Вести

Весић: "EXPO 2027" је увод у Србију 21. века

Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, остао је на челу ресора који је водио и у претходној влади. Министар Весић је за Курир говорио о важним ауто-путевима и брзим саобраћајницама које се граде, те о изложби "EXPO 2027", који ће, како је нагласио, бити увод у Србију 21. века. Министар је поручио и да се свака претња председнику Републике Александру Вучићу мора схватити озбиљно. Министар Весић отворено је говорио и о сарадњи с премијером Милошем Вучевићем, као и осталим колегама из Владе.

С премијером сам сјајно сарађивао док је био градоначелник Новог Сада, као и у прошлој влади, док је био министар одбране. Милош Вучевић је образован човек и патриота, а истовремено оперативан, практичан и окренут ка решавању проблема. Милош има још једну особину, ретку у данашње време, а то је да уме да саслуша људе. Поносан сам на прилику да сарађујемо.

* Има и неких нових лица у Немањиној, како се слажете с новим колегама, с ким имате најбољу сарадњу?

- Министри који су задржали ресоре у новој влади наставили су тамо где су стали, а што се нових колега тиче, све их мање-више познајем. Најбоље сарађујем с министарком привреде Адријаном Месаровић, која је дивна особа и прави професионалац. Радили смо заједно на инфраструктурним пројектима у Новом Саду и Војводини и она је једна од најоперативнијих људи које познајем. Заслужила је шансу коју је добила. Драго ми је што се у Владу вратио Златибор Лончар. Када је бирана влада, рекао сам му да је он доживео, као и ја, да тек кад одете с неке функције, чак и они који су вас нападали схвате колико сте урадили и почну то да цене.

* Ових дана су паклене температуре у нашој земљи, препоручили сте послодавцима у области грађевинарства да обављање послова на отвореном прилагоде условима високих температура. Да ли сте ишли у инспекцију, поштују ли ваше препоруке?

- Грађевинарство је сезонски посао и време када ми највише радимо је лето, што у време климатских промена и све виших температура постаје велики проблем. Зато сам као надлежни министар дао препоруку послодавцима у области грађевинарства да обављање послова на отвореном прилагоде условима високих температура, нарочито у периоду од 11 до 16 сати, како би се ризик по здравље радника на отвореном свео на најмању могућу меру. Важно је да послодавци омогуће запосленима да праве паузу током рада и да се у најтоплијем делу дана склањају у просторе који нису изложени сунцу, уз обезбеђивање велике количине воде и безалкохолних напитака и да обезбеде сменски рад. Рад на температурама од преко 35 степени тежак је и желим да покажем женама и мушкарцима у нашим грађевинским и путерским фирмама да бринемо о њима и да сам им као ресорни министар захвалан на раду и труду који улажу да би се наша земља инфраструктурно развијала и напредовала.

* Најавили сте да ће се од следеће године путарина, осим на ауто-путевима, наплаћивати и на брзим саобраћајницама. Када ће то почети да се примењује?

- Осим изградње ауто-путева, интензивно радимо и на брзим саобраћајницама, којих ће већ до краја 2026. године бити изграђено скоро 180 километара широм наше земље. Од наредне године путарина ће се наплаћивати, осим на ауто-путевима, на брзим саобраћајницама. На овим саобраћајницама неће бити наплатних рампи, а цена ће бити нижа него на ауто-путевима. На најважнијим магистралним путевима путарина ће се наплаћивати за шлепере чије је осовинско оптерећење преко седам и по тона. За наплату ове путарине користићемо веома успешан систем из Мађарске на основу међудржавног споразума који смо потписали са овом земљом. Овим шлеперима путарина ће се наплаћивати преко портала, а у асфалту мериће се осовинско оптерећење како би се избегло претоваривање шлепера, што додатно уништава наше путеве.

* Такође сте истакли да ћемо путевима повећати популарност наших туристичких дестинација. Који путеви се тренутно граде, а шта је у плану до краја године?

- Србија је у последњих десет година урадила много на изградњи инфраструктуре, пре свега саобраћајне, која је важна за привредни развој земље јер утиче на долазак фабрика и отварање радних места, а самим тим и повећање животног стандарда грађанки и грађана, као и на развој локалних бизниса и туризма. Председник Вучић је програмом "Скок у будућност" најавио да ћемо до 2027. године да изградимо 487 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, од чега се очекује да 166 километара буде завршено ове године. Ту спадају две деонице Моравског коридора дужине 46 километара - једна од Кошева до Трстеника и друга од Прељине до петље Адрани, као и брза саобраћајница Шабац-Лозница, дужине скоро 54 километра, која ће омогућити да се од Лознице до Београда стиже за седамдесет минута. Осим тога, градимо и брзу саобраћајницу Иверак-Лајковац, која ће бити готова већ у септембру, најкасније октобру ове године, чиме ћемо Ваљево повезати на мрежу наших ауто-путева и брзих саобраћајница. До краја године биће пуштена у саобраћај деоница ауто-пута Паковраће-Пожега, дужине 19,5 километара, осим тунела Муњино брдо, који ће бити завршен до средине следеће године. Градимо деоницу Кузмин - Сремска Рача, где ће мост преко Саве бити пуштен већ на јесен, и то је један од пројеката у којима смо незадовољни којим се темпом врше радови. Фрушкогорски коридор биће завршен до септембра 2026. године, Дунавски коридор завршавамо до септембра наредне године, а почели смо изградњу брзе саобраћајнице Осмех Србије, која почиње од Бачког брега, а завршава у Српској Црњи, као и ауто-пут Београд-Зрењанин-Нови Сад. Све то је само део онога што радимо у намери да саобраћајно повежемо и равномерно развијамо све делове наше земље, што је један од циљева политике председника Србије Александра Вучића и Владе, а најбољи показатељ да у томе успевамо управо су километри нових и реконструисаних путева.

 

О угрожености председника

Вучићу нацртали мету на челу кад је објавио рат криминалу

* Ваш страначки колега Владимир Ђукановић рекао је да је уплашен за Вучићев живот, шта ви кажете на то?

- Живот председника Вучића и целе његове породице угрожен је од тренутка када је објавио рат криминалу и корупцији. Тада су му нацртали мету на челу и од тада траје хајка на њега. Како то изгледа, можете да видите из транскрипта који се објављују, а из којих се види како један од вођа највећег криминалног клана Балкана управо таргетира Вучића и тражи његово убиство. Свака претња председнику Републике мора се схватити озбиљно, јер то је претња по живот шефа државе. Као неко ко је био близак сарадник убијеног премијера Ђинђића то веома добро знам. Зато би сви, надлежне државне институције, али и целокупна јавност, требало озбиљно да схвате да је живот председника Вучића угрожен.

* Председник Вучић је истакао да је "EXPO 2027" прекретна тачка за развој Србије. Шта ће нам конкретно донети?

- "EXPO" није само светска изложба већ капитални пројекат развоја земље. Он ће истински променити лице Србије, обезбедити нам скок у будућност, у којој ћемо бити развијена и просперитетна земља и променити наш имиџ у свету. Србија ће 2027. године постати пословни центар света. "EXPO" нису само нови сајам, Национални стадион, резиденцијани комплекс, тематски водени паркови, пруга од Земун поља до Сурчина. "EXPO" је и метро, брзе пруге, нови путеви, нове фабрике. "EXPO" је увод у Србију 21. века.

* Председник је најавио и да ће отворити дијалог о ископавању литијума у Србији, наводећи да жели да одлуку о евентуалном ископавању донесу грађани. Шта ви кажете на то?

- Дијалог о експлоатацији литијума водиће се у парламенту, на експертском нивоу, у Србији, али и у Европи, којој припадамо. До сада нисмо имали дијалог, већ пласирање у јавност лажи од стране "еколошких талибана", политичких експерата и опозиционих странака. Као и после страшног убиства у "Рибникару", када је део опозиције покушао да искористи трагедију да би се дочепао власти, а нису их интересовале ни жртве, а ни њихове породице, тако и сада ове еколошке талибане не интересује како ће да се развија западна Србија, да ли ће бити фабрика, нових путева и бољих плата. Њих не интересују људи који живе у Недељицама. Њима је важно да и ову ситуацију користе да ратују с Вучићем. Литијум је стратешка минерална сировина која је све траженија у Европској унији и свету. Експлоатација литијума и још важније, производња батерија у Србији, допринели би огромном расту БДП - само од литијум карбоната могли бисмо да увећамо бруто домаћи производ за 0,95 одсто годишње. То питање неће решавати преко ноћи. Животна средина биће сачувана, по највишим европским стандардима, али области Јадра и Рађевине, односно лознички крај и цела западна Србија могу да доживе развој о којем нисмо могли ни да сањамо, с минималним платама од око 1.000 евра. Зато ће Србија решавати одговорно ово питање у интересу својих грађанки и грађана, у интересу Србије, у интересу нашег развоја и очувања животне средине. Чућемо свако мишљење, али одлуке ће доносити Влада, која је за то добила поверење грађанки и грађана.

 

О локалним изборима. Опозиција је доживела фијаско

* Локални избори су завршени, опозиција се у међувремену поделила. Да ли сте очекивали овакав развој догађаја?

- Српска опозиција је најпривилегованија на свету јер су изборе имали малтене сваке године и нема владе на нашој планети која је, сваки пут када опозиција пожелела, излазила на биралишта. На изборима су добили ништа јер су грађанкама и грађанима понудили ништа. Као у стрипу "Алан Форд", када један од јунака каже: "Ми ништа не обећавамо и своја обећања испуњавамо!" У јунској и децембарској кампањи нисам од опозиције чуо ниједан предлог или план шта намеравају да ураде. Колико би километара ауто-путева или брзих пруга урадили, колико би болница или школа изградили или колико би радних места отворили. Чак и они знају да то могу само Александар Вучић и СНС. Грађанима су понудили само мржњу према Вучићу и рушење свега што је власт изградила, као и заустављање развојних пројеката. После децембарских избора, како би оправдали свој изборни пораз, обилазили су Европу и за своју земљу и за наше људе тражили су санкције и заустављање свих пројеката Европске уније у Србији! Зато су на изборима у јуну кажњени од стране бирача и доживели су фијаско, и они који су изашли на изборе као и они који у страху од пораза нису смели да изађу.

 

 

 

Извор: Курир