Александар Вучић и Зорана Милановић - 10.08.2010.
Ја сам донео једну карту да вас упознам, ово је мапа Србије у бојама, ово су делови у којима инфраструктурне радове контролишу поједине групе, неки ће рећи мафијашке, ми још нисмо спремни сасвим да их назовемо на такав начин, али приметићете да ово црвено означено контролише групација Мила Ђурашковића, овај други део контролише Чуметова групација, овај овде део групација господина Омеге, дакле то су људи који одржавају путеве и који узумају новац од тога. Сада ћу вам рећи и показаћу вам пошто је данас председник Републике у Димитровграду, обилази и каже да ће до пролећа бити готови радови, ја вам кажем ви се нећете возити ни на лето следеће, ни на лето 2013. године тим путем. Ево зашто! Погледајте даме и господо, ово вам је карта и овде показује тачно како се гради та обилазница и ту имамо један проблем, ту морају да се изграде два тунела, један је дужине 596,1 метар, а други дужине 1108,44 метра. Расписан је тендер био својевремено и у тендерској документацији је речено да је рок за извођење радова 3 године. Тендер није завршен, није изабран нико да уради те тунеле тако да ово што председник Републике обилази они то раде све около а о тунелима нико не говори, тако да ће тај пут који се изгради да нас доведе негде до стене, до зида, а онда ћете да прескачете стену па ћете опет да идете путем, па ћете онда да наиђете на другу стену. Е тако ћемо ми да градимо највећи део наше инфраструктуре. То не само да неће бити готово до пролећа већ много даље од тога. Узгред да вам кажем да тендер и даље није расписан, али тендер, пошто један није успео, сећате се оно кад је било да ли ће Чуме да купи кртицу машину или не, да ли ће да заради паре или неће, а данас нико очигледно није имао ту кртицу па још и нема тендера за тако нешто. Оно што је интересантније када говоримо о путевима, ево ја сам донео уговор о грађењу, извођења радова аутопута од Хоргоша до Новог Сада, дакле са наручиоцем Републиком Србијом и Министарством за инфраструктуру, корисником коридора 10, уопште сад нећу да улазим у то шта ту ради Јасенко Лазовић, шта ту раде нека друга лица, као што казаћу касније и поставићу питања за Немању Ђорђевића у Србија аутопут, у предузећу, у управном одбору итд. Крајњи корисник су ипак Путеви Србије, извођач радова наравно господин Ђурашковић је добио тај посао, имају ту путеви Ужица који су најозбиљније направили ту деоницу, али што је веома интересантно, ми у том уговору, на неколико места ћете припремити, дакле да уз привремену ситуацију и окончану ситуацију извођач је обавезан да достави наручиоцу, али преко стручног надзора могућност за раскид уговора такође иде преко стручног надзора. Желим да вас обавестим да стручни надзор не постоји. Постоји кориснички надзор у који су сами изабрали два лица да нешто надзиру. Нећете веровати, на 125 километара стручни надзор и даље не постоји! Зашто? Један тендер им је пропао, други тендер није ни расписан. Дакле, посао од 9 милијарди са ПДВ-ом, девет милијарди, деветстотина седамдесет један милион се обавља без стручног надзора. Оно што је још интересантније, потписане су две или три ситуације које укупно износе милијарду и три стотине милиона што је већ отишло из државне касе, а стручног надзора и даље нема.
На још једну ствар смо желели да вам укажемо - како се то троше новци у инфраструктури. Видите, овде су сви издаци, сва плаћања од 01.01.2009-31.12.2009. године и уочићете једну интересантну ствар до које су наши стручњаци дошли па су мени указали на то. Дакле, занимљиво је да је за пут издвојено 774.103.067 динара а за Србија аутопут, то је фирма извесног Баћка који је партијски врло близак једној од најмоћнијих странака власти, бог и батина тамо, он је добио 1.940.375.840, а сад ћете да видите како и какве су разлике у ценама, па да видите како иде право мафијашко пословање у Србији. Такође имате овде све лепо заокружено по бројевима нема игре са тим, нема приче никакве, дакле Срем пут Рума он одржава и споредне путеве, а и део аутопута, они су добили дакле за 325 километара аутопута плус путеви који се на њега надовезују за 1940 000 000 за одржавање, значи негде је однос 3 према 1.
Ми смо спремни дакле уколико ви будете заинтересовани за било шта да вам доставимо све папире, ја знам сва имена ових генија што су на овој мапи, што управљају. Ево на мапи они што управљају, Миле Ђурашковић, затим Милојица Марковић, затим Љубиша Буха, али није он него његов адвокат извесни Дуле Васовић ако се не варам, ово је господин Омега. Е, има још један геније који је веома важан, то је геније који контролише путеве на северу Косова и Метохије, видите га, ова лила боја, реч је о господину Бранку Миљковићу, за њега није чак ни министар за КиМ господин Богдановић. И он је против њега, али не сме ништа да каже. Па он је човек успео да добије што нико жив није успео да добије чак и анекс броја 11, а обично се ишло до анекса броја 10 а они су њему дали анекс броја 11 и укинули су све што су могли да укину Космет путу и нема више Космет пут, све ово доле има да ради само господин Миљковић и господину Миљковићу те паре пребацује господин Дробњак за све те путеве доле. Кад га питате - а зашто их пребацује без тендера, без ичега, његов одговор је а зато што има асфалтну базу и то је био довољан разлог да без тендера господин Миљковић добије све послове на северу КиМ, уз то дакле и његову тежњу и жељу да се прошири и даље.
Данас ће вам нешто посебно о нуклеаркама рећи и моја колегиница и члан Председништва СНС Зорана Михајловић Милановић, а затим смо ми спремни да одговарамо на ваша питања.
Зорана Михајловић Милановић: Добар дан, дакле даме и господо новинари СНС сматра да је енергетски сектор најважнији сектор и да управо што је остало у овој држави је енергетски сектор и да он може да нам помогне да у најкрећем могућем року подигнемо индустрију у Србији. Због тога СНС данас позива председника државе да не прави грешке у српском енергетском сектору него да се врати на колосек, односно на стратегију развоја енергетике од 2004. године који је главни и основни приоритет изградња капацитета у Србији. Да подсетим код нас 24 године није изграђен ниједан енергетски објекат, потрошња расте, али исто тако расте и увоз. 2. милијарде евра је Србија изгубила за последње 4 године само на конту прихода од електричне енергије зато што није изградила два објекта који су требали да буду на мрежи и то је чувена термоелектрана топлана Колубара Б и Б3 нови блок. Дакле СНС сматра да ми треба да запошљавамо нашу грађанску оперативу, наше људе, нове људе и да је прави начин да се то уради управо тако што ћемо градити електроенергетске објекте у Србији. Значи, ако се Србија већ високо задужена задужује додатно и узима најмање 350 милиона евра и да гради нуклеарне електране у другој држави, да просто гради неку другу оперативу и да запошљава неку другу оперативу, али не нашу, ми мислимо да то није интерес и приоритет српске енергетике. Дакле, СНС сматра да је наш интерес пре свега да градимо капацитете у нашој држави и због тога још једанпут позивамо председника да не прави грешке у енергетском сектору Србије.
Александар Вучић: Изволите ако имате било какво питање, с тим што ја морам да кажем да сам веома срећан што ми, за разлику од представника власти, немамо потребе никога да вређамо, ни лично ни партијски већ само чињенично иступамо у јавности. Изволите!
Новинар: Каква је потребна стратегија да би пословала наша држава?
Александар Вучић: Нама је потребан озбиљан и одговоран приступ, нама је потребна сарадња са свим земљама у свету, дакле и са земљама ЕУ и са Руском Федерацијом и са НР Кином и са САД и са свим земљама које могу да учествују у решавању нашег проблема, али нам је потребно пре свега наравно заштита наших националних интереса, али отворен приступ а не приступ који би значио шминкање и мазање очију јавности и свакодневне лажи и бесмислице које чине представници власти. Наравно, то је веома тешко питање, али на одговоран и озбиљан начин сви политички субјекти требало би јединствено да се супроставе покушају отимања територије. Ја знам да ћете да ми исечете овај последњи део реченице, али шта да радим пошто њихова височанства Вука Јеремића, Драгана Ђиласа, Бориса Тадића смете да нападнете, али ову двојицу никада, сваку конференцију ћу да завршим, кад ћете да видите или да ли сте икада видели да је неко објавио једну реченицу против Драгана Ђиласа и кад будете видели да је то негде објављено у било којем писаном или електронском медију у Србији ви молим вас да ме обавестите, није важно који је сегмент у питању, која сфера друштвеног живота, водим на вечеру целу редакцију. Само ми јавите. Изволите ако имате још неко питање.
Ми ћемо са овим наставити и показиваћемо вам материјале, нисам рекао кључну ствар дакле они су рекли 1 фебруара 270 дана је рок за извођење радова на путу Хоргош - Нови Сад, али одмах вам кажемо да тада наравно неће бити урађено.
Хвала вам најлепше што сте дошли на нашу конференцију.
.