Вести

Весић: Завршен тендер за постављање електропуњача на ауто-путевима

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Горан Весић изјавио је да је завршен тендер за постављање максимално 320 електропуњача на ауто-путевима у Србији и да су се јавиле четири компаније.

Министар Весић рекао је да ће компанија која склопи уговор са Јавним предузећем "Путеви Србије" моћи на 16 локација да постави најмање 80, а највише 320 пуњача, чиме ће значајно бити повећана понуда е-пуњача на српским путевима.

"Тендер је завршен јуче, јавиле су се јавиле четири компаније и надам се да ћемо, када прођу сви рокови, у наредном периоду потписати уговор са најповољнијом компанијом и почети са опремањем ауто-путева електропуњачима", рекао је министар Весић.

Подсетио је да на ауто-путевима већ ради осам пуњача наводећи да је у току процес постављања још 16 нових, а да ће у наредном периоду бити постављено још седам.

"Са ових 33, и нових 80 које ће поставити компанија изабрана на тендеру, ове године имаћемо нових 113 електропуњача. Када томе додамо да пумпе имају обавезу да на четири точилице за гориво, имају један електро-пуњач, Србија ће бити најбоље опремљена електро-пуњачима у овом делу Европе", нагласио је министар Весић.

Додао је да је било много опструкција овог процеса, јер државна предузећа тешко прихватају новине и модернизацију, али да је био упоран да се тендер спроведе. 

"Сада нас чека процес претварања скоро 1.000 километара постојећих ауто-путева у паметне путеве, а носиоци овог посла биће државне компаније Телеком Србија и Институт Михаило Пупин", рекао је министар Весић.

Како је рекао, то ће допринети да српски ауто-путеви буду конкурентни, јер је све више е-возила у Европи и они ће моћи да пролазе кроз Србију.

"Велика Британија, Немачка и Норвешка већ имају преко милион електричних возила, Француска је близу тог броја, а процена је да ће у Европској унији 2030. године половина аутомобила бити на електрични погон. Без електро-пуњача наши ауто-путеви и брзе саобраћајнице неће бити конкурентне", рекао је министар Весић.

Тиме се, како је додао ради и на заштити животне средине.

"И код нас ће почети производња електричних возила, у Крагујевцу, тако да и ми морамо да се прилагођавамо времену које долази. Електрична возила постају доступнија грађанима и ми им, градећи одговарајућу инфраструктуру, олакшавамо куповину таквих аутомобила. Србија се полако сврстава у ред земаља које улажу у ову врсту инфраструктуре", закључио је министар Весић.

 

Предстоји потписивање уговора за изградњу четири нове саобраћајнице

Министар Весић изјавио је да ће у наредном периоду, како је и председник Републике Србије Александар Вучић најавио, бити потписани уговори за изградњу нове четири саобраћајнице, деонице ауто-пута од Пожеге према Бољару ка Црној Гори, од Пожеге према Котроману и Босни и Херцеговини, и новог ауто-пута Карађорђе, кроз Шумадију као и брзе саобраћајнице Краљево - Нови Пазар.

"Од Пожеге настављамо да градимо ауто-пут ка Котроману, Вишеграду, у две фазе. Прва деоница биће дужине 31 километар до Сушице, код скретања за Златибор, што је и најоптерећенији пут, којим дневно прође 14.000 возила. Тако да ћемо повезати Ужице и Златибор на мрежу ауто-путева", рекао је министар Весић.

Од Пожеге се наставља и градња ауто-пута ка Црној Гори, будући да је већ потписан уговор за деоницу до Дуге пољане, а биће потписан и наставак до Бољара, навео је министар Весић.

"Потписаћемо и уговор за прву половину брзе саобраћајнице Карађорђе, кроз Шумадију, што ће допринети развоју централног дела земље, привредном и туристичком. До 2026. године завршићемо 78 километара од Малог Пожаревца, преко Младеновца, Аранђеловца, Орашца до Лазаревца. Након тога градићемо други део, према Рачи, Тополи и Крагујевцу. Тада ће и обилазница око Крагујевца бити завршена, и биће настављена до Мрчајеваца, у дужини од 36 километара", истакао је министар Весић.

Рекао је да ће брзом саобраћајницом бити повезан Нови Пазар са Краљевом као и да је председник Вучић осим ове саобраћајнице тражио да се изгради пруга до Новог Пазара у оквиру планиране реконструкције пруге Сталаћ - Краљево - Рудница.

Поновио је да ће само у овој години бити завршена изградња нових 166 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, у 2025. години 68,2 километра, а у 2026. години чак 258 километара.

"У овој години, завршићемо 54 километара од Шапца до Лознице, као и 46 километара Моравског коридора – од Прељине до Краљева и од Крушевца до Трстеника. Биће завршено и 23 километра Дунавског коридора, до Пожаревца. У октобру ће бити окончани радови на деоници Паковраћа – Пожега, дугој 19,5 километара. Такође, завршићемо и део од 5,8 километара од Диваца до Ваљева, као и 18 километара деонице Кузмин – Сремска Рача, са мостом преко Саве, на будућем ауто-путу ка Сарајеву", набројао је министар Весић.

Такође, током 2026. године биће комплетно завршен Моравски коридор, као и цела  брза саобраћајница до Лознице, са одвојком Слепчевић – Бадовинци.

У јуну 2026. године биће завршен и Фрушкогорски коридор, са три моста у Новом Саду, као и Дунавски коридор, до Великог Градишта и Голупца, а на брзој саобраћајници од Београда до Зрењанина, биће завршена деоница до Ковачице, док ће на "Осмеху Србије" бити завршено укупно 50 километара - од Бачког брега до Кљајићева и од Србобрана до Врбаса. До 2026. године почеће и изградња брзе саобраћајнице Краљево – Нови Пазар, додао је министар Весић.

"Све ово показује колико ће Србија добити брзих саобраћајница и ауто-путева и колико се Србија развија. Од времена СФРЈ до 2012. године било је изграђено 596 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, док је од 2012. године до данас изграђено и у саобраћај пуштено - 468 километара. До 2027. године имаћемо још 487 километара, а планирамо још чак 900 километара брзих саобраћајница", нагласио је министар Весић.

Када је реч о железници, министар Весић је подсетио да ће до краја године бити завршена деоница брзе пруге од Новог Сада до Суботице, дуга 108 километара.

Додао је да следи расписивање тендера за надзор на пројекту брзе пруге Београд - Ниш, у оквиру којег ће у мају бити расписан тендер за изградњу друге и треће деонице, а у децембру и за изградњу прве деонице.

"Брза пруга Београд – Ниш, биће дуга 230 километара, вредна 2,7 милијарде евра, од чега је 610 милиона евра грант Европске уније. Брзом пругом од Београда до Ниша путоваће се 111 минута, што је сада немогуће", рекао је министар Весић и додао да је у току обнова пруге Ниш – Димитровград за брзине од 120 километара, као и Ниш – Брестовац, са обилазницом око Ниша.

Најавио је и реконструкцију 2.000 километара регионалних пруга, од чега је најхитнија деоница Ваљево – Врбница, на прузи Београд – Бар, јер је у најтежем стању.

Биће обновљена и пруга Сталаћ – Краљево – Рудница, са одвојком ка Новом Пазару, који ће први пут имати пругу, а следи и обнова 400 километара пруге у Војводини.

Након завршетка пруге до Ниша, наставиће се градња ка Прешеву и Скопљу.

"Визија председника Александра Вучића је да Србија 2027. године буде инфраструктурно изграђена, саобраћајно повезана, у којој ће просечна плата бити 1.400 евра, а пензија и минимална зарада 650 евра. То је Србија будућности у којој грађани пристојно живе од  свог рада, Србија која се развија", поручио је министар Весић.

 

 

Извор: Танјуг/ТВ Прва