Вести

Весић: "EXPO 2027" је национални пројекат

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је данас да ће ове године бити започети радови на изградњи депоа на Макишком пољу, као и прве три метро станице на линији 1, у оквиру пројекта изградње београдског метроа.

Весић је, гостујући у "Београдској хроници", рекао да ће наредне, 2025. године бити отворени и надземни радови на појединим деоницима прве линије, као и такозвани плитки ископи.

"Једна машина, тзв. кртица, кренуће да копа ископе за прву линију; једна с Белих вода, а друга од Панчевачког моста, које ће се спојити на средини трасе", рекао је он.

Додао је да ће следеће године кренути и ископавања првих тунела.

"Поред тога, у 2026. години креће и копање машинама, као и све станице на првој линији и припремни радови на линији два", појаснио је Весић.

Весић је подвукао да је метро највећи инфраструктурни пројекат, не само у Београду, већ и у Србији, а радови се одвијају према планираној динамици.

Када је реч о пројекту ЕКСПО, министар Весић је поменуо и пругу Земун Поље – Национални стадион, која ће бити први део БГ воза, јер ће, како каже, метро бити потпун само у садејству с градском железницом.

"Повећавамо капацитете БГ воза према Младеновцу и Лазаревцу, а ово ће бити трећи правац - од Земун поља до Националног стадиона, Сурчина, аеродрома ’Никола Тесла’, а касније и до Обреновца", рекао је Весић.

Додао је да ће пруга од Земун поља до будућег Националног стадиона бити дуга 18,3 километра, брзине 120 километара на сат.

"До 2030/2032. године комплетираћемо мрежу БГ воза и све приградске општине, изузев Гроцке, биће повезане, а када завршимо и метро, више од 80 одсто превоза биће у шинском систему, односно шински подсистем биће најдоминантнији", нагласио је Весић.

Министар Весић је истакао и да ће до краја фебруара на београдском аеродрому почети да ради још један земаљски оператер, британски "Menzeis aviation", компанија која се у самој ваздушној луци бави чек-ином, пријемом и расподелом пртљага.

"Ванси" је за концесију платио више од пола милијарде евра и до сада уложио више од 270 милиона евра, а поред осталог обновљен је терминал, док је у току и обнављање се писте…, рекао је министар Весић.

Међутим, Весић подсећа да је било и проблема прошлог лета.

"Као министар, донео сам одлуку да Директорат цивилног ваздухопловства потпуно ослободи тржиште и свим компанијама омогући да се баве послом земаљског оператера", навео је Весић.

Нагласио је како је једна од највећих компанија на свету, "Menzeis aviation" потписала је споразум са "Ер Србијом" и крајем месеца почиње са радом.

"То је већ 50 одсто свих операција на аеродрому, јер летови "Ер Србије" чине половину на нашем аеродрому, а сигуран сам да ће се "Мензеис" боље припремити за ово лето, него "Ванси" прошле године", рекао је Весић.

Додао је да је "Ер Србија" лане забележила број од седам милиона путника, што је историјски рекорд, а да је циљ, када буде завршена комплетна обнова аеродрома, који је матични аеродром наше националне авио-компаније, да годишње опслужи и 15 милиона путника.

Када је реч о безбедној вожњи у тунелима, Весић је представио брошуру, која би возаче требало да информише како да се безбедно понашају у тунелима када дође до инцидента.

"Показало се да већина возача не зна шта треба да ради, не знају да постоји евакуациона цев, па смо зато припремили брошуру, како би више возача било упознато с тим како да се понашају у случају инцидената у тунелу", навео је министар и поручио да је реч о превентивном деловању, које ће многима значити.

 

 

 

Извор: Танјуг/РТС