Вести

Весић: Почела изградња железничког Томашевачког моста

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је да су започети радови на изградњи новог железничког Томашевачког моста  преко Тамиша, дужине 120 метара на прузи Панчево-Зрењанин, а да је рок за завршетак радова 460 дана.

Министар Весић истакао је да ће се нови железнички мост налазити недалеко од постојећег железничко-друмског моста који је изграђен 1880. године, а налази се између Орловата и Томашевца, који ускоро више неће бити у употреби, већ ће уместо њега возови саобраћати само новим мостом.

Министар Весић додао је да Путеви Србије планирају изградњу новог друмског моста, са обилазницом око Орловата.

"Томашевачки мост служио је за одвијање железничког и друмског саобраћаја, што је доводило до проблема деценијама јер, када су пролазили возови, није био могућ друмски саобраћај. То више неће бити случај. У наредном периоду преко Тамиша код Орловата, уместо једног нефункционалног моста друмско-железничког моста, постојаће два моста -  железнички и друмски, што ће значајно убрзати саобраћај и осигурати већу безбедност свих путника", рекао је министар Весић.

Како је навео, вредност уговора за изградњу новог Томашевачког моста је нешто више од 1,5 милијарди динара које је предузеће "Инфраструктура железнице Србије" закључила са "Еxтра-ауто транспортом", у заједничкој понуди са фирмама "Брикен", "ЗГОП" и "Триопројект".

Министар Весић  објашњава да је реч о мосту између Орловата и Томашевца, који се налази на регионалној, једноколосечној, неелектрифицираној прузи Панчево Главна - Зрењанин - Кикинда - државна граница, чија је модернизација у плану.

Министар Весић додаје да је досадашњом анализом стања Томашевачког моста утврђено да није исплативо улагање у постојећу мостовску конструкцију и да је потребна изградња новог објекта.

Указао је да је постојећи Томашевачки мост био у употреби пуних 14  деценија и представља најстарији мост тог типа у Србији, симболизујући историју Баната и железничку традицију тог дела земље.

Министар Весић додаје да су на сугестију грађана из "Инфраструктуре железнице Србије" покренули иницијативу да се постојећи мост сачува и након што у потпуности престане да буде у употреби.

То је урађено имајући у виду да је важно за Зрењанин да стари мост буде сачуван као индустријско и техничко наслеђе, посебно због чињенице да ће тај град бити Престоница културе 2025. године.

 

 

 

Извор: Танјуг