Вести

Весић: Јавно-приватна партнерства корисна за град

Београд има добра искуства када је питању јавно-приватно партнерство. Са једне стране, такви уговори су за нас корисни јер нам помажу да добијемо бољу услугу за грађане, а са друге стране треба да буду јефтинији за локалну самоуправу, рекао је заменик градоначелника Београда Горан Весић на Четвртој српској конференцији о јавно-приватном партнерству која је одржана онлајн у хотелу „Метропол”.

Весић је том приликом нагласио да Београд има највише искустава када је реч о јавно-приватном партнерству с обзиром на то да има чак десет уговора у овој области, што је и природно имајући у виду да је Београд највећи град са 40 одсто бруто домаћег друштвеног производа. 

"Постоје опречна мишљења о оваквим уговорима – да ли је то неопходно за државу и град или није. У почетку смо морали да улазимо у такву врсту аранжмана јер су у питању били пројекти за које нисмо имали новца. Пројекат Винча је вредан више од 300 милиона евра за који, у ситуацији када је Град био задужен преко 1,2 милијарде евра и са буџетом од 565 милиона евра, нисмо могли себи да дозволимо да започнемо тако велики пројекат. Зато смо у првом периоду фискалне консолидације, који је трајао пет година, те велике пројекте радили кроз процес јавно-приватног партнерства", подсетио је Весић.

Весић је истакао важност пројекта Винча будући да та депонија представља највећи еколошки проблем и да је било неопходно да се пронађе партнер који има искуство да реши овај проблем. 

"Друго јавно-приватно партнерство које нам је било важно јесте уређење односа са приватним превозницима у Београду. То нам је помогло да постојеће стање боље уредимо и побољшамо квалитет услуге", навео је Весић.

Весић је нагласио да је буџет Града све бољи и да Град има исти кредитни рејтинг као Република Србија.

"Ми ћемо сутра на дневном реду седнице градског парламента имати ребаланс буџета. Требало би да буџет Града износи око 1,25 милијарди евра и да је већи него пре ковида. Наше задужење ће на крају ове године бити 281 милион евра. Сада смо град који може да улази у финансијске аранжмане", нагласио је Весић

Весић је рекао да се сада остварују мања јавно-приватна партнерства која имају за циљ бољи квалитет услуге, а један од таквих је одржавање подземних пролаза. 

"Нашли смо партнера који би то радио у наше име и чија би услуга била квалитетна. Исто је и са хоризонталном сигнализацијом у приградским општинама, јер ЈКП „Београд-пут” не може да покрије све београдске општине, а грађани очекују квалитет. Сада имамо једно јавно-приватно партнерство за гасне станице које је за нас важно зато што нам омогућава да у потпуности пређемо на гас. Купујемо сто нових аутобуса на гас, а прошле године смо донели одлуку да у Београду више не купимо ниједно возило које је еколошки неприхватљиво, па ћемо 2030. године бити први град који ће имати само таква возила", рекао је Весић.

Весић је истакао да постоји слично јавно-приватно партнерство и за наплату карата на територији града Београда, које је сада много боље уређено него што је то затекла ова градска власт. 

Према његовим речима, у разматрању је идеја да се постигне једна врста јавно-приватног партнерства за наплату штете приликом саобраћајних удеса јер се дешава да се том приликом оштети јавна инфраструктура.

"Иако сада имамо довољно средстава, нећемо стати са јавно-приватним партнерствима јер нам омогућавају да пружимо бољу услугу грађанима", рекао је Весић.

 

 

Извор: Танјуг