Вести

Весић: Данас је важан дан за железницу у Србији

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Горан Весић потписао је Протокол о разумевању и сарадњи са компанијом  "CRRC - Changchun Railway Vehicles Co, Ltd" о набавци нових девет електромоторних возова.

Овај документ је у Влади Србије испред "CRRC" потписао је председник Управног одбора те компаније  Лиу Чанкинг (Changging).

Министар Весић, након потписивања протокола, рекао је да је данас важан дан за  железницу у Србији јер означава  почетак изградње, опремања и модернизације градске железнице.

"Потписан је уговор за куповину девет електромоторних возова за брзине од 120 километара на час", рекао је министар Весић.

Нагласио је да је набавка тих возова у циљу осавремењавања возног парка "Србијавоз" а. д. за потребе саобраћаја возова на будућој новоизграђеној прузи Земун поље - Аеродром "Никола Тесла" - Национални стадион и повезивања центра града Београда и околних насеља са специјализованом изложбом "EXPO 2027".

Министар Весић нагласио је и да ће ови возови који се набављају бити  произведени у фабрици "CRRC" у Кини и требало би да буду и  испоручени најкасније до 31. децембра 2026. године.

"Ови возови ће бити прилагођени свим стандардима Европске уније. Ми смо европска земља, и све што се ради, што се користи од савремених средстава у Србији, мора да буде, када је у питању јавни превоз прилагођено свим стандардима Европске уније", рекао је министар Весић. 

Како је рекао, новим електромоторним возовима који се купују показаће се један нови квалитет превоза у Београду.

"Као што су кинески брзи возови који смо добили показали да имају добар квалитет, шта више одличан, тако смо сигурни да ћемо и са овим електромоторним композицијама које купујемо показати један нови квалитет кад је у питању превоз људи у граду Београду", рекао је министар Весић.

Нагласио је и да су у сви градовима који имају шински превоз као доминантни систем превоза бољи услови живота, јер је мање загађење.

Како је рекао министар Весић, набавка ових возова је и почетак свега онога што ће се радити у граду у наредном периоду.

"Чека нас доста посла на изградњи градске железнице која треба да повеже све приградске општине Града Београда и тако омогућимо да грађани који користе ту железницу користе после метро и то ће представити један целовити систем", рекао је министар Весић.

Нагласио је да ће нових девет композиција које се набављају ићи по потпуно новој прузи која се  гради од Земун поља до Сурчина, Националног стадиона и аеродрома Никола Тесла, а која ће се касније у другој фази продужити до Обреновца, чиме ће први пут Обреновац бити повезан градском железницом на железничку мрежу у Београду.

"Чека нас много посла у будућности и на реконструкцији Београдског чвора, како би он могао да прихвати све композиције којих ће бити много више, јер ће бити много више железничког саобраћаја већ са изградњом и завршетком пруге Нови Сад - Суботица и касније са изградњом пруге према Нишу, а после и према Прешеву, као и реконструкцијом пруге Ниш - Димитровград", рекао је министар Весић.

Како је рекао, намера Владе Србије и ресорног министарства је да више улаже у железнички превоз, јер је он високо-капацитативни, што значи да прима много више људи.

"Овај вид превоза је и еколошки  и наша идеја је да са изградњом Београдског метроа и градске железнице до 2030. већина грађана Београда користи у јавном превозу шински превоз", рекао је министар Весић.

Са трамвајским превозом, како је нагласио, биће онда обезбеђена бржа и ефикаснија комуникација људи уз очување животне средине.

"Зато је куповина ових девет композиција само први корак", нагласио је министар Весић.

Навео је и да је сарадња коју имамо са Кином добра не само за Србију, већ и за Кину, јер градећи  брзу пругу, кинеске компаније су добиле све европске сертификате и сада могу да граде пруге било где у Европи, и успели су да направе свој модел интероперабилности својих система, са европским системима, што им омогућава да раде другим пословима у Европи.

А Србија је, како је нагласио,  добила најбоље компаније, добре возове и  сасвим сигурно ће на овај начин омогућити ефикаснији, комотнији и комфорнији начин превоза људима.

"Београдска железница је веома корисна, али је сада време не само да је проширимо, већ да људи добију, како да кажем, већи комфор у вожњи тим возовима, и да на тај начин покажемо како се наша железница развија", рекао је министар Весић.

Нагласио је и да су уговори које Србија има са Кином, на тржишним основима и да су њихови возови били јефтини, а пружили су бољи квалитет од возова које смо имали до сада.

"То је такође наша порука онима који кажу да ми купујемо од Кине робу која можда није у складу са квалитетом. Све што смо купили када је железница у питању од компанија из Кине је у складу са Европским стандардима и најбољег је могућег квалитета које смо могли да добијемо", нагласио је министар Весић.

Додао је да је Кина земља  која заиста има високу квалитетну продукцију и да може са својим производима да се мери са било којом другом компанијом у свету.

"Ове композиције би требало  да  буду у Београду до краја 2026. године, а да 2027. године превезу ових 3,5 милиона људи што ће доћи да виде "EXPO 2027"", закључио је министар Весић.

Додао је и да је  Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре препознало да је "CRRC" једна од водећих светских компанија у области производње железничких возних средстава, што укључује производњу локомотива, кола, електромоторних и дизелмоторних гарнитура и друга шинска возила, како за кинеско, тако и за друга светска тржишта, и желело је да искористи то њихово велико искуство у Србији.

"Спремни смо да искористимо њихово велико искуство и експертизу у сектору саобраћаја и осигурамо адекватан пренос знања као подршку локалном развоју, укључујући унапређење железничког путничког саобраћаја у Србији и пратеће железничке индустрије", рекао је министар Весић.

Додао је да је у претходном периоду одржан низ састанака и реализоване су све припремне активности са представницима свих заинтересованих страна у вези са потписивањем предметног Протокола.

Подсетио је и да су Владе Србије и  Кине 2009. године потписале Споразум о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре.

Потписивању протокола присуствовали су и помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Анита Димоски и вршилац дужности директора "Србијавоза"  Иван Булајић.

 

 

Извор: Танјуг