Вести

Весић: Молба возачима да поштују сигнализацију на кружним прелазима

Према досадашњим информацијама, у јутрошњем судару воза и комбија код Владичиног Хана, није било погинулих, а то је најважније, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије Горан Весић.

Весић је за РТС рекао да се несрећа догодила на прелазу који је обележен и упутио молбу и упозорење возачима да воде рачуна о сигнализацији на кружним прелазима, јер на кружним прелазима предност имају шинска возила.

Весић је додао да многи возачи то не поштују и да се заобилазе рампе.

Навео је да у Србији постоји 2.200 кружних прелаза, од чега је око 500 без рампе, те да је прошле године уређено 35 кружних прелаза и да је у току пројекат Светске банке којим ће бити уређено додатних 250 кружних прелаза.

 

Данас почиње замена сигнализације од Добановаца до Бубањ Потока

Весић је изјавио да почиње замена комплетне сигнализације на деоници од петље Добановци до петље Бубањ Поток која је донедавно била ауто-пут, али је уредбом Владе Србије преименована у мото-пут.

"Зелене табле ћемо заменити плавим, а то ће се радити 50 дана. Заменићемо 318 знакова, 25 великих табли и оно што би возачи требало да знају, с обзиром да ће ту сада бити постављена нова саобраћајна сигнализација, дозвољена брзина на мото-путу је 100 километара на сат, а кроз насељено место 80 километара на сат”, рекао је Весић за Јутарњи програм РТС-а.

То, додао је, значи да је од петље Добановци до петље Бубањ Поток, што је траса овог мото-пута, могуће возити брзином до 100 километара на сат, што је примерено градским условима, док је кроз сам град могуће возити 80 километара на сат.

“Остаје зауставна трака која се користи за Хитну помоћ, полицију. Уколико Град Београд буде изразио жељу, можемо да причамо о томе да се та трака користи и за јавни превоз. Ми смо отворени за разговор јер можда је могуће убрзати јавни превоз коришћењем ове траке, али тај предлог мора да потекне од онога ко организује градски јавни превоз”, рекао је Весић.

Подсетио је да је Влада Србије усвојила уредбу о категоризацији државних путева којом су, по први пут у нашој земљи, уведени нови путеви, то јест мото-путеви.

“То су брзе саобраћајнице и ми сада градимо неколико таквих саобраћајница, које нису ауто-путеви”, истакао је Весић.

Навео је да се ради брза саобраћајница између Лознице и Шапца, која би требало да буде завршена до краја године, затим Дунавски коридор, брза саобраћајница “Осмех Војводине” која ће ићи од Бачког Брега до Српске Црње, као и Фрушкогорски коридор.

“То су све брзе саобраћајнице на којима ће бити успостављен другачији режим наплате у односу на ауто-пут”, рекао је Весић.

Навео је да је у том смислу било неопходно да се уведе нова категорија путева што је, како је истакао, урађено, пре свега, због безбедности на путевима.

 

Почела обука запослених за рад на брзој прузи између Новог Сада и Суботице

Весић је изјавио данас да је почела обука запослених у предузећу "Инфраструктура железнице Србије" за рад на брзој прузи између Новог Сада и Суботице која ће, како је рекао, бити пуштена у саобраћај до краја ове године.

"Обука је почела за 120 запослених, међу којима су отправници возова и други запослени у надзорној служби и они се сада обучавају за рад на брзој прузи. Машиновође су већ почеле обуку тако да ћемо бити потпуно спремни да до краја ове године почнемо са саобраћајем на брзој прузи између Новог Сада и Суботице", рекао је Весић.

Истакао је да је одлука да се почне са обуком радника "Инфраструктура железнице Србије" донета крајем маја и да је та одлука у складу са планом почетка рада брзе пруге од Новог Сада до Суботице.

Навео је да ће изградња саме пруге бити завршена до краја јула, а да ће већ у августу почети сертификација пруге за све стандарде Европске уније.

"Потом ће немачка компанија ‘Дојче бан’ у септембру урадити технички пријем пруге како бисмо од октобра почели са пробама брзог саобраћаја да би крајем новембра или почетком децембра брза пруга била спремна да њоме крене саобраћај", рекао је Весић.

Додао је ће када пруга буде пуштена у саобраћај, поласци између Београда и Суботице бити између 5.00 сати ујутру и 22 сата увече.

Весић је навео да ће постојати две врсте полазака и додао да ће у парним сатима саобраћати брзи воз који ће стајати на Новом Београду, у Новом Саду, на новој станици у Врбасу, Бачкој Тополи и Суботици, док ће у непарним сатима саобраћати Интер Регио воз који ће стајати на Новом Београду, у Новој Пазови, Старој Пазови, Инђији, Новом Саду, Змајеву, Врбасу, Ловћенцу, Малом Иђошу, Бачкој Тополи, Жеднику и Суботици.

Истакао је да је у прве две године на брзој прузи између Београда и Новог Сада било око 7,5 милиона путника односно 9.500 путника дневно, а да се очекује да ће, када возови крену да саобраћају између Београда и Суботице, тај број порасти на 11.000 до 12.000 путника дневно и да ће се од Београда до Суботице стизати за 80 минута, од Београда до Врбаса за 53 минута, а до Бачке Тополе за 64 минута.

То ће, додао је Весић, потпуно променити живот људи из градова и општина који се налазе на траси ове брзе пруге јер ће моћи да живе у једном, а раде у другом месту, брже ће путовати, биће смањен саобраћај на ауто-путу између Суботице и Београда јер ће се користити пруга која је комфорнији начин саобраћаја.

Навео је да ће новим Законом о железничком саобраћају бити прописано да се за све пруге којима се вози брзином већом од 120 километара на сат уведу заштитне ограде како би се додатно допринело заштити грађана на пругама.

 

Цео комплекс старе шећеране је културно добро и ту ништа не сме да се гради

Весић је изјавио данас, поводом стављања на продају старе Шећеране на Чукарици, да је цео тај комплекс заштићен као културно добро и да тамо ништа не сме да се гради већ само могу да се обнове постојећи објекти.

"Тамо је немогуће било шта градити. Министарство на чијем сам челу надлежно је за урбанизам када су у питању овакве локације и ми никада нећемо променити план, а постоји и заштита, тако да је моја порука онима који желе да купе да су добродошли ако хоће да улажу у културу, да све то обнове и ревитализују", рекао је Весић.

Весић је додао и да они који мисле да сруше објекте и граде нешто на том простору, џаба бацају паре, јер, како је нагласио они неће градити ништа.

Према речима Весића на простору старе Шећеране ће остати КПГТ Љубише Ристића и да то треба да постане једно од култних места где ће се окупљати уметници и да ће ту како је поновио само моћи да се обнове постојећи објекти.

"Они који желе да купе Стару шећерану ако желе да улажу у културу и да рестаурирају објекте добродошли су. Ако мисле да ће да сруше објекте и граде нешто да им кажем српски, џаба троше паре", поручио је Весић.

Агенција за лиценцирање стечајних управника (АЛСУ) огласила је продају Прве српске фабрике шећера Димитрије Туцовић 1898" из Београда, по почетној цени од око 680,7 милиона динара.

Непокретна имовина старе шећеране на Чукарици у улици Радничка 3 продаје се методом јавног надметања.

Јавно надметање биће одржано 11. јуна у 12 сати на адреси АЛСУ у Београду.

 

Извор: РТС