Вести

Весић: Грађани укључени у пројекат метроа, изградња почиње у новембру

Мислим да је веома важно да грађане укључимо у пројекат "Београдски метро". До 15. септембра ће трајати гласање за избор дизајна вагона и тада ћемо сазнати како ће изгледати вагони београдског метроа, а тада ће почети и израда композиција, најавио је заменик градоначелника Београда Горан Весић.

Весић је истакао да почетком новембра почиње изградња метроа, тачно 51 годину откако је грађанима Београда обећан метро 4. децембра 1970. године, када је то обећање дао тадашњи градоначелник Бранко Пешић.

"Имаћемо две линије, а тренутно се завршава пројектовање прве линије, што ради компанија "Ежис". Дужина прве линије је 21,1 километар, са 21 станицом. У наредних недељу дана потписујемо уговор за пројектовање друге линије чија ће градња почети две године касније. Прва линија биће завршена 2028, а друга 2030. године. Друга линија ће бити дуга 19,2 километра, са такође 21 станицом", рекао је Весић.

Према његовим речима, Градски завод за вештачења тренутно ради катастар ризика. Како је рекао, то значи да се на читавој линији метроа снима стање свих зграда које се налазе на траси.

"Желимо да знамо у каквом су стању сви објекти, јер ће се копати на дубини чак и до 60 метара, док је просек 47 метара. Најмања дубина ће бити на Дорћолу, око 19 метара, али када се раде метро станице и сама траса, мора се радити катастар ризика јер свака зграда мора да буде снимљена. Наравно да постоји осигурање уколико се догоди нешто непредвиђено, како би евентуална штета била надокнађена. Уговор са компанијом "Пауер Чајна" потписујемо у септембру, а у новембру почиње градња депоа на Макишком пољу" додао је Весић.

Весић је подсетио да на Макишком пољу постоји железнички депо који је саграђен још 50-их година прошлог века, тако да приче о угрожавању водоизворишта нису тачне.

"Поред железничког депоа сада постоје њиве које се третирају разним средствима за пољопривреду, а која су сигурно опаснија од органских материја. Сада на делу тог простора постоје и зграде које немају канализацију, али када буде изграђен метро и сав посао буде готов, имаћемо уређену канализациону мрежу, системе за пречишћавање отпадних вода, неће више бити пестицида у земљи јер ће то земљиште бити претворено у грађевинско земљиште. Имаћемо комплетну заштиту водоизворишта на европском нивоу. Трасу метроа су цртали стручњаци из Саобраћајног факултета, Урбанистичког завода Београда, енглеске компаније "JSP" и француске компаније "Ежис". Постоје критике према којима би требало да метро пролази испод Клиничког центра, али то није могуће и не постоји нигде у свету. Наиме, вибрације које прави пролазак метроа могу да утичу на разне медицинске апарате. Осим тога, станица "Мостар" је удаљена од Клиничког центра тачно 400 метара. Планирано је да у Клиничком центру постоји подземни улаз где ће грађани покретним степеницама моћи да се спусте у станицу метроа или изађу. Железничка станица "Прокоп" је повезана са "БГ возом", а трећа линија метроа обухвата и "Прокоп", закључио је Весић.

 

Тражићемо измене закона како би инвеститори морали да имају полису осигурања

Сви они који су одговорни за урушавање зграде у Видовданској улици кривично ће одговарати а како би се такви случајеви предупредили, Град ће у току сутрашњег дана поднети захтев Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре за хитну измену Закона о планирању и изградњи, изјавио је Весић.

Весић је истакао да је истрага у току те да ће тужилаштво утврдити ко је тачно крив за урушавање зграде у Видовданској улици, да ли се поступало по пројекту, ко је одобрио такав пројекат, те донети одлуку против кога ће бити поднета кривична пријава.

Весић је навео да се тренутно насипа земља како би се стабилизовалa зграда, а када то буде завршено, МУП ће проценити да ли је безбедно ући у зграду. Град Београд је организовао да породице добију помоћ од Центра за социјални рад, рекао је Весић.

"Оно што могу да обећам јесте да ће сви они добити кров над главом. Нећу допустити да се деси ситуација као у Дубљанској улици 2008. године, када се урушила зграда, а људи ни дан-данас нису добили станове нити им је решено стамбено питање. Ја то нећу допустити, људи ће добити кров над главом. Једна од идеја је да Град уради зграду и да то наплати од инвеститора, да ставимо забележбу на њихов суседни плац и да им одузмемо тај плац у судском поступку, а да у међувремену људе сместимо, па ће Град са њима да се суди" истакао је Весић.

Како је рекао, суштина је у томе да се такви случајеви предупреде и зато ће Град у току сутрашњег дана поднети захтев Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре за хитну измену Закона о планирању и изградњи.

"У том захтеву ћемо тражити три ствари, једна је да убудуће сваки инвеститор пре добијања грађевинске дозволе односно пре пријаве радова мора да има полису осигурања од штете трећих лица. То значи да осигуравајуће друштво изврши процену ризика и тек када инвеститор покаже да има ту полису моћи ће да добије грађевинску дозволу. Друга ствар тиче се надзора, тражићемо да се уведе за сваког ко ради надзор, без обзира на то да ли је физичко или правно лице, да има полису осигурања од професионалне одговорности. Осим тога, тражићемо да се пре добијања употребне дозволе дају докази о кретању грађевинског отпада. Овим се документује да сте тај отпад предали надлежном оператеру, а не да сте га просули негде по граду" рекао је Весић.

Весић је најавио да ће у току данашњег дана Градска општина Врачар поднети захтев Инжењерској комори да се одузму лиценце свима који су учествовали у изградњи објекта током које је дошло до урушавања зграде у Видовданској.

"Ми живимо од изградње, овај град мора да се развија, али нећу допустити да се било ко игра са животима обичних људи. Зато сам се и први појавио на лицу места иако Град није издао ову дозволу, јер не бежим од проблема и желим да помогнем људима који су остали без ичега" истакао је Весић.

 

 

Извор: Танјуг/ТВ Хепи