Вести

Весић: Ђилас обећавао метро, а никада није почео да га гради

Грађани Београда ће у 2025. години и 2026. години моћи да виде изградњу свих станица метроа на првој фази прве линије београдског метроа, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Горан Весић и додао да се наручују две "TBM" машине, такозване "кртице", које ће копати подземне цеви којима ће пролазити метро.

Министар Весић рекао је да ће се градити три линије метроа и два депоа од којих ће се већи налазити на Макишком пољу, док ће други, мањи, бити на Бежанији.

Навео је да је на Макишком пољу већ насуто 72 хектара са милион и по кубика шљунка и да ће насипање бити завршено шест месеци раније, те да ће у депоу који ће ту бити изграђен бити смештени возови који ће опслуживати метро.

Министар Весић рекао је да прва линија метроа почиње у Железнику и иде на Макиш, Жарково, Беле воде, Пожешку улицу, Трговачку, па на Аду Циганлију одакле иде до Сајма, затим Булеваром војводе Мишића и Савском улицом до Савског трга где се укршта са другом линијом метроа.

Одатле ће метро, додао је, ићи на Трг Републике, па се спушта на Скадарлију према Луци Београд, Ади Хуји и Панчевачком мосту одакле иде на Карабурму и Миријево.

Министар Весић рекао је да се наручују две "TBM" машине, такозване "кртице", које ће копати подземне цеви којима ће ићи метро, а које треба да буду испоручене до 2026. године.

"Три месеца је потребно за монтирање, почињу да раде у 2026. години и треба им 22 месеца да заврше посао. Копаће се истовремено, а кренуће се из Белих вода, пошто до тог насеља имамо надземни део метроа, и од Карабурме тако да ће за 22 месеца бити завршен део од Белих вода до Сајма и од Сајма до Карабурме", рекао је министар Весић.

Навео је да ће у 2025. години почети да се раде станице метроа Железник, Макиш, Беле воде, Мостар, Трговачка и Савски трг која је важна јер ће се ту укрштати две линије метроа, а затим Мостар где ће бити веза са БГ возом и Прокопом.

Како је додао, у 2026. години ће се радити станице Жарково, Пожешка, Баново брдо, Ада Циганлија, Сајам, Трг Републике, Скадарлија и станица Дунав.

"У 2025. и 2026. години грађани ће моћи да виде да све станице метроа на првој линији почињу да се граде како бисмо 2028. године завршили ту линију", рекао је министар Весић и додао да ће то доста растеретити саобраћај у Београду.

Навео је да се процењује да ће до 2030. године број аутомобила у Београду бити дупло већи у односу на тренутни што, како је додао, значи да је веома важно да се до 2030. ураде две линије метроа.

Министар Весић рекао је да друга линија почиње на Бежанијској коси, где ће бити изграђен депо и иде улицом Марка Челебоновића, затим КБЦ Бежанијска коса, Железничка станица Земун, Земун Нови град, Угриновачка улица, улица Филипа Вишњића, стадион Земун, Градски парк, улица Џона Кенедија, затим општина Нови Београд, Меркатор, Сава центар, па Савски трг где се укршта са првом линијом.

Одатле, додао је, друга линија иде на Славију и Карађорђев парк, а затим улицом Грчића Миленка, Јужним булеваром, улицом Војислава Илића, па на пијацу Звездара, улицу Мите Ружића, Устаничку и такође се завршава на Миријеву, као прва линија.

"Тако ће Миријево бити место где иду две линије метроа и видећете колико ће се тај део града развити и бити атрактивнији за изградњу, као и сви делови града кроз који метро пролази", рекао је министар Весић.

Истакао је да ће, када буду завршене све три линије метроа, Београд бити потпуно повезан.

Навео је да су сви велики пројекти у Београду национални и да их финансира Влада Србије, те поменуо радове у оквиру "EXPO 2027", који је такође важан национални пројекат.

Подсетио је да ће већ средином ове године бити завршена брза пруга до Суботице, односно да ће Београд и Суботица бити повезани брзим возом до краја године, а да ће, са друге стране, станица Земун поље бити повезана са београдским аеродромом што, додао је, значи да ће у наредне две године из Суботице моћи возом да се дође на београдски аеродром.

"Такође, када буде завршена брза пруга до Ниша, а у децембру очекујемо да почнемо да је градимо, на београдски аеродром ће, такође возом, моћи да се долази и из Ниша", рекао је министар Весић и истакао да то значи повезивање Србије.

Нагласио је да је метро национални пројекат који не може да се посматра одвојено од БГ воза и брзих пруга, од свега онога што се ради у Србији, а тиче се комплетног развоја инфраструктуре што је, иначе, политика председника Србије Републике Александра Вучића како би се наша земља саобраћајно повезала.

Коментаришући критике Драгана Ђиласа да метро иде "ни из чега нигде", министар Весић рекао је да Ђилас тако прича јер метро, који је обећавао, никада није ни почео да гради.

"Када нешто не градите онда то заиста иде ни из чега нигде, а када градите метро он повезује различите делове града. Заиста ми је невероватно када чујем те примедбе пошто метро треба да повеже и Железник и Жарково и Беле воде и Трговачку и Аду Циганлију и Пожешку, Карабурму, Миријево. Нисам сигуран да су то баш места где не живе људи. Тачно је да метро не пролази поред његове (Ђиласове) куће, можда је то проблем, али ће метро заиста повезати Београд", закључио је министар Весић.

 

 

Извор: ТВ Пинк