Вести

Весић: Вучић је увек спреман да стане пред свој народ

Председник Александар Вучић увек је спреман да стане пред свој народ, да саслуша и одговори на сва питања грађана. И његов одлазак у Мали Зворник, где је дуже од четири сата слушао људе и разговарао с њима, то и потврђује. Он жели да чује свако мишљење, сваку бригу, да разјасни недоумице људи, како држава не би пропустила велику шансу која јој се пружа. Уверен сам да је ово тек први разговор, јер се само на овакав начин, у директном контакту с људима, најбоље и најлакше решавају проблеми. У мору лажних еколога и наводних бораца за заштиту животне средине важно је да се грађанима Подриња и целе Србије каже истина. А истина је да уколико стручњаци Министарства здравља кажу да ископавање литијума може на било који начин да угрози здравље људи, да за то постоји и најмања шанса - рудника неће бити, рекао је на почетку интервјуа за Курир Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, коментаришући недавну посету шефа државе Малом Зворнику, где је разговарао с народом о пројекту "Јадар", али и о осталим темама.

"То што појединци лажима и сулудим изјавама покушавају да замагле истину, не може да им прође. Вучићу грађани верују. Литијум је стратешка минерална сировина која је све траженија. Његова експлоатација, а посебно производња батерија у Србији, значи огроман привредни скок, уз очување животне средине... Смешне су оцене да је намештен разговор председника с грађанима у Малом Зворнику на који је могао да дође ко је хтео, што се видело из тога како су људи дискутовали. Када нема разговора - критикују што нема дијалога, када председница парламента позове на дијалог, опозиције нигде нема, када Вучић оде међу људе, онда је све намештено. Могли сте да видите да су организатори протеста јавно рекли да су одбили позив да дођу на разговор с председником Вучићем?! Значи, разговор не желе! Шта желе? Јасно је да опозицији и организаторима овог протеста није стало ни до животне средине, ни до људи у Јадру, већ искључиво до насилне смене Вучића. У Малом Зворнику, међу окупљенима, били су и неки од учесника протеста против "Рио Тинта". И хвала им на томе, јер увек и само треба да се разговара, а не да се блокирају путеви и пруге и малтретирају други људи", наглашава министар Весић.

* Током протеста, који је 10. августа одржан у Београду, блокиране су железничке станице Прокоп и Нови Београд, као и мост Газела. Како то коментаришете?

- Блокадом путева и пруга, попут прошлонедељних блокада железничких станица Прокоп и Нови Београд и моста Газела, заправо се наноси штета економији Србије. То није борба за екологију већ малтретирање грађанки и грађана. Невероватно је, али организатори протеста нескривено говоре о томе да је њихов циљ да економски зауставе Србију. То је невиђено у свету јер када људи било где протестују, имају неки политички или друштвени циљ. Организатори овог протеста немају такве циљеве и отворено говоре о томе да су блокирали међународну пругу јер су желели да нанесу штету Србији. У свим демократским државама власт и опозиција боре се политичким програмима, али нигде опозиционе странке или активисти не раде против своје земље као у Србији, мислећи да тиме наносе штету Влади. Замислите само еколошке активисте који су решили да блокирају најеколошкији вид превоза железницу?! Или глумицу, икону њихових група, која протестује у бунди?! Њих екологија не интересује. Њима је у интересу једино да сруше власт и зауставе српску привреду. Управо у томе је разлика између опозиције и власти коју грађани препознају и дају подршку политици председника Александра Вучића. То је политика у којој се Србија развија, где се граде брзе пруге, путеви, где долазе инвеститори, отварају се радна места, где расту плате и пензије и где се подиже животни стандард грађана.

 

О сарадњи с премијером

Вучевић је прави човек на правом месту

 

* Јесте ли задовољни сарадњом с премијером?

- Имам одличну сарадњу с премијером Милошем Вучевићем још из времена када је водио Нови Сад, а ја сам био део власти у Београду. Он је прави човек на правом месту, патриота, оперативац, човек који увек стреми да постигне још више. Често смо заједно на терену јер му је веома стало да се инфраструктурни пројекти реализују без застоја, онако како је свима зацртао председник Александар Вучић, а мени, као министру, таква подршка и подстрек премијера много значи. Драго ми је што ми указао поверење, дао прилику да сарађујемо, као и да будем део његовог тима.

* Премијер Вучевић рекао је недавно да је извесна реконструкција Владе, видите ли себе и у реконструисаној влади?

- То су питања за председника и премијера, који ће проценити како је ко радио. Не размишљам о томе и радим свој посао најбоље што умем. Фокус мог рада су нови путеви, пруге, да сви започети пројекти буду завршени у задатим роковима, да планирамо и почињемо нове пројекте. Да саобраћајно повезујемо Србију, омогућимо нове инвестиције и радна места, раст плата и пензија, што доприноси бољем животном стандарду грађана. То ми је важно, а не министарска фотеља. Нема ништа лепше него када пустите у саобраћај нову деоницу пута или пруге, нову зграду аеродрома, брзи воз на српској железници. Није на мени да оцењујем свој рад, то ће учинити премијер Вучевић и странка на чији сам предлог изабран у Владу. Захвалан сам и СНС и премијеру Вучевићу на указаном поверењу, после ових, као и након претходних избора, и дајем све од себе да то поверење оправдам.

* Да ли верујете да је Србија после посете немачког канцелара Шолца и потпредседника Европске комисије Шевчевича, потписивања споразума о стратешким сировинама са ЕУ и најављене посете француског председника Макрона, ближа чланству у ЕУ?

- Циљ Владе Републике Србије је пуноправно чланство наше земље у Европској унији. Верујемо да ћемо веома брзо да отворимо нове кластере. Србији је место у Европи јер ми смо стари европски народ. Спремнији смо за пуноправно чланство од неких чланица и то у Бриселу веома добро знају. Последњих месеци у Србији води се страшна медијска кампања против Европске уније у којој Брисел покушава да се прикаже као зло које жели да уништи Србију и претвори је у колонију. Занимљиво је да то не раде само проруски, десничарски медији, мада је и сама Русија више пута рекла да подржава жељу Србије ка европским политичким интеграцијама. Најстрашнију кампању против ЕУ у Србији воде тајкун Драган Шолак и његови медији. У тој кампањи не преза се ни од чега. Његови новинари измишљају изјаве европских званичника које они никада нису дали, шире се теорије завере, а Европа се представља као врхунско зло и користе речник и изразе највећих противника европских интеграција. Погледајте ко само добија простор у његовим медијима? Свако ко ће рећи да ЕУ уништава Србију, од евроскептичних десничара, преко оних који шире теорије завере које представљају изазивање панике и ширење лажних вести, до анархиста, нових комуниста. Иста матрица којом Шолакови медији годинама нападају председника Вучића сада се примењује на званичнике ЕУ и Немачке. Колико је Шолак успео да нанесе штету подршци европским интеграцијама Србије, нису успели ни највећи евроскептици. То ради Шолак, који је држављанин ЕУ, тачније Малте, а антиевропску кампању воде његови медији, који су регистровани у ЕУ, тачније у Луксембургу. Дакле, он и његова породица могу да имају европско држављанство, а грађанке и грађани Србије не могу јер је тако одлучио Шолак, тајкун који је деведесетих година почео као трговац видео-касета из гараже у Крагујевцу. Његове болесне политичке амбиције у свакој земљи где је радио, од Словеније, преко Хрватске и БиХ до Грчке, довеле су га у сукоб с тамошњим владама. Шолаку медији служе да преузме власт. Постоји само једна администрација у региону с којом Шолак има потпуну сагласност, а то су Аљбин Курти и његове привремене институције у Приштини. Све што објаве Шолакови медији против ЕУ или председника Вучића истог часа се преноси у Приштини. Обојица имају исти интерес - да Србија и регион никада не уђу у ЕУ, као и да смене председника Вучића. За чији рачун би Шолак да влада, можда нам говори чињеница да је његов најближи адвокат у Словенији био повезан с руским олигарсима блиским Москви. Зато се иза пароле "нећеш копати", осмишљеној у његовој медијској империји, крије права порука "нећете у ЕУ". То је Шолакова политика. Антиевропска кампања коју воде Шолакови медији најстрашнија је у последње две деценије. Не знам да ли ће се овом политиком позабавити европске институције, јер није моје да се мешам у унутрашње ствари ЕУ, али није нормално да држављанин ЕУ с медијима регистрованим у истој Унији води антиевропску кампању.

* Навршило се 100 дана рада Владе, јесте ли задовољни својим учинком, али и учинком министарства на чијем сте челу? Који су то кључни пројекти који су започети у овом периоду?

- Задовољан сам оним што је министарство на чијем сам челу постигло у током првих 100 дана рада. Било је одличних резултата, који су последица рада у претходном периоду, али је најважније да се не стаје са инфраструктурним радовима. И нећемо стати. У првих 100 дана Владе завшрена је деоница брзе пруге Нови Сад - Суботица, на којој су започела статичка, а ускоро ће и динамичка тестирања и она ће бити пуштена у саобраћај како је председник Вучић затражио, 25. новембра ове године. Од Београда до Суботице брзим возом путоваће се за 70 минута. Један од најважнијих инфраструктурних пројеката започет током 100 дана рада је изградња железничке обилазнице око Ниша, вредна око 153 милиона евра. Уз реконструкцију пруге Ниш-Димитровград, која је већ почела, изградњом железничке обилазнице око Ниша решавамо проблем нишког чвора, па возови више неће пролазити кроз центар града и безбедност ће бити неупоредиво већа. Развијајући железнички саобраћај, подижемо Ниш, али и целу Србију. Поред тога, отворили смо нову зграду терминала на нишком аеродрому "Константин Велики", вредности 33 милиона евра, која ће моћи да опслужи 1,5 милиона путника годишње и шест ваздухоплова истовремено. У првих 100 дана рада наставили смо да радимо и на важним путним правцима. Радови напредују увелико и на деоници Моравског коридора од Кошева до Врњачке Бање и Трстеника, на брзој саобраћајници Шабац-Лозница, на деоници Дунавског коридора до Пожаревца, и све ове деонице биће пуштене у саобраћај до краја године, чиме ће Пожаревац, Лозница, Бања и Трстеник бити прикључени на мрежу ауто-путева. Напредују и радови на тунелу Иришки венац, на Фрушкогорском коридору, који ће комплетно бити завршен 2026. године.

* Ово вам је други мандат на челу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, на које пројекте сте најпоноснији?

- Част ми је и поносан сам што сам добио прилику да водим ресор грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, јер ако нешто остаје иза вас, по чему ће вас наредне генерације ценити, онда су то инфраструктурни пројекти. Нико не може да оспори нове путеве и брзе пруге. Поносан сам што смо у 2023. години изградили и пустили у саобраћај 87,43 километра ауто-пута и брзих саобраћајница, што је импозантан број. Поносан сам на то што смо почели да радимо пројекте који су деценијама били само план или чак идеја - што смо почели да градимо брзу саобраћајницу "Осмех Србије" од границе са Мађарском до границе с Румунијом, што су започели радови на брзој саобраћајници Београд - Зрењанин - Нови Сад. Драго ми је што водим ресор који остварује визију председника Александра Вучића да Србија буде саобраћајно повезана, како би људи остајали у својим местима, где данас могу боље да живе. Поносан сам на брзу пругу до Суботице, коју ћемо пустити у рад, на изградњу брзе пруге до Ниша, која ће се наставити до Прешева, и даље преко Скопља до Солуна и Атине. Замислите, једног дана, кроз само неколико година, путоваће се брзом пругом од Будимпеште до Атине, дугом 1.521 километар, а њен највећи део пролазиће кроз Србију. То је подвиг раван увођењу железнице у Србији крајем 19. века. Као што је Србија тада закорачила у нови, 20. век, тако и ми сада земљу уводимо у ново, модерно доба. Поносан сам на брзи воз "Соко", који смо купили у Кини, какав се никад пре није могао видети на српским пругама. Посебно ми је драго и што учествујемо у реализацији пројекта "EXPO 2027", који ће потпуно променити лице Србије. То је историјски, капитални пројекат изградње новог Сајма, Националног стадиона, пруге од Земун поља до Сурчина. Поносан сам и на рекордне резултате "Ер Србије", која из године у годину остварује све већи профит. Посебно сам поносан што сам иницирао постављање е-пуњача на српским путевима, јер морамо да се припремимо за време које долази, а то је време електричних возила. Морамо се припремити на то како возачи е-аутомобила не би заобилазили Србију. Зато је покренут пројекат уређења "зелених станица" на појединим одмориштима, где ће на сваком бити постављено између пет и 20 е-пуњача. Уз то, и бензинске станице обавезне су да уведу одређен број е-пуњача, па ће Србија до средине следеће године на путевима имати 164 електрична пуњача. Поносан сам и на наизглед мале пројекте, који немају велику материјалну вредност, али су од животног значаја за људе на локалу. На видиковац на Каблару, који ће постати туристички бисер Чачка, на уређење приступних саобраћајница око манастира Жича, сведочанства српског идентитета из 13. века, једног од најзначајнијих манастира који је био седиште прве српске аутокефалне цркве и у којем је крунисано седам српских краљева... Поносан сам на пројекат ЛИД, путем кога градовима и општинама обезбеђујемо средства да уреде локалне саобраћајнице, бициклистичке и пешачке стазе, паркове. А можда сам највише поносан на то што могу увек да одем међу грађане, што и радим, да заједно с њима решавам проблеме.

* Има ли изгледа да се ситуација на београдском аеродрому "Никола Тесла" среди?

- Поводом недавних дешавања на београдском аеродрому "Никола Тесла", министарство је затражило објашњење због учесталих проблема са ИТ системом који доводи до кашњења у авио-саобраћају. Сматрам да је недопустиво за компанију таквог реномеа као што је "Ванси" да на свака два дана на београдском аеродрому пада систем. То је неодговорно пре свега према путницима, који не заслужују такав третман, а и према држави с којом је компанија "Ванси" склопила договор о концесији. Подсећања ради, прошле године током летње сезоне имали смо велике проблеме због неодговорног приступа концесионара. Управо због тога сам инсистирао на увођењу новог земаљског оператера. Послове земаљског оператера преузела је британска авио-компанија "Мензеис", тако да је овога лета аеродром "Никола Тесла" радио нормално и скоро да није било проблема са чекирањем путника и отпремом пртљага. Очекујем да компанија "Ванси" озбиљно приступи решавању свих проблема и да, на крају крајева, испуне своје обавезе које као концесионар имају према уговору како се не би реметио авио-саобраћај. Много боље раде него прошле године и проблема је мање, али то још увек није довољно.

 

О колегама из Владе

Са Иреном и Адријаном најбоља сарадња

 

* С којим колегама из Владе имате најбољу сарадњу?

- Сарађујем добро са свим колегиницама и колегама, али најбоље с мојом старом другарицом још из Скупштине града Београда Иреном Вујовић и новом министарком, али мојом старом сарадницом на инфраструктурним пројектима Адријаном Месаровић.

* Када ћемо брзим возом моћи да идемо до Суботице, а када до Будимпеште?

- Што се тиче дела од Новог Сада ка Суботици, завршена је изградња колосека и комплетне пратеће инсталације за ту брзу пругу, дужине 108 километара. Сада се завршавају станице и још неки колосеци у самим станицама, али у сваком случају бићемо спремни да, онако како је председник Србије Александар Вучић тражио, 25. новембра крене први брзи воз између Београда и Суботице. Када тај воз буде кренуо, комплетна Војводина, уздуж, биће премрежена брзом пругом, што ће бити велика промена за све градове који се налазе на овој прузи. Брзим возом од Београда до Суботице стизаће се за сат и десет минута, а од Новог Сада до Суботице за 44 минута. Ова брза пруга довешће до развоја бизниса и туризма, више инвестиција и обезбедити напредак свих градова на њеној траси. Изградња ове брзе пруге између Новог Сада и Суботице кошта милијарду и 162 милиона евра и досад је већ исплаћено више од милијарду и 50 милиона евра, пруга ће бити пуштена у саобраћај годину и по дана пре планираног рока. Када говоримо о делу пруге до Будимпеште, имамо обећање наших мађарских пријатеља да ће они свој део завршити до 2026. године. Путовање возом између ова два града трајаће нешто мање од три сата, што ће још више учврстити сарадњу Србије и Мађарске и још више повезати наша два народа и показати како могу добро да сарађују две земље које су суседи и које се заједнички боре у овим тешким временима.

 

О новој књизи

Уџбеник је заснован на примерима с мојих друштвених мрежа

 

* Управо је ових дана изашла и ваша књига о дигиталном политичком маркетингу?

- Посебно сам поносан на ову књигу, зато што је то заправо уџбеник који сам написао заједно с колегом Михом Маричем с Факултета организационих наука Универзитета у Марибору. Уџбеник је заснован на примерима с мојих друштвених мрежа током политичких кампања, а издао га је један од најеминентнијих европских издавача "Пирсон". Како је "Пирсон" британска компанија, уџбеник је одобрен, заведен и издат у Великој Британији на енглеском језику, а српска и словеначка верзија су само преводи.

 

 

 

Извор: Танјуг