Никола Селаковић и Марко Ђурић - 23.08.2009.
Шта би подразумевао тај низ реформи? Па, подразумевао би нешто што би Србију уназадило и више од два века. Тако бих рекао. Слободно и одговорно то могу да тврдим. Зашто? Зато што је суштина тих мера смањење броја одељења у школама у Србији за 11.000, што би довело до низа последица. Оно што се имало у виду када је такав један предлог изнет, јесте управо то да би у таквој ситуацији на улици, то јест без посла, остало око 17.000 просветних радника у нашој земљи.
Све ове последице су краткорочне када се погледа до чега би оне на дуги рок довеле. А довеле би до катастрофалних резултата. Прва ствар, у том ауторском тексту каже се да квалитет наставе не зависи од броја ученика који похађају наставу у одељењима, па се нашој земљи предлаже да број ученика у одељењу подигне на преко 40. Подсетићу вас, то је ситуација која тренутно постоји у оним земљама које тај проблем имају из других разлога, из разлога велике стопе природног прираштаја, земље попут Египта, на пример, где преко 70 ученика похађа наставу у једном одељењу. Нама се предлаже да идемо два корака уназад у односу на важећи европски стандард, који препоручује да у одељењу не би требало да буде више од 20 ученика, јер се у том тексту каже да сам квалитет наставе не зависи од броја ученика. То је једна ствар.
Друга ствар, оваква једна мера довела би до затварања читавог низа школа широм Републике Србије. Да не говорим о територији Косова и Метохије. Замислите само најсеверније српско село у граду Приштини, село Доња Брњица, које има око 450 становника, то село би аутоматско остало без своје школе, а и оно Срба што је остало у њему да живи, напустило би своја огњишта. Да не говорим о читавом низу школа на подручју централне Србије и Аутономне Покрајине Војводине. Ви имате села, мени је познато стицајем околности, села у Златиборском округу, данас јача села, у којима живи око 650 становника. У први разред, ево већ за неколико дана, полази, ништа више него, пет ученика.
Ово је само врх леденог брега, и нама је велико задовољство, не због наше странке, већ због Републике Србије и будућности наше деце и наше младежи, што се огласио по овом питању и сам министар просвете, Жарко Обрадовић. Али оно што је индикативно, јесте да се у овом ауторском тексту говори о читавој структури људи у Министарству просвете која је са великим ентузијазмом прихватила овакву једну поруку и овакву једну препоруку, рекао бих, шефа канцеларије Светске банке у Београду.
Наш просветни систем последњих неколико година пролази кроз читав низ назови реформи. Добри резултати тога нису видљиви чак ни на групним тестирањима наших ученика, где они заузимају, још увек, последња места образоване деце у Европи. Нашем просветном систему потребна је једна суштинска реформа у којој ће он добити предзнак оног просветног система који су промовисали и Свети Сава и Доситеј Обрадовић и многи, многи после њих.
Хвала вам на пажњи, а сада ћу препустити реч мом колеги Марку Ђурићу.
Марко Ђурић: Даме и господо новинари, тренутно актуелна Влада у Србији из недеље у недељу показује да није у стању да одговори бројним нагомиланим социјалним и економским проблемима са којима се наше друштво суочава.
Након деценије деструктивне политике и општег економског и социјалног пропадања и разградње, наши властодршци тврде да су пронашли унверзални рецепт за све проблеме. Тај рецепт, према њима, огледа се у додатном задуживању и у товарењу додатног дуга на грбачу грађана Србије. Оно што нико разуман не би препоручио било ком обичном појединцу они, дакле, препоручују читавој нашој држави. Када би један појединачни човек следио тај савет, дакле, када би уместо да ради и привређује, улаже у своје знање, образовање и способности, почео да живи на тај начин што ће се задуживати, нажалост, убрзо би завршио на улици. Када једна држава крене тим и таквим путем она креће корацима сопственог суноврата и веома жалосне судбине за све грађане који у њој живе.
Српска напредна странка у овом светлу, такође, жели да јавности укаже на штетност најаве министарке Дијане Драгутиновић да би стопа ПДВ-а у нашој земљи могла да буде повећана. Ова мера је нешто што, не само да не би користило нашој привреди и нашим грађанима, већ би управо довело до супротних последица због тога што би обим економских активности утицао на мање убирање пореских прихода, а тиме и на мању могућност за трошење новца за оно што представља преке потребе свих грађана Србије.
Дакле, политика коју води актуелна Влада Србије за Србију није опција. Грађани Србије имају право и заслужују нови почетак и то је оно за шта ће се Српска напредна странка, у свом деловању у свим сегментима, борити.
Такође, овом приликом желим да укажем на чињеницу да постоје у Србији и оне политичке опције које се издају за опозиционе, попут Либерално демократске партије, а које, у свом политичком деловању, свој опозициони статус изнова и изнова демантују својим поступцима. Наиме, не може се у исто време тврдити и да сте најжешћа опозициона партија и бити спреман, по потреби, да подржите сваки Владин законски предлог у коме Влада зашкрипи око већине или дође до неслагања у владајућој коалицији. Ово је питање које би представници те политичке опције најпре требали да објасне својим бирачима.
Ја вам се захваљујем, уколико имате неких питања, ми смо спремни да одговоримо.
Ако не, хвала вам што сте дошли на конференцију Српске напредне странке. Пријатно.