Вести

Весић: До 2012. године није се улагало у пруге

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Горан Весић изјавио је да је један од приоритета у његовом ресору, али и председника државе и владе, изградња пруга и реконструкција железничке мреже, у коју се деценијама, све до 2012. године готово уопште није улагало.

"Улажемо огромне напоре да обновимо нашу железничку инфраструктуру, али не можемо све да урадимо за неколико година", рекао је Весић за ТВ Прву.

Министар Весић је навео да Србија има 3.400 километара пруге, при чему од 2000. до 2012. године није изграђен ниједан километар нове пруге, док је од 2012. до 2023. изграђено нових 108 километара, а до краја ове године биће још толико нових пруга.

Такође, напоменуо је да је од 2000. до 2012. обновљен тек 31 километар, а од 2012. до 2023. реконструисано чак 842 километра пруга, махом регионалних.

"Брза пруга до Суботице биће готова у јулу, и после тестирања у децембру биће пуштена у саобраћај. Ове године крећемо да обнављамо 2.000 километара регионалних пруга. Наш циљ је да све регионалне пруге буду реконструисане и то је посао који нас чека наредних година, као један од приоритета", додао је министар Весић.

Министар Весић је навео и да ће се, у оквиру припрема за ЕXPO 2027, градити пруга Земун поље - Сурчин, која ће бити део будућег градског чвора, односно БГ воза.

"За пругу Земун поље - Сурчин, као део БГ воза надлежна је Железница Србије, а не Град Београд. Репубика је гради и шири капацитет БГ воза. Имаћемо све више возова, 2027. ићи ће се брзом пругом до Будимпеште, 2025. крећемо да градимо брзу пругу до Ниша, која ће бити продужена до Скопља, Солуна и Атине, па је потребан и већи капацитет БГ воза", напоменуо је министар Весић.

Подсетио је да је у плану градња друмско-железниче обилазнице око Београда, до Панчева, како би комплетан теретни железнички саобраћај био измештен из центра града.

"Биће обновљен Врачарски тунел, неки објекти на Карабурми. Важан посао нас чека. БГ воз ће имати и више полазака, до Младеновца, Сопота, Лазаревца, Сурчина, Обреновца… Уз метро који се увелико гради и БГ воз, шински систем ће потпуно преузети примат у граду", рекао је министар Весић.

Прошле седмице у Грчкој је одржан први састанак радних група за успостављање интегрисане електронске наплате путарине две земље, а министар Весић је рекао да очекује да тај систем профункционише до лета.

"Договор о томе постигнут је током разговора председника Србије и премијера Грчке, недавно у Београду. То је важан корак, ако знамо да око 10.000 аутомобила из Србије уђе годишње у Грчку. Са Северном Македонијом заједнички "таг" већ добро функционише и оптимисти смо да ће до лета профункционисати и са Грчком. То је наш допринос отварању Балкана. Грчка нам је, уз Црну Гору, најважнија по питању "тагова"", рекао је министар Весић.

Министар Весић је додао да се о заједничкој електронској наплати путарине преговара са Црном Гором, Хрватском, Италијом и са оба предузећа у Босни и Херцеговини, како би се грађанима омогућила што комфорнија путовања.

 

Консултације корак ближе формирању владе, о саставу одлучује мандатар

Консултације председника Републике Александра Вучића са представницима листа које су ушле у парламент, корак су ка формирању нове владе, после чега ће председник саопштити име мандатара, а који ће, с обзиром на изборни резултат, очекујемо да ће бити из Српске напредне странке, изјавио је члан Председништа Српске напредне странке Горан Весић.

"Када наша странка буде предложила мандатара, а председник прихвати предлог и додели мандат тада можемо да говоримо и о саставу владе и о томе које ће је странке чинити. Сигуран сам да ће председник доделити мандат кандидату Српске напредне странке, јер је листа око наше стране, "Александар Вучић - Србија не сме да стане", освојила апсолутну већину гласова грађана и има највише посланика, па је природно да ми и предложимо ко ће водити будућу владу", рекао је Весић за ТВ Прву.

На питање о евентуалном уласку неких других странака у владу, Весић је навео да је Српска напредна странка увек до сада окупљала коалиционе партнере, и када математички нису били потребни за већину, јер је политика Српске напредне странке, као државотворне странке да, због тешких времена која следе, постоји што шири концензус, због чега је управо важан и Покрет за народ и државу.

"А које ће странке и личности чинити владу, одлучиће мандатар", додао је Весић.

Весић је поновио и да је Покрет за народ и државу одговор председника Републике Александра Вучића и државе на тешка времена која чекају Србију, која је под великим спољним и унутрашњим притисцима, пре свега по питању Косова и Метохије, јер мора постојати јединство око најважнијих државних и националних циљева.

"Притисци су велики, посебно у вези са статусом Косова и Метохије. Нестабилна су времена, рат у Украјини и даље траје, без назнака да ће се завршити. Србија мора да буде уједиња око најважнијих државних циљева, што не значи да треба да мислимо исто, већ да о најважнији питањима за земљу имамо јединствен став", рекао је Весић.

То су, наводи, питања Косова и Метохије, војне неутралности земље, самосталности и независног одлучивања Србије, али и наставак изградње земље, кроз градњу путева и пруга.

"Све што је интерес свих грађана, без обзира на странке, треба да буде наш циљ, да једном имамо концензус по најважнијим државним питањима", подвукао је Весић.

Навео је и да је отварање фабрике "Нестле" у Сурчину, у понедељак, на чему су дуго радили Град Београд, док је он био на функцији као заменик градоначелника, и кабинет председника Србије - најбољи пример како заједнички рад на привлачењу инвеститора доприноси економском развоју, кроз отварање нових радних места и запошљавање људи.

Весић је поручио да нема важнијег националног интереса од економског развоја Србије.

"Само економски снажна земља може да остварује своје циљеве, да заштити Србе где год да живе. Економски слаба Србија не може ништа да учини и зато је најважније наставити привредни и економски развој, како бисмо имали снаге да остваримо све наше друге циљеве", закључио је Весић.

 

 

Извор: Танјуг/ТВ Прва