Весић: Верујем да ће тужилаштво пронаћи праве кривце за трагедију
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у оставци Горан Весић изјавио је вечерас да одговорне за трагедију у Новом Саду треба тражити међу инвеститорима и пројектантима, али и онима који су изводили радове и вршили надзор на реконструкцији железничке станице у том граду.
Весић је рекао да према Закону о планирању и изградњи надлежни за издавање грађевинских дозвола не улазе у техничку спецификацију, већ проверавају да ли су испуњени сви услови, односно да ли је испоштован закон.
"То је урадило министарство и с те стране нико од мојих претходника ни на који начин није могао да буде укључен у пројектовање и извођење радова, јер то је посао инвеститора. У мом мандату је издат само један документ - коначни пројекат за извођење радова, који чак ни не одобрава министарство и одобрен је комплетан пројекат, што такође није у надлежности министарства", објаснио је Весић у емисији "Директно са Мињом Милетић".
На питање ко је одговоран за избор компанија које су радиле на пројекту, Весић наводи конзорцијум кинеских компанија - "China Railway International Company" и "China Communications Construction Company".
"Оне су према уговору из 2017. године извођачи радова, инвеститор је Инфраструктура железнице Србије, а финансијер је ресорно министарство. Према том уговору, они бирају подизвођаче", рекао је Весић.
Конзорцијум кинеских компанија изабран је 2017. на основу међудржавног уговора, а Весић истиче да је "China Railway International Company" светски лидер у изградњи железничке инфраструктуре.
Како додаје, пројектант никада не може предвидети све, поготову када су у питању стари објекти.
"Када извођач, радећи на терену, види да је ситуација другачија него што је у пројекту, он има обавезу да заустави радове и обавести надзор, а онда надзор мора да позове пројектанта да се уради додатни пројекат", казао је Весић.
Весић истиче да Србија недовољно одржава јавне објекте, али да је посао Инфраструктуре железнице Србије био да нагледа рад Железничке станице у Новом Саду још од 1964. када је она изграђена.
Новосадска железничка станица је, према његовим речима, тренутно затворена, а у току је провера комплетне статике целог објекта.
Извор: Танјуг/"Euronews Srbija"