је да се завршава катастар ризика и додао да се снимају апсолутно све зграде на траси прве и друге линије метроа.

Како је додао, за зграде које су под заштитом то ради Завод за заштиту споменика културе града Београда, а за остале зграде Завод за вештачење.

"Завршавамо геолошка истраживања. Копамо по граду на различитим местима, сонде се спуштају до 60 метара дубине јер на основу тих резултата Кинези пројектују 'кртицу' која ће копати тунел који ће бити ширине 10 метара", рекао је Весић.

Додао је да се све полако припрема за новембар, када ће почети изградња метроа.

Пре новембра ћемо усвојити План генералне регулације шинских система који ће потпуно утврдити све трасе метроа, односно где ће тачно бити станице и куда ће ићи нове линије трамваја, као и трасе и нове станице Београдског воза.

Када је у питању гласање грађана за један од четири дизајна вагона будућег метроа (Светлост, Снага, Слобода и Сигурност), Весић је рекао да је до сада гласало више од 15.000 суграђана и да се води тесна борба између трећег и четвртог предлога.

"Четврти предлог Сигурност водио је све до јуче, а онда је јуче трећи предлог Слобода прешао у вођство. Од јутрос имамо изједначено у проценат - 37,4 одсто грађана је гласало за Сигурност и исто толико за Слободу, док су остала два предлога мање заступљена, први има 11,65 одсто гласова, а други 13,54", прецизирао је Весић.

Подсетио је да гласање траје до 15. септембра и позвао све који још нису гласали да то учине.

Како је планирано, изградња београдског метроа почеће у новембру, радовима на будућем депоу на Макишком пољу.

Прва линија ће ићи од Железника до Миријева и биће завршена 2028. године, док ће радови на другој линији, од Земуна до Миријева, бити готови 2030. године.

Обе линије ће имати по 21 станицу.

 

 

Извор: Танјуг