Миладин Пантелић - 21.07.2011.

Међутим, ни то није крај, сада основица није ни приход буџета, него је то дефинисано као расход буџета, пошто ми знамо да је наш буџет у дебелом дефициту већ годинама, то у пракси значи да што је већи дефицит буџета и што је већа задуженост земље да ће странка имати више новца. Према неким нашим оквирним рачуницама, само на републичком нивоу ова промена ће коштати буџет и грађане Србије око пола милијарде динара годишње само за ове редовне политичке активности, за оно што се даје сваке године, међутим, исто тако је поступљено када је у питању финансирање изборних кампања и ту се иде на повећавање средстава. Ми смо ту превару уочили одмах, док смо разматрали законе и давали амандмане, мада је закон стављен у процедуру по хитном поступку, не знам у чему је толика хитност, пошто ниједан вулкан није прорадио, ништа се није десило, он је припреман годину и по дана, а овде смо само у два дана морали да дамо амандмане и то смо стигли значи. Упозорили смо то, прво су на седници Скупштине то негирали наше наводе да се ради о повећању средстава, овде ћете добити материјал где је то мало ближе објашњено, тако да се лакше снађете и у образложењу закона као доказ да се ради о лажи и превари, пише да за реализацију закона нису потребна додатна буџетска средства, међутим и то није наравно крај свим тим преварама и лажима, када се на крају истина открила, ево ових дана пишу у новинама о томе, повећању средстава, сада се иде са подметањима да се ради заправо о договору опозиционих странака које нису гласале за закон, па су, као, наводно биле против њега, а које ће такође имати користи од тога. Међутим, ево, ми износимо доказе да ту никаквог договора са наше стране није било, значи да смо ми поднели амандмане, на јасан начин упозорили и странке на власти и јавност о чему се ради и да ће то коштати грађане Србије, који су већ ионако финансијски исцрпљени, међутим и поред тога то је усвојено. У тој прљавој кампањи ми смо оптужени да смо саучесници тога, јуче је био округли сто о овом закону, где је он јако исхваљен од стране Агенције за борбу против корупције и још неких учесника у његовом писању, да смо ми поново један од актера тога, ми то најоштрије демантујемо и молимо вас да обавестите јавност да ми у томе нисмо учествовали. Ево, дајемо вам на увид и саопштење и извод из образложења закона, ако желите можемо вам умножити и амандмане које имам овде, да се види да смо ми то образлагали.
Шта сад још рећи о томе него да се та политика расипништва и превара наставља и даље. Ево, управо ми сада имамо пред Скупштином нове законе, који се такође доносе по хитном поступку и који такође стварају нове трошкове за буџет и за грађане Србије. Формирају се нове агенције. Учвршћују се фотеље, ево Закон о задравственој заштити, његово врхунско достигнуће је формирање нове агенције, да не објашњавам чему служи, са друге стране ми знамо 2005. године да је промењен закон и укинуто је бесплатно лечење зуба, сви преко 18 година ко има новца може да има зубе, ко нема новца не требају му ни зуби, а то је урадила странка која је недавно предложила закон о младима, оним истим младима којима је та странка укинула бесплатно лечење зуба и што је њихове родитеље оставила без посла. Значи, никоме није пало напамет да изврши измену закона, па ако већ има доста пара, уместо формирање нове агенције да прошире права здравственог осигурања. Ево, ми смо поднели амандман којим смо тражили да се та неправда исправи и да здравствено осигурање обухвати и лечење болести уста и зуба, видећемо како ће реаговати. Мислимо да је то сасвим нормално, јер то је део општег здравља, ето, као што лечите ногу, руку или кичму, тако и зубе.Такође смо предложили да се запосленима оверавају здравствене књижице и да имају право на лечење и када послодавац касни са уплатом доприноса, то је такође једно од достигнућа овог претходног закона, односно сада важећег закона, јер радник нити је крив, нити је дужан, нити он може да уместо послодавца уплати допринос, нити може да примора послодавца да уплати допринос, држава је та која треба тај допринос који је у обавези да наплати, радник са породицом остане без здравственог осигурања, предложили смо амандмане да се то такође регулише да тај несрећни радник који ту није ништа крив, који своје обавезе је извршио има здравствено осигурање, јер он не може накнадно да се лечи, кад послодавац накнадно уплати своје дугове. Један од доказа расипништва, то су и ови други закони који су сада на дневном реду. Имамо измене и допуне закона о ваздушном саобраћају, донет је јесенас такође по хитном поступку , ево сад се мења закон, како се мења? Па формира се још једна нова агенција за истраживање удеса, годишње има једно пар удеса ових малих ваздухоплова, неко поломи крило, неко поломи точак, деси се повремено да неко и погине, али за то није потребна нова агенција али објашњење је наравно као и увек да се усклађујемо са ЕУ у коју не знамо ни ми када ћемо ући. Наравно и то кошта, ево имамо и нови Закон о енергетици који износи министар Милутин Мркоњић, нови-стари министар за енергетику где сада Агенција за енергетику добија права да сама прописује колико ће новца узимати од привреде и грађана колико јој се свиди и истовремено се статус чланова Савета агенције, сматрају запосленим у агенцији и постају практично несмењиви, не постоји орган који контролише њихов рад. Овде имате орган управљања који је запослен, који је по том закону несмењив, чак и не постоје одредбе да у случају да раде лоше, краду итд, да могу бити смењени. Овај Савет једино подноси Скупштини извештај једном годишње, а нигде не постоји санкција ако не поднесе извештај, нити одредба да ће бити смењен, нити да ће бити кажњен, ништа.
Ја вам се захваљујем ако има неко питање изволите?

Новинар: О овоме што сте рекли, да се подносе закони о новим агенцијама, да су фактички људи у тим агенцијама несмењиви, да ли то значи да на неки начин да је то припрема актуелне власти за нове изборе и уколико дође до смене власти, апсолутно њихови људи остају у тим агенцијама у врло профитабилним сферама, као што је енергетика?

Миладин Пантелић: Па то тако и јесте, ево видите, знате и сами да је то огроман сектор и да је ту огроман новац, планирају и неке нове инвестиције које неће бити наше, ми, нажалост, немамо новца, некада смо и градили хидроелектране и термоелектране, сад треба да дођу неки страни инвеститори који ће да нам граде електране које ће, наравно, бити њихове, па ћемо онда њима плаћати струју, оно што сам ја могао да видим из тог закона значи, механизам је управо тај, Скупштина бира Савет на предлог Владе, Влада је, наравно, зна се ко држи Владу, то ће наравно бити људи из владајућих странака, именује их Скупштина, оних фамозних 126 гласова, али је закон такав да их не можете никако сменити, једино ако их суд осуди на затвор у трајању дужем од 6 месеци, а па то може да буде кроз 10 година, значи мехханизам је такав, нема смењивања, а ти људи раде тамо и примају плате сами себи одређују плате, нема санкција за неподношење извештаја Скупштини. Ми смо предложили да се то измени, тако да се, пре свега, организација те агенције уподоби важећем  Закону о јавним агенцијама и важећем Уставу, јер приликом писања сада овог новог закона, за кога кажу да је сва питања решио, да је добар, када сам гледао и упоредио, значи, фактички су преписане одредбе из оног старог закона, када се ради о начину организовања агенција. Нико није обратио пажњу да је закон из 2004. године, да је 2005. године био донет Закон о јавним агенцијама и да све јавне агенције, ту је и ова агенција, морају поштовати све у складу са тим законом и промењен је и Устав, да ли су то урадили случајно или намерно заиста не знам, мислимо да су веома важну ствар преписали и данас се сусрећемо са нестручношћу писања закона, а да ове одредбе и начини формирања Савета и његовој несмењивости, да је то урађено намерно, да би тако управљали и даље.Они ће признавати само суд своје партије, предложили смо амандмане који успостављају ефикасну контролу. Да ли има још питања?
Што се тиче Закона о финансирању политичких странака, он садржи нека врло проблематична неуставна решења и ја сам поднео предлог Уставном суду Србије и то баш на дан кад је закон ступио на снагу, за оцену уставности тих одредби. Јер су ту неке одредбе које на један споран начин фактички омогућавају ономе ко је на власти да угуши опозицију, да га остави без средстава, мада ми мислимо да ћемо после следећих избора ми бити на власти, али свеједно, не желимо да користимо такве законе и да ми гушимо опозицију, јер онај ко угуши опозицију тај је угушио самог себе.
Кажу не пропада држава због лоше Владе, него због лоше опозиције, сем код нас!
Ако нема више питања, хвала вам најлепше!